[Vista] 64-bit Driver Signing

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik loop tegen het eerste, en enige, probleem op m.b.t. driversigning voor de 64-bits Vista.

Ik heb Anno 1701 gekocht. Deze geinstalleerd zonder problemen. Echter, ik kreeg wel de melding van Vista, dat er getracht was unsigned drivers te installeren.

Dit blijkt de CopyProtection driver van het spel te zijn.

Is het echt puur onmogelijk om de Signed Driver setting uit te zetten?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Volgens mij is het een bewust ingebouwde beperking van Vista 64 bits. Je kunt er geen drivers op installeren die niet-WHQL/gecertificeerd zijn.

Vista 32 bits kan deze niet gecertificeerde drivers wél draaien.

Goud is geen geld

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:05

itarix

404 soul not found

je kan de beveiling tijdelijk uitschakelen door op F8 te drukken bij het opstarten van windows en dan disable signed driver enforcement te kiezen.
dit werkt echter maar per keer dat je opstart.
bij mij werkte het trouwens helemaal niet...
hoop dat je er wat aan hebt. 8)7

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Met een beetje zoeken op internet kan je zien dat het spel de kopieerbeveiliging Tages heeft, en daar is inmiddels al een patch van uit die signed drivers heeft voor 64bit vista.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
defiant schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:08:
Met een beetje zoeken op internet kan je zien dat het spel de kopieerbeveiliging Tages heeft, en daar is inmiddels al een patch van uit die signed drivers heeft voor 64bit vista.
Ik check dit soort dingen bij de makers van Anno 1701. Die hebben de spullen gemaakt, en die zouden de oplossing ook moeten hebben.

Desalnietemin: Thx

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
het omzeilen van die driver enforcement werkte in de RC's maar niet in de Final... helaas

ik kan me ook gewoon niet voorstellen dat het onmogelijk is om dit te omzeilen,
het hele besturingssysteem is te kraken, maar dát niét?

ik heb vista nu een week geinstalleerd op mn andere pc en het is gewoon, puur door die driver enforcement, onwerkbaar omdat ik de helft nog niet kan installeren.

nog niemand die iets heeft gevonden in't registry of group policy waar je dit ECHT kan uit zetten?

misschien kan het bootmenu aangepast worden dat hij standaard met disabled driver signing gestart wordt?
Pagina: 1