Computer start niet op na ombouw

Pagina: 1
Acties:

• me2001
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-06-2025
Ik heb sinds gister een nieuwe (grote) kast binnen namenlijk: Cooler Master Stacker (STC-T01).
Nu heb ik de gehele inhoud van mijn oude kast in mij nieuwe geplaatst, en volgens mij ook alle stekkertjes weer goed aangesloten endergelijke.

Het probleem wat ik nu heb is dat hij totaal niet meer opstart. het enige effect wat ik krijg als ik de voeding aansluit en aanzet is dat er een klein lampje onderaan mijn moederboord gaat branden. Wanneer ik dan op het aanknopje druk dan gebeurt er helemaal niets.

mijn systeem is:
Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 4600+
Asus GeForce 7900 GT 256MB
Verder een heleboel hardeschijven en dergelijke en 1 zalman koeler op mijn videokaart en een vapochill micro op mijn cpu.

Mijn vraag aan jullie is, wat kan ik fout hebben gedaan en aan welk onderdeel ligt het waarschijnlijk?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Geen spacers in de kast, die niet gebruikt worden en dus kortsluiting maken met je mobo?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Euh... heb je de glazen bol aangesloten?

Ga eens even al je stekkertjes controleren ("volgens mij" is niet bepaald zeker), en probeer het eens zonder harde schijven, misschien trekt je voeding het niet?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

zijn voeding zal het wel trekken want hij heeft zijn oude spullen alleen in een nieuwe kast gezet.

• me2001
jealma schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:57:
Geen spacers in de kast, die niet gebruikt worden en dus kortsluiting maken met je mobo?
Je bedoelt van die dingetjes die je onder de schroefjes doet? die heb ik idd niet gebruikt, maar zou het dan ook niet zo zijn dat het lampje wat wel werkt op mijn moederboord het dan ook niet zou moeten doen.
CodeCaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:58:
Euh... heb je de glazen bol aangesloten?

Ga eens even al je stekkertjes controleren ("volgens mij" is niet bepaald zeker), en probeer het eens zonder harde schijven, misschien trekt je voeding het niet?
Voor zover ik het kan beoordelen zitten alle stekkertjes goed aangesloten, en de voeding is de zelfde voeding die ik in mijn vorige kast had, namelijk de antec smartpower 2.0 450Watt. Hij trok het toen prima en ik heb nu zelfs 2 raptors minder in mijn kast zitten dus hij heeft het al wat makkelijker gekregen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

me2001 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:04:
[...]

Je bedoelt van die dingetjes die je onder de schroefjes doet? die heb ik idd niet gebruikt, maar zou het dan ook niet zo zijn dat het lampje wat wel werkt op mijn moederboord het dan ook niet zou moeten doen.
:')

Probeer je moederbord maar weer in je oude kast, wedden dat je 'm gesloopt hebt? Die spacers zitten er niet voor niks bij.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:51
^^^ Never mind :')

[ Voor 113% gewijzigd door Cardinal op 31-01-2007 17:07 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ook de vierpins P4 stekker aangesloten?
En die afstandsbusjes moeten echt wel onder je moederbord.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• me2001
fsfikke schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:06:
Ook de vierpins P4 stekker aangesloten?
En die afstandsbusjes moeten echt wel onder je moederbord.
CodeCaster schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:05:
[...]

:')

Probeer je moederbord maar weer in je oude kast, wedden dat je 'm gesloopt hebt? Die spacers zitten er niet voor niks bij.
Die afstandsdingetjes heb ik er wel inzitten maar ik dacht dat het hier over van die rubbere dingetjes ging die je tussen het moederboord en het schroefje doet, die heb ik er niet tussen zitten maar die heb ik ook helemaal niet dus dat word ook lastig.

De 2 vierpinsstekkers zijn allebei goed aangesloten, de ene samen met de andere 20 pins en de ander appart boven mijn processor.

Maar nog een keer als dat ene lampje onderin mijn moederboord brand betekent dat dan niet dat hij niet kapot is en wel stroom krijgt?

[ Voor 7% gewijzigd door me2001 op 31-01-2007 17:11 ]

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem gehad.
Bij mij was het draadje kapoet van de schakelaar.
Er zat een breuk in.

wissel hem eens om met je resetknop.
volgens mij maakt dat niet uit.
als hij het dan wel doet betekent het dat je snoer/schakelaar kapot is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 17:13 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

heb je het aan/uit knopje goed aangesloten op je mobo?
Kijk anders even welke pinnetjes op je mobo voor de power switch zijn en sluit die kort mbv een schroevendraaier oid.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• me2001
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:12:
ik heb het zelfde probleem gehad.
Bij mij was het draadje kapoet van de schakelaar.
Er zat een breuk in.
ook de cooler master stacker?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
me2001 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:10:
[...]

[...]

Die afstandsdingetjes heb ik er wel inzitten maar ik dacht dat het hier over van die rubbere dingetjes ging die je tussen het moederboord en het schroefje doet, die heb ik er niet tussen zitten maar die heb ik ook helemaal niet dus dat word ook lastig.

De 2 vierpinsstekkers zijn allebei goed aangesloten, de ene samen met de andere 20 pins en de ander appart boven mijn processor.

Maar nog een keer als dat ene lampje onderin mijn moederboord brand betekent dat dan niet dat hij niet kapot is en wel stroom krijgt?
Nee, heb vaak genoeg mobo's gehad waarvan het lampje brand terwijl het mobo dood is. (of het nog maar half doet)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

me2001 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:12:
[...]

ook de cooler master stacker?
nope

• me2001
jealma schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:13:
[...]

Nee, heb vaak genoeg mobo's gehad waarvan het lampje brand terwijl het mobo dood is. (of het nog maar half doet)
dat zou wel een stuk minder zijn dan... zijn er nog manieren om het goed te testen?

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-02 16:12
Het eerste wat dan in mij zou op komen zijn de stekkertje van de aan/uit knop.
Zoals hierboven al gezegd is..

Heb je dat al geprobeerd? Misschien even doormeten..

• me2001
OsiriS.nl schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:18:
Het eerste wat dan in mij zou op komen zijn de stekkertje van de aan/uit knop.
Zoals hierboven al gezegd is..

Heb je dat al geprobeerd? Misschien even doormeten..
ik heb 2 aan/uitknoppen op mijn kast zitten, eentje voor en eentje achter die heb ik allebei aangesloten op de plek waar het zou moeten volgens mijn handleiding en bij allebei is er totaal geen reactie.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 15:33
Het is vervelend maar op dit moment een van de weinig oplossingen die over blijft denk ik.
Bouw je moederbord weer uit en probeer eens of het werkt als je hem buiten je kast aansluit. Als je dan wel weer een reactie krijgt uit je systeem is er toch iets mis met de manier waarop je hem ingebouwd hebt.

• me2001
allemaal bedankt voor het helpen, ik weet nu wat het probleem is. de aan uit knop werkt niet, misschien wel een kabelbreukje. ik heb nu de resetswitch aangesloten als aan uit knop en dan gaat ie wel aan.

dus nu weet ik in ieder geval waar het aan ligt en ben ik heel blij dat mijn moederboord niet kapot is:D

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

vaag. dat heb ik nog nooit meegemaakt of van gehoord..maja, tkan altijd gebeuren natuurlijk.

systeem specs

Verwijderd

me2001 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:37:
allemaal bedankt voor het helpen, ik weet nu wat het probleem is. de aan uit knop werkt niet, misschien wel een kabelbreukje. ik heb nu de resetswitch aangesloten als aan uit knop en dan gaat ie wel aan.

dus nu weet ik in ieder geval waar het aan ligt en ben ik heel blij dat mijn moederboord niet kapot is:D
:X
Pagina: 1