Hallo, ik ben sinds kort bezig met solaris en dus ook met de machines van sun maar is er iemand die weet wat er precies het verschil is tussen sparc en x64 op google vond ik iets over de architecture die eraan verbonden is, klopt dit en zijn er nog verschillen?
Andere CPU, andere instructieset, andere performanceeigenschappen, andere OS support (al valt dat de laatste tijd nog mee, je kunt alleen geen Windows op SPARC draaien) etc. etc. etc.
Bovendien is die "dus" ook niet vanzelfsprekend, je kunt op Sun bakken prima andere OSsen draaien en omgekeerd kan Solaris ook op generic PCs.
Ik zou je aanraden om jezelf hier eerst wat meer in te verdiepen, want een topicstart van een enkele zin is wel heel karig. Begin maar eens bij Wikipedia
Verder is Overige Hardware natuurlijk geen dumpbak, vragen over Processors horen in PMG (maar ook daar verwachten we dat je eerst zelf op zoek gaat)
Bovendien is die "dus" ook niet vanzelfsprekend, je kunt op Sun bakken prima andere OSsen draaien en omgekeerd kan Solaris ook op generic PCs.
Ik zou je aanraden om jezelf hier eerst wat meer in te verdiepen, want een topicstart van een enkele zin is wel heel karig. Begin maar eens bij Wikipedia
Verder is Overige Hardware natuurlijk geen dumpbak, vragen over Processors horen in PMG (maar ook daar verwachten we dat je eerst zelf op zoek gaat)
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()