Nieuwe videokaart geeft meteen slecht beeld

Pagina: 1
Acties:

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Ik heb een Geforce 6200 (AGP 8x, 256MB) gekocht. Zodra ik mijn PC aanzet flikkert mijn beeld aan een stuk door. Ook als ik naar de BIOS ga blijft alles flikkeren. De letters zijn niet te lezen zo slecht.

Mijn moederbord: Asrock K7S41.

Als ik mijn oude videokaart terugzet werkt alles weer normaal.

- Kan dit aan een instelling liggen of is de videokaart gewoon defect?
- Mijn FSB staat op 333mhz, kan dit er iets mee te maken hebben?
- AGP fast write staat aan, maar wordt door Geforce ook ondersteund.

Iemand een idee of kan ik de kaart terugsturen naar de winkel?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-12 20:26
- Mijn FSB staat op 333mhz, kan dit er iets mee te maken hebben?
Je kan altijd proberen die terug te zetten bijvoorbeeld om te kijken hoe het dan gaat ;) .

Verder: hij zit er helemaal goed in? En kan je drivers installeren tijdens het flikkerige beeld?

Verwijderd

wat was je oude vga kaart?, als dit een ATI was zou je eerst de drivers moeten verwijderen met een drivercleaner.

Anders kan het zijn dat je drivers van je VGA niet up to date is. Eerst even testen ofdat alle drivers juist zijn. Retourneren van je VGA kaart moet je pas doen als je alle opties hebt overwogen anders kan het zijn dat het je uiteindelijk verzendkosten gaat kosten.

• cdgrit
hello_moto schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:56:
Verder: hij zit er helemaal goed in? En kan je drivers installeren tijdens het flikkerige beeld?
Ja, hij zit er zeker goed in. Heb hem er al een paar keer uit gehaald en opnieuw erin. Ook de monitor zit goed aangesloten.

Drivers installeren gaat zeker niet lukken. Ik zie haast niets. Maar het lijkt me ook geen driverprobleem aangezien ik in de BIOS en bij het opstarten ook slecht beeld heb.
Brak exemplaar of toch een instelling?

• cdgrit
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:58:
wat was je oude vga kaart?, als dit een ATI was zou je eerst de drivers moeten verwijderen met een drivercleaner.
Ik had een Geforce MX 400. Ook van Nvidia dus, maar lijkt me geen driverprobleem toch?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:58:

Anders kan het zijn dat je drivers van je VGA niet up to date is.
Jaja, want je BIOS heeft zóóóveel te maken met geïnstalleerde drivers in 't OS 8)7

• Flamestrike
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12 15:54
denk niet dat het een brak exemplaar is, probeer even op te starten in veilige modes, ( f8 tijdens het opstarten) dan laad windows zijn basis drivers met lage resolutie enzo en kan je wel wat zien en lekker op onderzoek uit, juiste drivers installeren enzo.

dat vage beeld kan komen omdat je monitor de resolutie niet aan kan? of een driver probleem?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-12 11:59
Flamestrike schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:04:
denk niet dat het een brak exemplaar is, probeer even op te starten in veilige modes, ( f8 tijdens het opstarten) dan laad windows zijn basis drivers met lage resolutie enzo en kan je wel wat zien en lekker op onderzoek uit, juiste drivers installeren enzo.

dat vage beeld kan komen omdat je monitor de resolutie niet aan kan? of een driver probleem?
Lees het topic eerst aub

Als de kabel goed zit en de monitor het direct weer goed doet met de oude kaart, kan je wat rommelen in de bios met AGP-gerelateerde settings ( agp 4x, apature size etc) instellingen, hoewel ik geen directe relatie kan leggen. Wellicht zou je nog een bios update kunnen proberen, mocht dat niet baten, dan moet je kaart haast wel brak zijn.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:10
Rest van hardware en dan met name de voeding?

http://specs.tweak.to/16567

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Ik zou idd ook eens kijken naar AGP settings in het bios. Windows is het probleem iig niet, de voeding lijkt me ZEER onwaarschijnlijk.

In ieder geval hoort iedere kaart een normaal beeld te kunnen geven voor het bios, no matter what. Doet die dat niet, is hij ofwel incompatibel met het AGP slot waar hij in steekt (kijk in de FAQ om te kijken of dit het geval is - fysiek passen wil niet altijd zeggen dat het werkt!), ofwel hij is kapot (in dit geval een DOA - ga terug naar de winkel :) ).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als 333 niet je originele FSB is, probeer dit standaard te zetten. Indien er geen AGP lock aanwezig is of niet gebruikt word kan je kaart hiervan over zn nek gaan. Verder wat stofblazen, stevig drukken enz.

• cdgrit
Ik heb de videokaart net even getest in een andere PC. Deze gaf exact hetzelfde probleem.

Dan lijkt het er toch wel sterk op dat de kaart stuk is toch? De enige overeenkomst was nog dat ik het op dezelfde monitor heb getest, maar mijn monitor werkt op 2 andere grafische kaarten wel normaal. Kan er een conflict zijn tussen de monitor en mijn nieuwe grafische kaart of is de kaart brak?

Verwijderd

Als het bios scherm al fout gaat, is de kans het grootst dat de videokaart kapot is. Omruilen dus.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
Je kaart is duidelijk stuk. Omruilen.

:)
Pagina: 1