Toon posts:

Verzoek om hulp/tips bij configuratie compleet systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een compleet systeem te bouwen in de komende maanden en daarvoor heb ik de volgende onderdelen uitgezocht:

Behuizing incl. 400W voeding:
X-GEAR Xyclops CXC39S 400W gamers case, Silver
Linkje!

Processor: Intel Core 2 Duo e6420 (even wachten tot april..)

Cpu Koeler:Arctic Cooling Freezer 7 Pro

Mobo: Gigabyte GA-965P-DS3

Geheugen: Kingston 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4

Harde Schijf:
Hitachi Deskstar T7K250, 2x 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
In raid 0

Over de videokaart ( ± €200) en de speakers ( liefst 5.1) had ik nog geen ideeën, u wel?

Verder dacht ik aan:

TFT Monitor:
Samsung Syncmaster 931C

DVD brander:
NEC AD5170A DVD±RW Dual Layer

Ik zou het zeer op prijs stellen als u tips, alternatieven, extra info etc. voor mij heeft. Hou er rekening mee dat ik, als 'arme' scholier niet zo heel veel te besteden heb en dus ook niet voor het nieuwste van het nieuwste ga.

Vooral over de behuizing en bijgesloten voeding twijfel ik nog, als u positieve of negatieve ervaring heeft met dit model of x-gear in het algemeen hoor ik het graag!

Verwijderd

Processor: Intel Core 2 Duo e6420 (even wachten tot april..)
Als je van plan bent de PC pas in april ergens in elkaar te gaan zetten, kan je miss ook beter met de overige hardware.. Deze zal tegen die tijd waarschijnlijk goedkoper zijn of misschien zijn er dan betere alternatieven

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Emiel1984

Made in NL

Als arme student :+ zou ik niet 200 euro uitgeven aan een videokaart. Daarbij zou ik als ik jouw was even wat andere topics doorlezen. Er komen regelmatig mensen door dit forum heen met dezelfde vraag.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Emiel1984 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:09:
Als arme student :+ zou ik niet 200 euro uitgeven aan een videokaart. Daarbij zou ik als ik jouw was even wat andere topics doorlezen. Er komen regelmatig mensen door dit forum heen met dezelfde vraag.
M'n ouders betalen mee ;)

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Behuizing incl. 400W voeding:
X-GEAR Xyclops CXC39S 400W gamers case, Silver
Linkje!
Ditr is een verschikkelijke behuizing met een ultiem brakke voeding. Ik zou als ik jou was iets meer geld aan een degelijke A merk voeding en behuizing uitgeven.
Op de Technische dienst hier is deze case al een aantal keer voorbij gekomen met afgebroken deurtjes enzo.

[ Voor 17% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 31-01-2007 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:08:
[...]

Als je van plan bent de PC pas in april ergens in elkaar te gaan zetten, kan je miss ook beter met de overige hardware.. Deze zal tegen die tijd waarschijnlijk goedkoper zijn of misschien zijn er dan betere alternatieven
ik doe het in delen en ik wou beginnen met de behuizing :)
En als ik Automatic hoor dus niet met die ik had uitgezocht :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 18:15 ]

Verwijderd

Deze voeding zou ik niet gaan gebruiken, kijk bijvoorbeeld naar een Coolermaster,Tagan,Antec.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:15:
Deze voeding zou ik niet gaan gebruiken, kijk bijvoorbeeld naar een Coolermaster,Tagan,Antec.
Ik heb ook al gehoord dat de voeding 24 pins moet zijn voor een socket 775 mobo? En dat is deze dus niet... Toch maar even naar een andere behuizing zoeken, hoewel dit model me erg aansprak.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 18:24 ]

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:23:
[...]

Ik heb ook al gehoord dat de voeding 24 pins moet zijn voor een socket 775 mobo? En dat is deze dus niet... Toch maar even naar een andere behuizing zoeken, hoewel dit model me erg aansprak.
Geloof me. Zodra je de case in het echt ziet spreekt hij je niet meer aan. Goedkope plastic rommel. Daarom hebben wij hem ook uit het asortiment gehaald. Je kan het beste voor een Zirco (Procase) gaan met 400Watt voeding erin. Dat is een redelijke voeding en een mooie simpele behuizing.

Verwijderd

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:36:
[...]

Geloof me. Zodra je de case in het echt ziet spreekt hij je niet meer aan. Goedkope plastic rommel. Daarom hebben wij hem ook uit het asortiment gehaald. Je kan het beste voor een Zirco (Procase) gaan met 400Watt voeding erin. Dat is een redelijke voeding en een mooie simpele behuizing.
Bedankt voor de tip!
Alhoewel ik die toch té simpel vind, ik had liever wat meer uiterlijk vertoon

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 18:59 ]

Pagina: 1