[XP] Te veel en dubbele processen *

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/125/375608886_2999308c98_o.png
Er staat -zoveel- dubbel en het slurpt mn mem op!

Beste medetweakers,

Hierboven meteen het probleem. Mijn laptop heeft nu 2 dagen een verse install en het werkt allemaal prima, maar the memory usage bij een boot valt echt vies tegen, zit gewoon over de 300MB :/ !

Nu hier mijn vragen, zeer hopelijk kunnen jullie me helpen dit te strippen ... vroeger haalde ik 170MB, nogal een verschil :( .

ati2evxx.exe (dubbel bij user en system)
rundll32.exe (dubbel op de user met een ander geheugengebruik :/ )
svchost.exe (dat is toch niet normaal, VIJFdubbel? Op meerdere users en zeer verschillende mem usages
TpKmapMn (dubbel, key assignment van mijn notebook)

Als ik daarvan (in het slechtste) geval alles tot 1 proces maak (denkbeeldig), dan zou er zelfs dik 60MB afkunnen al! Dit vind ik nogal veel voor een notebook met 512MB en ik wil het zeer graag terug. Ik weet dat het ATi driver is en dat die middelste twee nodige processen zijn, maar zoveel? Beetje ranzig.

Kan iemand hulp bieden?

[ Voor 6% gewijzigd door Cassius op 31-01-2007 17:36 ]

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Al wat programma's gebruikt om je PC te scannen, register op te ruimen, etc?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:44
svchost.exe komt heel vaak dubbel voor, heeft bijna idereen ;) Wat dat betreft is dat vrij normaal...

• Cassius
  • Niet online
De pc is prima schoon, de install staat er net 2 dagen op en voelt lekker snel aan. Windows defender vind niets en mijn McAfee Enterprise 8 ook niet. Maar dat wist ik zelf ook wel, ik heb al 3 jaar geen virus of andere ongewenste rotzooi.

En svchost staat op mijn normale workstation altijd dubbel, niet vijfdubbel |:( ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Cassius schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:54:
De pc is prima schoon, de install staat er net 2 dagen op en voelt lekker snel aan. Windows defender vind niets en mijn McAfee Enterprise 8 ook niet. Maar dat wist ik zelf ook wel, ik heb al 3 jaar geen virus of andere ongewenste rotzooi.

En svchost staat op mijn normale workstation altijd dubbel, niet vijfdubbel |:( ...
Ik heb hem 9x ofzo
Svchost regelt dll files en het is logisch dat er zoveel van open zijn.. Je zou wel de andere processen door google kunnen halen (eigen inzet!!)

• Tware
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07 08:42
ga eens naar start>uitvoeren en typ msconfig. Zet hier bij opstarten alle niet-microsoft services af.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Dit heeft niets te maken met de task manager en alles met te veel lopende processen, dus pas ik de titel wat aan.

Welk OS heb je eigenlijk?

Kijk eens wat svchost en rundll doen en weet dan dat die gewoon N keer horen te draaien.

Verder: optimaliseren kan aan de hand van trial and error. Zorg dat overbodige tools en services niet starten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:11
Zoek eens op Google naar Process Explorer

kun je precies wie/wat/waar & waarom zien over je openstaande processen

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 19:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Cassius schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:54:
Dan heb je daar je services anders gedefineerd, en/of minder services draaien dan op je laptop.:

A description of Svchost.exe in Windows XP Pro

Bovenstaand artikel geeft een duidelijke omschrijving van het proces, wat het doet en waarom er soms meerdere instances van kunnen draaien.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Cassius
  • Niet online
Het OS is WinXP Pro SP2 tussendoor :/ . De andere processen heb ik door google heen gehaald, daarom weet ik wat ze doen. Maar bij die processen, zowel in windows defender als de google hits wordt niet vermeld dat de key assigner en ati driver dubbel moeten draaien.

Maar zoals ik de reacties zie is er niet echt iets vreemd. Laat dan maar zitten, ik kijk zo wel even :) .

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1