[Grafische BIND]

Pagina: 1
Acties:

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 13:52
Beste mensen,

Ik ben al tijden op zoek naar een programma waarmee ik BIND Instellingen grafisch weer kan laten geven.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit uit moet leggen, maar het moet eignenlijk een soort van applicatie zijn, waarmee je gemakkelijk de DNS records kan aanpassen (A-records) maar ook kan aanmaken. Het is natuurlijk vanzelf sprekend dat dit programma ook de file moet aanpassen waarin de revisie staat.

Ik heb heel google al afgezocht, en ook GoT was aan de beurt tijdens mijn zoektocht, maar niks mocht helpen :(

Vandaar dit topicje...

Iemand?? Help???

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:58
webmin?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Dr Pro
Wow...

thanks voor de snelle reply :)

en yup dit is zo een progje wat ik zoek O+

weet er iemand of er meer van dit soort progjes zijn? Die ook Easy-to-use zijn?

Owja..vergeten bij te melden, het moet FreeBSD compatible zijn.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Webmin kan dit, eventueel met Virtualmin, perfect aan :)
Toen ik dat vond ben ik gestopt met zoeken . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Dr Pro
Ok, goed om te horen.

Ben nu bezig om het proberen werkend te krijgen op mijn eigen laptop (Win XP, dit aangezien het toch compatible is, en zo kan ik ook thuis spelen met het progje) maar ik zit vast bij het installeren van de Win32::daemon (een ActivePerl package).

Op werk wordt het wel gewoon een install op een FreeBSD installatie.

Edit:

Ben al een stap verder, maar nu weer een probleem:

Ik zit vast bij de volgende commando: 'Perl setup.pl'
Dit zou webmin moeten installeren, dit gebeurt half. Ik krijg de keuze waar ik mijn config en mijn log file neer wil zetten. Ik kies hiervoor het pad C:\webmin\Own Config en het pad ..\Own Log.

Als ik hierna op enter druk, krijg ik een hele lange error list.
Eerst staat er dit:

'uname' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Daarna krijg ik op elk regeltje 'The system cannot find the path specified' maar als ik kijk in m'n explorer, dan zijn die mappen toch wel degelijk aangemaakt. Best wel vaag.

Ook zegt hij op het einde van de installatie dat ik Procces.exe niet heb geinstalleerd. Deze heb ik toch echt gedownload (Hoewel NOD32 dit bestand als virus zag?) en geinstalleerd --> Dubbelklik.

[ Voor 58% gewijzigd door Dr Pro op 31-01-2007 18:25 ]