Ik heb een paar kleine dingetjes die me al een tijdje storen op de FP, of waarvan ik vind (
) dat ze anders cq. beter kunnen.
Om te beginnen, de layout van de .plans. Nu staat er bovenaan elke .plan een beschrijvend stukje over de author, dat is leuk voor 1x maar niet voor altijd. Het lijkt mij dat dat stukje best weggelaten kan worden want als ik op de naam van de auteur onder de titel klik kom ik ook op de crewpage van diegene uit. Omdat de .plans ook steeds vaker gebruikt worden voor andere dingen dan kleine aankondigingen of blikken achter de schermen is een wat professioneler uiterlijk misschien wel op zijn plaats?
Verder met een ABO feature request, op GoT heb je als full abonnee de mogelijkheid om een custom stylesheet in te stellen. Nu is er op de FP ook een beperkt aantal opties beschikbaar om wat layout instellingen te doen, maar het liefst zou ik daar ook een custom CSS willen kunnen laden.
En dan de grote van de lijst van nieuwslinks van vandaag, gisteren, etc. De ruimte tussen de nieuwslinks vind ik te klein waardoor het allemaal nogal volgepropt toont. Met een line-height van 20px op .b7 in de CSS is het al wat opener:

En een title/alt op de categorieaanduidingen (
,
, etc.) met een beschrijving van welke categorie het is lijkt me ook wel makkelijk. 
Als laatste de search, met name http://tweakers.net/search. Waarom mag ik niet in alle dingen in 1x zoeken? Dat lijkt me net zo makkelijk voor de gebruiker, want soms weet ik dat ik iets gelezen heb ergens maar weet ik niet meer of dat in een review of nieuws was. Nu moet ik 2x zoeken op een pagina met 4 vrijwel dezelfde formuliertjes voordat ik het dan eventueel gevonden heb. Verder dat lelijke groene bolletje bij het zoekformuliertje dat bij elke pagina aan de linkerkant staat, kan dat inmiddels niet weg? Afaik is dat ooit ingevoerd toen bleek dat FF 1.0 (?) niet goed overweg kon met de AJAX search, maar het lijkt me dat deze versie inmiddels amper nog voorkomt 'in het wild'.
Ik heb ergens opgevangen dat er een grote wijziging van de FP eraan zit te komen, maar dit zijn maar kleine wijzigingen (afgezien van de search) waarvan ik hoop dat ze het overwegen waard zijn.
Om te beginnen, de layout van de .plans. Nu staat er bovenaan elke .plan een beschrijvend stukje over de author, dat is leuk voor 1x maar niet voor altijd. Het lijkt mij dat dat stukje best weggelaten kan worden want als ik op de naam van de auteur onder de titel klik kom ik ook op de crewpage van diegene uit. Omdat de .plans ook steeds vaker gebruikt worden voor andere dingen dan kleine aankondigingen of blikken achter de schermen is een wat professioneler uiterlijk misschien wel op zijn plaats?
Verder met een ABO feature request, op GoT heb je als full abonnee de mogelijkheid om een custom stylesheet in te stellen. Nu is er op de FP ook een beperkt aantal opties beschikbaar om wat layout instellingen te doen, maar het liefst zou ik daar ook een custom CSS willen kunnen laden.
En dan de grote van de lijst van nieuwslinks van vandaag, gisteren, etc. De ruimte tussen de nieuwslinks vind ik te klein waardoor het allemaal nogal volgepropt toont. Met een line-height van 20px op .b7 in de CSS is het al wat opener:
En een title/alt op de categorieaanduidingen (
,
, etc.) met een beschrijving van welke categorie het is lijkt me ook wel makkelijk. Als laatste de search, met name http://tweakers.net/search. Waarom mag ik niet in alle dingen in 1x zoeken? Dat lijkt me net zo makkelijk voor de gebruiker, want soms weet ik dat ik iets gelezen heb ergens maar weet ik niet meer of dat in een review of nieuws was. Nu moet ik 2x zoeken op een pagina met 4 vrijwel dezelfde formuliertjes voordat ik het dan eventueel gevonden heb. Verder dat lelijke groene bolletje bij het zoekformuliertje dat bij elke pagina aan de linkerkant staat, kan dat inmiddels niet weg? Afaik is dat ooit ingevoerd toen bleek dat FF 1.0 (?) niet goed overweg kon met de AJAX search, maar het lijkt me dat deze versie inmiddels amper nog voorkomt 'in het wild'.
Ik heb ergens opgevangen dat er een grote wijziging van de FP eraan zit te komen, maar dit zijn maar kleine wijzigingen (afgezien van de search) waarvan ik hoop dat ze het overwegen waard zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door AtleX op 31-01-2007 17:36 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.