Toon posts:

WMV afspelen geeft slechts groen vlak? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het afspelen van video. Film in .wmv formaat worden getoond met een groen scherm maar wel met werkend geluid.

Ik heb de FAQ gelezen en ffdshow geinstalleerd maar deze werken niet. Het rare is dat voor deze video volgens mij helemaal geen extra codecs nodig zijn. Ik kan geen enkel videotje in Windows Media Player afspelen. Versie 10 & 11 willen beiden niet meewerken. In flash (Google video & YouTube) werken filmpjes wel.

In Quicktime heb ik bij sommige video's ook dit probleem. Weet niet welk bestandsformaat dan gebruikt wordt.

Weet iemand wat ik het best kan doen, het irriteerd mij dat niks werkt.

Ik gebruik overigens Windows XP SP2 met een Nvidia 7800GT videokaart.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

Installeer eens je videokaart drivers opnieuw.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan :/

Geen verschil jammergenoeg.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 16:04 ]

Verwijderd

Probeer VLC eens te installeren en kijk eens of je het daarin wel kan afspelen. http://www.videolan.org/vlc/

Een groen scherm klinkt als een probleem met je video overlay, waarschijnlijk speelt ie dus wel gewoon (en decodeert en alles) maar je ziet alleen het eindresultaat niet :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook in VLC speelt hij niet af jammergenoeg. Heb het zojuist getest.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:30:
Probeer VLC eens te installeren en kijk eens of je het daarin wel kan afspelen. http://www.videolan.org/vlc/

Een groen scherm klinkt als een probleem met je video overlay, waarschijnlijk speelt ie dus wel gewoon (en decodeert en alles) maar je ziet alleen het eindresultaat niet :)
Waarschijnlijk heb je gelijk. Hij kan in Windows Media Player 11 wel de thumbnails van de video's maken!

Iemand nog tips?

Verwijderd

Ja ik heb dit ook hij crased bij mij ook wel eens!

ik heb een amd 2400 + 1024mb Gf7600gt

Iemand een idee wat het kan zijn??

Verwijderd

Misschien een slechte WM9 codec?

Als je een legale windows versie hebt, zou je dit:

Hier

kunnen proberen. Gebruik het om je huidige codec te deinstalleren en installeer em dan weer...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

WMV speelt niet af > WMV afspelen geeft slechts groen vlak? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07 20:18
klite codec pack is mischien een oplossing, het is wel degelijk een codec probleem heb het zelf ook wel eens gehad weet alleen niet met welke codec ik het toen heb opgelost maar dat zou bij jou nartuurlijk ook wel eens een andere codec kunnen zijn.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:52:
Misschien een slechte WM9 codec?

Als je een legale windows versie hebt, zou je dit:

Hier

kunnen proberen. Gebruik het om je huidige codec te deinstalleren en installeer em dan weer...
Deze versie van Windows Media Technologies is incompatibel met deze versie van Windows. Raadpleeg de website van Microsoft voor meer informatie?

Verwijderd

Extra -> opties -> prestaties -> geavanceerd
daar vink je videomixing-renderer uit.
Lost dit het niet op, vink wat meer uit :p

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Nvidia drivers?

tabblad kleur correcties, kleurwijzigingen toepassen op: alle. toepassen.

misschien dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb K-lit zojuist ook geprobeerd maar dat werkte ook niet. Wel gaf het programma de volgende foutmeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/3396/codecbroken1sq4.th.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/9793/codecbroken2xd3.th.jpg

Weet niet of deze er mee te maken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:37:
Extra -> opties -> prestaties -> geavanceerd
daar vink je videomixing-renderer uit.
Lost dit het niet op, vink wat meer uit :p
Het werkt!

Ik heb alle opties bij Videoversnelling uitgezet. Gaat dit nu ten koste van mijn beeldkwaliteit?

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 23:04
Ja, het ziet er iets minder mooit uit, ook kost het afspelen nu meer CPU kracht.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:35:
[...]

Deze versie van Windows Media Technologies is incompatibel met deze versie van Windows. Raadpleeg de website van Microsoft voor meer informatie?
Da's jammer. Ik weet ook niet waar dat aan ligt, sorry. Het is een probleem op zich en het lijkt me dat je zelf moet beslissen of je de tijd en moeite neemt om het op te lossen.

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:14

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Anders kan het ook nog eens zijn dat je ASUS Enhanced Driver geinstalleerd hebt.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Pagina: 1