Toon posts:

PC Upgrade ivm gamestoekomst? (bv. G2 ipv TNT2?)

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jo guys,

mijn systeem:

PIII 450 Mhz
128MB 100Mhz Ram
8 Gb. HD
Diamond Viper V770 TNT2 32MB
Terratec Xlerat Pro PCI
17" monitor

welke upgrade stellen jullie voor mij voor ivm de gamestoekomst. Ik ben een verslaafde gamer, dus heb alle fps nodig die ik kan krijgen maar heb jammergenoeg :( niet zo'n groot budget. Zeg maar ongeveer max. 600/700 piek wil ik binnen het halve jaar uitgeven..

Ik dacht zelf aan een Geforce2 met 64MB ram en alles erop en eraan als die in de buurt komen van de 700 piek..
MAAR misschien het is verstandiger om me proc te upgraden naar 800/900 mhz? Of is dat niet binnen mijn budget??

PLZ geef me wat advies!

Verwijderd

afhankelijk van mobo celery2 @ 566 ofzo big ass cooler erop en je zit op 850 a 900mhz

tnt2 is goed genoeg, ik raad aan om nog een generatie te wachten. op de rampage bv...

Verwijderd

Topicstarter
Wow.. die eerste zin ontging me even. Ik weet wel heel wat van pc's, maar dit kan ik ff niet volgen. Je bedoelt dat ik de boel maar eens lekker moet overclocken?

Ps. rampage? url?

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Rampage is van 3dfx (chipset), zoek maar ff op T.net

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

Verwijderd

Topicstarter
sjonge T.net is? :P sorry :P

Verwijderd

idd oc-en. Waarom afhankelijk van je mobo nou omdat je niet met elk mobo goed kan oc-en.

celery 2 566 FL 282,-
globalwin fop32 FL 80 max (staat nog niet in pricewatch)

zit je ongeveer op 900mhz.

heb je nog geld over om een 20gb hdd te kopen want 8gb is echt te klein.

gts 64mb is echt geldverspilling naar mijn idee. Tis misschien leuk om te zeggen dat je er een hebt maar ja....

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 13:46
Q3 ging op mijn P3 450 met 20 fps sneller (1024x768 alle detail en 32bit) met een GF2, had eerst een TNT2u. Vond ik een zeer leuke prestatie winst, ook met het oog op een CPU upgrade die er nog overheen komt :).
64MB is voorals nog zonde van het geld, 32MB is in de normale resoluties net zo snel.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Je kunt wel zeggen dat een celeron makkelijk op 900mhz komt met die Alpha cooler, maar zoals je wel zult zien heeft Locutus PC-100 Ram, en ik heb een vaag vermoeden dat dit geen CAS2 ram is en al helemaal geen Kingston ofzo :)

Dus dat gaat niet lukken denk ik... (wedden dat memory gaat flippen!

Gewoon een GeForce II 32MB kopen

Verwijderd

Topicstarter
Jo, tnx AGAIN for ur support! :P

ok, GeforceII is natuurlijk cool was ik eigenlijk ook wel van plan. Nou nog wanneer? Ik heb nu nog geen 700 piek... en welke zou ik anders moeten kopen? Creative/Hercules/Asus, enz.?

In dat oc-en ben ik wel nieuwsgierig geworden, heb ff opgezocht welke mobo is heb:
uh.. vaag... Aldi PC u know.. dus uh.. wat moet ik dan precies weten van de mobo?

tnx already!

Verwijderd

Nouw, met dat RAM kun je denk ik de 112mhz halen ongeveer, maar meer weet ik niet, kun je beter ander topic openen (OVERKLOKKEN ALDI PC) in het overklokkers forum, dan komen al de aldi'ers (zitten daar zat) erop af!

Maaruh.. ik denk niet dat het bij die PC in bios kan (moet je even proberen, del bij opstarten ofzo) en dan kijken of je FSB kunt opschroeven, misschien wel trouwens... Anders kijken op mobo of er jumpers opzitten veel, moet je toch echt even aan de mensen vragen die wat van ALDI pc's weten...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

sjonge T.net is? sorry
Dat is tweakers.net, de frontpage.
www.tweakers.net .

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
TNX GUYS!!

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Dat mobo uit die aldi pc is NIET over te clocken.

Noppes niks nada.

(Geloof me, ik weet het)

Oh ja en zet er geen geforce 1 in dat ding
want dan gaat je mobo vies ruiken.

(Niet uit eigen ervaring hoor)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

En je kunt die TNT2 ook nog verkopen voor 150/200 piek ofzo, als het geen M64 is dan

Verwijderd

En je kunt die TNT2 ook nog verkopen voor 150/200 piek ofzo, als het geen M64 is dan

Verwijderd

Meneer Locutus heefd al een draadje lopen in overklokken enzo.

Daar verteld hij dat hij een SIS600 serie chipset heeft. Dat is de eerste chipset van SIS voor het Slot1 platform. Deze chipset presteerd gewoon niet. Ik bedoel dan 20-30% minder dan een BX.

En aangezien meneer locutus het allemaal zo goed weet. Slaat hij mijn adviesen en die van mede-tweakers in de wind door te kiezen voor een peperdure videocard ipv een goed moederbord (BX of VIA). Dat die Videocard binnen 6 maanden oud is en overgens niet zoveel winst op die SIS chipset neemt meneer Locutus maar even voor lief.

Meneer Locutus waar zouden we zijn zonder mensen met uw vakkundige kennis :)

Nou een heel eind verder misschien ?

Verwijderd

Topicstarter
WOW! BRUTAAL!

Jzs, waar heb je het over man? Wat nou advies in de wind slaan? JE BENT ME OPA, DE DIRECTEUR NIET!

<sorry>

Hoe moest ik weten dat TNT2 nu alweer old dated zou zijn en trouwens das op dit moment met alle videokaarten. Toen ik hem kocht was met laaiend enthousiast over de TNT2 en t/M nu heb ik er nog veel aan. Dat ik zo'n domme Aldi pc heb ligt niet aan mij (maar aan me pa) en zoals ik al ergens gezegt heb kost die ons maar 1200 (!) piek. En uh.. waarom kan ik nu het moederboard niet meer vervangen? Kan ik misschien in de toekomst ook nog een hogere proc erop zetten? Ofniet soms? Levert een nieuw moederboard veel op?

Ps. ik vraag nu om 'echt' deskundig advies van jullie en ik heb d8 ik nog niet laten merken dat ik dat niet op prijs stel en dat ik het niet 'geloof'...

Verwijderd

LOL!

Hij was niet zo serieus hoor Locutus, beetje Sarcasme, maaruh.. ik denk dat een BX moederbord (ASUS P3B-F :9~) voor jouw het beste is in combinatie met een GeForce DDR, voor mensen met een niet al te groot budget is het verschil in prijs tussen GeForce1 DDR en GeForce2 het snelheidsverschil niet waard, want E-techz heeft gelijk. Asus P3B-F of MSI BX master (tussen 300 en 350, MSI iets goedkoper) + GeForce 1 DDR (rond 400-500 piek) of GeForce 1 SDR (rond 300-400 piek) maar net wat je eraan wilt uitgeven. Met dat mobo kun je in toekomst ook nog een snellere proc. erop zetten. Aan de andere kant, je kunt ook nu een GeForce 1 DDR kopen en de rest van het geld investeren in iets anders...

Verwijderd

Topicstarter
Aha TNX!

Maar uh.. KAN ik dan wel een Geforce1 op dat sloeber mobotje van mij zetten?
En uh.. ik wil wel een Geforce1 kopen, maar is het niet beter/goedkoper om een moederbord te kopen.
Laat ik het zo plaatsen, ik heb maar geld voor 1 van de 2, welke zal ik eerst kopen?

Verwijderd

GeForce DDR geeft veel meer snelheidswinst dan BX mobo

Even een andere vraag.. welke resolutie kan je monitor aan? Misschien is DDR voor jou niet echt nodig. Op welke resolutie wou je gaan spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Ow... ik speel toch niet op hoge resoluties, dus inderdaad ik koop zowiezo geen DDR of Geforce2 64MB, wees maar niet bang :P

Maar nogmaals, ik vraag me af of ik een Geforce SDR ook wel aan de praat krijg op dat mega sloeberige mobotje van mij???!!!!

Verwijderd

Relax Locutus.. met peperdure videocard duide ik je keuze voor een GeForce 2 aan van 800 900 gulden.

Die TNT2 is helemaal geen slechte keus. Ik raad hem nog steeds aan voor arme gamers. Ik weet alleen dat een High-end videocard als een GeForce2 op een prutmoederbord als dat SIS-geval gewoon ZONDE van je geld is. Ik heb zelf een Abit LX-6 en een Asus P3V4X. De Lx-6 levert dus gewoon te weinig stroom voor een geavanceerde videocard. En als je van duur gespaarde centjes een GeForce kom je er uiteindelijk er zelf ook achter. En tegen die tijd is je GeForce alweer verouderd.

Trust me. Ik probeer je niet te fokken ofzo. maar ben zelf ook arm geweest en heb nu spijt dat ik toen geen goede spullen heb gekocht.

Een tip de MSI BX-Master kost 275 HFl samen met een Creative Anahilator Pro (GeForce met 32MB DDR) 500 Hfl ben voor nog geen 800 piek klaar en een hardstikke tevreden gebruiker. Of je gebruikt die TNT2 nog ff en koop je later een GeForce2 MX.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
E-techz .......
maar een geforce2 GTS verbruikt VEEL minder stroom dan een geforce SDR/DDR..... Dus hij zou net zo goed alleen een geforce2 GTS kunnen kopen voor 900 gulden en dan zijn MB laten zitten waar het zit. En als die geforce2 GTS te veel stroom zuigt zou hij ook nog voor een geforce MX kunnen gaan.. die verbruikt geloof ik maar 4 watt of zo. En die is sneller dan de geforce sdr en iets langzamer dan de geforce ddr, maar heeft wel een snellere T&L en andere rommel van de geforce 2 gts (wel de hekft rendering pipelines of zo, weet het niet pcies)

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Verwend door het verdwijnen van moederbord problemen wanen newbee tweakers zich veilig.

nog 1 maal. SIS IS KUT, SIS IS KLOTE. En als dat je basis is. Dan blijf je een KUT PC houden. Behalve dat ik dus niets garandeer op stabiliteit en compatibiliteit van de SIS600. Is dat ding gewoon SLOOOOOOOOOM

en nou is het genoeg geweest. goodluck !
Pagina: 1