Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-11-2024
Hey mede-tweakers,

Ik heb laatst met mijn stomme hoofd mijn fotocamera (Canon 300d EOS) laten vallen. :'( Op dat moment zat mijn Sigma 70-300mm (1:4-5.6 APO DG) erop.

Ik had m'n camera netjes in een tasje gedaan enzo, hierdoor is gelukkig de schade beperkt gebleven. Er zitten geen deuken, scheuren, barsten etc. in, maar mijn camera wil niet meer uitzoomen.

Ik kan wel nog inzoomen, maar uitzoomen lukt niet meer. Alsof een tandwieltje is afgebroken. Ik kan wel nog steeds foto's maken, maar handig is natuurlijk anders. 8)7

Garantie is al verlopen. Nu is mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig idee wie/waar ik mijn lens het beste kan langsbrengen of wat ik hieraan kan doen.

Dis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57

YellowCube

Wait...what?

Heb je de lens in een winkel gekocht?
Dan is de beste oplossing daar langs te gaan en te informeren naar reparatie.

Anders kun je altijd proberen contact op te nemen met Sigma Benelux

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Garantie had je toch al niks aan, want dit is gebruiksschade. Als je wilt dat je objectief gerepareerd wordt kun je hem bij iedere willekeurige fotozaak langsbrengen. Zij verzorgen dan de verzending naar Sigma en hier wordt hij gerepareerd. Let er wel op dat er waarschijnlijk verzendkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast brengt Sigma natuurlijk reparatiekosten in rekening. Neem van tevoren even contact op met Sigma, zodat je weet wat het grapje je gaat kosten (waarschijnlijk vaste tarieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
Oké, bedankt voor jullie reacties in ieder geval. Ik zal even contact opnemen met Sigma en de desbetreffende (of een andere) fotowinkel.

Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vraag me sterk af of het loont om een lens 200 euro, die zo'n opdonder heeft gehad, te laten repareren eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
neographikal schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:31:
Ik vraag me sterk af of het loont om een lens 200 euro, die zo'n opdonder heeft gehad, te laten repareren eigenlijk...
Ik liet hem van m'n benen afvallen toen ik de auto uitstapte. Ik het dan niet meer de moeite waard? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Nou ja, als die lens 200 euro kost en je kan hem laten fixen voor minder dan 100 euro is het nog te doen, anders kun je beter een (betere) nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 18:57
neographikal schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:31:
hij doelt op het feit dat als een reparatie duurder is dan een nieuwe, of heel erg weinig scheelt, dat het misschien slimmer is om een nieuwe te halen. Aangezien iets dat gerepareerd is altijd gevoeliger is dan iets wat nieuw is.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

Barrycade

Through the...

:D is denk dat Disaster denkt dat "opdonder" over hem gaat :Y)

Maar financieel gesproken zal de lens al snel total-loss zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Waar jij een kapotte 70-300 ziet, zie ik een nieuwe 70-300 VR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 19:29

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Silent Thunder schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 14:30:
Waar jij een kapotte 70-300 ziet, zie ik een nieuwe 70-300 VR :P
ja dat gaat lekker passen op een Canon EOS 300D 8)7

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:40

qless

...vraag maar...

SnoeiKoei schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:40:
[...]

ja dat gaat lekker passen op een Canon EOS 300D 8)7
70-300 IS USM ;)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
he bah, een canon vraag
[/ot]

Misschien handig om eerst eens te informeren voor een prijsindicatie om onaangename verrassingen te voorkomen :)

[ Voor 115% gewijzigd door Silent Thunder op 01-02-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
Silent Thunder schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:46:
he bah, een canon vraag
[/ot]

Misschien handig om eerst eens te informeren voor een prijsindicatie om onaangename verrassingen te voorkomen :)
Ik heb m'n lens inderdaad voor 25 euro laten nakijken, ik krijg binnenkort een reactie over hoeveel het mogelijk gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Disaster schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:17:
[...]

Ik heb m'n lens inderdaad voor 25 euro laten nakijken, ik krijg binnenkort een reactie over hoeveel het mogelijk gaat kosten.
Of je schroeft hem eerst zelf uit elkaar (ja daar heb je lef voor nodig), kapot is ie toch al, en als je hem verkeerd in elkaar zet, dan maken ze hem toch weer bij Sigma. Maakt op zich niet uit voor Sigma, de lens moet daar toch uit elkaar en wordt daar ook weer in elkaar gezet.

@hieronder.
Dat duurder worden denk ik niet. Niet als je de aparte onderdelen niet beschadigd althans, bij de controle schroeven ze die lens toch uit elkaar en zetten hem weer in elkaar.
En soms kan je toevallig iets zien dat verschoven is, toegegeven, die kans is erg klein, maar is wel eens leuk om uit elkaar te halen.

Ik zou het ook alleen maar doen met vaste handen en veel lef

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 156750 op 20-02-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Uit elkaar schroeven heeft geen nut, want je kan het toch al niet optimaal fixen, laat staan weer in elkaar krijgen. :z Verder kan reparatie natuurlijk gewoon wél duurder worden door dat soort acties.

Pas als het ding total loss is moet je gaan schroeven.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
Het schijnt dat er een ring stuk is. Ze hebben een prijsopgave gedaan van rond de 120,- inclusief arbeidsloon (duh!).

Mijn lens schijnt nog recht te zijn, ik kan hem gewoon handmatig nog gebruiken. Ik denk dat ik hem niet laat repareren, maar dat ik hem handmatig ga gebruiken indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 07:25
Hmmm, tja, dat is inderdaad een twijfelachtige prijs, an sich zou ik hem geloof ik gewoon laten maken, alleen al omdat je hem voor die 120 euro of meer nog wel kan verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 04:23
daar hebben we V&A voor

[ Voor 80% gewijzigd door YellowCube op 27-03-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135290

En vervolgens moet iemand hem I nog voor 120 laten repareren, of II genoegen nemen met functioneren alleen op handmatig. If I=yes, then price = 220. Dan kan je net zo goed een geheel nieuwe bestellen;)

Bovendien mag aanbieden hier niet he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disaster
Wanneer ik een definitieve prijsopgave krijg laat ik je het zsm weten, iig alvast bedankt.

[ Voor 27% gewijzigd door YellowCube op 27-03-2007 14:57 ]

Pagina: 1