Sennheiser HD555 Jack aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik heb hier een Sennheiser HD555.

Deze heeft echter als standaard aansluiting een jack. Om deze koptelefoon op mijn iPod
aan te sluiten gebruik ik de bijgeleverd plug voor jack -> mini jack
Het werkt prima maar het is zo'n enorm gevaarte geworden.

Heb dit een paar jaar geleden eens geprobeerd met een goedkope koptelefoon,
deze deed het echter na het aanpassen niet meer. Heb dit nu liever niet ;)

Mijn vraag is dus: Is het mogelijk dat ik de kabel doorknip bij de jack,
en deze draadjes soldeer ( :? ) aan een mini-jack? (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://img398.imageshack.us/img398/2465/sennheisertu5.jpg

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 14:36
ja, dat kan prima
Als je een beetje kunt solderen is dat geen enkel probleem :)
t is wel een precies werkje, en let wel op dat je de juiste draden op de juiste aansluitingen zet uiteraard. Neem ook een kwaliteits-jack ipv een knaken-merk.... dat soldeert een stuk prettiger en geeft een mooier geluid (minder ruis, kraak etc)
Een beetje goede jack kost rond de 4 a 5 euro. Ik weet niet of Neutrik ook mini-jacks heeft, maar als dat zo is zou ik voor neutrik gaan :)

iRacing Profiel

Verwijderd

Als het goed is kan je op internet een kabel kopen die je huidige kabel vervangt met mini jack. Althans dat heb ik me laten horen zeggen. Op mijn Beyerdynamic DT 770 kan het ingeval wel. Heb direct kabel vervangen. Er zat zo irritante telefoon gekrulde kabel aan...

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 20:57
Wat ook nog kan is een kabeltje, in plaats van een stekker. Dus aan de ene kant een female en dan een kabeltje en dan de male mini-jack. Zo hoef je niet in je sennheiser te knippen en heb je ook geen gevaarte, omdat je 1x een verloopje hebt die niet direct aan de ipod hangt en later een gewoon jack stekkertje die er in past.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:18

SeatRider

Hips don't lie

kroegtijger schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:06:
ja, dat kan prima
Als je een beetje kunt solderen is dat geen enkel probleem :)
Hoofdtelefoons hebben meestal litzedraad, hetgeen iets lastiger soldeert dan normaal draad. Hier een tutorial.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:15

mountainbiker

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Zoiets heb ik nu. Met dat kabeltje blijf ik veel "stekker" hebben. Hier wil ik juist vanaf :)
Als het goed is kan je op internet een kabel kopen die je huidige kabel vervangt met mini jack. Althans dat heb ik me laten horen zeggen. Op mijn Beyerdynamic DT 770 kan het ingeval wel. Heb direct kabel vervangen. Er zat zo irritante telefoon gekrulde kabel aan.
Dit zou wel de beste oplossing zijn. Vraag me alleen af hoe ik de kabel loskrijg waar die aan de koptelefoon vast zit. Ik zal es even langs de audiozaak. Wie weet hebben ze er daar 1. Voor mijn HD200 iig wel. Zal ook even op internet kijken. Goeie tip :9
Wat ook nog kan is een kabeltje, in plaats van een stekker. Dus aan de ene kant een female en dan een kabeltje en dan de male mini-jack. Zo hoef je niet in je sennheiser te knippen en heb je ook geen gevaarte, omdat je 1x een verloopje hebt die niet direct aan de ipod hangt en later een gewoon jack stekkertje die er in past.
Zou opzich wel kunnen maar hierdoor blijf ik veel "stekker" houden en hierdoor wordt mijn kabel nog langer, alsof ie nog niet lang genoeg is 8)7 (lees: 3983 meter)
Hoofdtelefoons hebben meestal litzedraad, hetgeen iets lastiger soldeert dan normaal draad. Hier een tutorial.
Bedankt voor de tip! Ik zal er even goed naar kijken. Zou beetjet zonde zijn om de boel te slopen :+
Pagina: 1