[OS X] Meegeleverde OS X van Macbook te installeren op G4?

Pagina: 1
Acties:

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:38
Ik ben van plan om een tweedehands G4 te kopen. Op deze G4 staat momenteel een Mac OS X 10.4 installatie welke door de huidige gebruiker later bijgekocht is. De huidige gebruiker levert mij wel de oorspronkelijke OS X 10.2 CD mee, maar niet de 10.4 CD.
Ik heb zelf een MacBook (Intel processor) en heb daar een installatie CD bijgekregen van OS.X 10.4.6. Nu vroeg ik mij af mogelijk is om deze installatie CD ook te gebruiken op de G4. Ik begrijp dat dit qua licentie niet mag, maar ben benieuwd of de installatie zou werken, of dat deze alleen voor Intel processoren geschikt is.

Op de CD staat het volgende:
Mac OS version 10.4.6
AHT version 3A104
Disc Version 1.0

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nee, de installatie disc die bij je MacBook zit werkt alleen op een MacBook. :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De CD is 'gekoppeld' aan de MacBook, d.w.z. je kunt het alleen installeren op een MacBook. Daarnaast zal het waarschijnlijk een Intel-only versie van Mac OS X zijn, terwijl je voor de G4 een PowerPC versie nodig hebt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Wacht even op Leopard, en koop dan een family pack.. ik geloof dat die maar $99,- is en kan je het op 5 macs installeren.

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk iets meer. Een Tiger Family Pack kost in de Apple Store nu $199,00 / € 199,00. Ik neem aan dat je voor Leopard straks een vergelijkbaar bedrag moet betalen en niet ineens de helft. :)
Desalniettemin is dat ook wat ik zou doen.

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03:38
Bedankt voor jullie informatie! Ik wacht idd op Leopard en haal dan een familypack
Pagina: 1