Trage upload naar Xserve raid

Pagina: 1
Acties:

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb een gek probleem mbt kopier snelheden over het netwerk. De situatie is als volgt:

Xserve Raid--> G4 via fibrechannel
G5 -> G4 via Gigabit ethernet icm switch

Als ik bestanden kopier van de G5 naar de Xserve raid dan kan het soms gebeuren dat de upload traag begint. Meestal na 10 sec. gaat het dan weer als een speer. Het kan echter gebeuren dat het veel langer duurt voordat hij op snelheid verzendt. Ook komt het voor dat er helemaal niks aan de hand lijkt en alles snel wordt verzonden.

Ik heb geen idee waar dit nu aan ligt of waar ik moet zoeken

Verwijderd

misschien handig om even aan te geven over wat voor protocol we het hier hebben, en met welk programma je het probeert te benaderen...

• videodok
hmmm protocol, gewoon via het netwerk dus tcp-ip, of bedoel je iets anders? copieren wordt gedaan via de finder. misschien als toevoeging; de Xserve is dus geshared op de G4 en biedt daardoor toegang aan de G5 en andere computers. Dat is wat ik bedoelde met 't schemaatje hierboven.

[ Voor 10% gewijzigd door videodok op 31-01-2007 20:22 ]

• videodok
Het probleem gaat verder:

Na de laatste post leek alles toch nog naar behoren te functioneren. In ieder geval waren er geen onoverkomelijke problemen.
Vandaag blijkt het onmogelijk om te capturen naar de Xserve-raid. voor de volledigheid: de xserve is via fibre channel aangesloten op een G4. Een G5 captured het video wat dan direct wordt opgeslagen op de xserve-raid.

Prestatie meting met Xbench op de g5 veel te laag. Op de G4 wel goed.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De G5 stuurt via gigabit de data naar de g4, die het dan op de xserve-raid moet mikken?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

-Hoe gaat G4 local storage naar XServe RAID?
-Hoe gaat G5 naar G4 local storage
-Hoe gaat G4 naar G5?
-Hoe is je XBench score voor wat betreft de diskperformance?
-Wat zijn de specs van je systemen? aan 'een G5', 'een G4' en 'een XServe RAID' heb ik niet zoveel...

Launching containers into space

Pagina: 1