Toon posts:

Papier kleiner dan minimum formaat printen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil kaartjes van 10,5 x 7 cm printen (flashcards in landscape ligging). De gegevens voor deze kaartjes worden uit een Access DB gehaald en in een formulier gezet met dezelfde maten als de kaartjes.

Nu kan mijn printer (HP laserjet 1200) deze kaartjes gewoon pakken, maar officieel is het minimum formaat voor een velletje 127 mm ipv de 70 mm die ik wil hebben. Hierdoor kan ik niet goed printen.

Nu heb ik bij het printerscherm in windows XP een form toegevoegd met de goede maten, maar deze worden niet weergegeven in office 2007 bij deze printer (wel bij een software printer). Tevens heb ik andere drivers geprobeerd (PCL5e, PCL6, PS) maar dit heeft geen effect. Ook bij het klooien met marges krijg ik niet het goede resultaat.

Is er misschien een mogelijkheid om de printer te laten denken dat het ook kleinere velletjes kan printen? Of misschien iets anders, zodat ik precies de formulieren in Access kan uitprinten op de kaartjes? Bedankt!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Uitzoek oplossing :
Kijk hoe het papier in de printer gaat en waar de witruimte overblijft.
Voeg aan de witruimte kan extra wit toe totdat je aan het minimale formaat zit.
Zeg nu tegen de printer dat hij gewoon alles moet printen zonder papiercontrole.
En printen maar, op de witruimte wordt toch niet geprint.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:51:
Uitzoek oplossing :
Kijk hoe het papier in de printer gaat en waar de witruimte overblijft.
Voeg aan de witruimte kan extra wit toe totdat je aan het minimale formaat zit.
Zeg nu tegen de printer dat hij gewoon alles moet printen zonder papiercontrole.
En printen maar, op de witruimte wordt toch niet geprint.
Dit heb ik zelf ook geprobeerd. Gewoon als a4 uitprinten en dan de marges aanpassen. Hij print dan wel op de goede plaats. Echter, onder elke form wordt er een scheidingslijn geprint. Omdat die lijn langer is dan het kaartje wordt deze over andere pagina's verdeeld. Dus: 1 pagina bevat de goede tekst, daarna 3 pagina's met een stukje van een streep. Misschien kan deze scheidingslijn uitgezet worden, maar dat kan ik nergens vinden.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:15:
Of misschien iets anders, zodat ik precies de formulieren in Access kan uitprinten op de kaartjes? Bedankt!
IIg zou ik geen formulieren gebruiken als output maar rapporten. De printout van het formulier is in principe een screenprint en daar loop je imho al snel op vast.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland