Ik zit met een dilemma, omdat ik iedere keer tegenstrijdige verhalen hoor, de ene kant zegt voor, de andere kant tegen, maar van geen van beiden merk ik enige vorm van objectiviteit alleen dat er naar de eigen situatie wordt gekeken.
waarom ik twijfel over quad core ipv van dualcore?
ik werk veel met:
- vmware (draai nu ook een server 24/7 op vmware)
- photoshop (eerst 8megapixel foto's, nu zelfs 10 met de canon d400)
- Ik par tegenwoordig steeds meer hd films (en lijkt me handig er 2 aan te kunnen zetten, op verschillende schijven natuurlijk)
- flightsim veel
waarom twijfel ik nog meer, games ondersteunen het nu nog minimaal, maar gaan ze het eenmaal gebruiken heb je wel 4 cores ter beschikking, waarbij je in een dualcore misschien al tegen een grens aanloopt (ja ik weet het, games zijn ook heel gpu afhankelijk)
tuurlijk zijn quads een stuk duurder, maar als dat betekend dat je de komende anderhalf tot 2 jaar geen omkijken hebt naar upgraden van de boel, alleen eventueel de grafische kaart kan het toch best een slimme aankoop zijn?
het liefst hoor ik hier praktijk ervaringen, daar heb je namelijk wat aan.
waarom ik twijfel over quad core ipv van dualcore?
ik werk veel met:
- vmware (draai nu ook een server 24/7 op vmware)
- photoshop (eerst 8megapixel foto's, nu zelfs 10 met de canon d400)
- Ik par tegenwoordig steeds meer hd films (en lijkt me handig er 2 aan te kunnen zetten, op verschillende schijven natuurlijk)
- flightsim veel
waarom twijfel ik nog meer, games ondersteunen het nu nog minimaal, maar gaan ze het eenmaal gebruiken heb je wel 4 cores ter beschikking, waarbij je in een dualcore misschien al tegen een grens aanloopt (ja ik weet het, games zijn ook heel gpu afhankelijk)
tuurlijk zijn quads een stuk duurder, maar als dat betekend dat je de komende anderhalf tot 2 jaar geen omkijken hebt naar upgraden van de boel, alleen eventueel de grafische kaart kan het toch best een slimme aankoop zijn?
het liefst hoor ik hier praktijk ervaringen, daar heb je namelijk wat aan.