Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RCA-mini jack adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Zojuist heb ik vergeefs heel de stad doorkruist op zoek naar een RCA-mini jack adapter om mijn XBOX 360 aan te sluiten op mijn Creative Labs 4.1 PC set. De adapter waarnaar ik op zoek ben, heeft aan de ene zijde een witte en een rode RCA aansluiting, en aan de andere kant zitten een zwarte, groene en gele mini jack aansluiting. Alle aansluitingen op deze adapter zijn vrouwelijk. Wie weet een (internet)adres waar ik een dergelijke adapter kan vinden? Bedankt alvast.

Overigens mijn verontschuldigingen als ik dit topic beter in het Audio topic had kunnen plaatsen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Die rood/witte aansluiting is stereo, die drie mini jack dingen is voor 5.1 geluid. Dat gaat dus zowiezo niet helemaal samen.
Meestal als je alleen links en recht op de speakerset aansluit gooit ie het over alle boxen, maar dat hangt van je setje af.

Kijk anders even bij Conrad, die hebben veel van dit soort dingen.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 31-01-2007 15:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn collega een dergelijke adapter mogen lenen (zat bij zijn geluidskaart) en het werkte als een tierelier! Bij het aansluiten heb ik, zoals jij het volgens mij bedoelt, gewoon de groene en zwarte kabel van het geluidssysteem in de adapter geprikt. Het geluid wordt dan inderdaad over alle boxjes geslingerd, maar dat vind ik geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken op de website, bedankt voor de tip trouwens, maar helaas heb ik het nog niet kunnen vinden. De trefwoorden die ik gebruik zijn niet goed of ze hebben het niet... Daarom vroeg ik me af of iemand me verder kan helpen, bijvoorbeeld met hoe zo'n apparaatje heet? Andere suggesties, zoals andere adressen die dit zouden kunnen hebben, blijven ook welkom. Alvast bedankt!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
groen is bij PC's de front out... misschien als je een stereo jack naar stereo tulp daarin steekt werkt het al?

edit: op mijn SB audigy:
zwart is center/subwoofer
geel is achter links/rechts...
of andersom... je hebt dus 3 keer die stereokabels nodig

[ Voor 39% gewijzigd door MeMoRy op 01-02-2007 22:07 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groene en een zwarte stekker, kabeltjes die naar de volumeregeling lopen. Deze heb ik dus uit de PC (geluidskaart) getrokken. Vraag is nu hoe ik de tulp stekkers van de XBOX 360 met deze minijackjes in verbinding breng. Aan kabels heb ik geen gebrek.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 20:30

Stoney3K

Flatsehats!

Wil je je stereo geluid alleen over de front speakers hebben? Dan gewoon een RCA female -> 3,5mm jack female adapter (bijna overal te koop) met de jack aan de front (groene) aansluiting. Wil je geluid over alle boxjes? Gebruik dan hetzelfde adaptertje met een Jack splitter :)

Edit: Zo eentje dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.shaxon.com/part_images/10/PAYC355F2RCAM.jpg

Nu heeft een XBOX 360 alleen male RCA uitgangen, dus daar moet je even zo'n busje tussen steken:

Afbeeldingslocatie: https://secure7.nexternal.com/ae/images/35-569.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Stoney3K op 02-02-2007 21:57 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• MeMoRy
je kan verloopjes blijven gebruiken, maar er zijn ook kabels die het in een keer doen...

Verwijderd

Topicstarter
Even een update met foto's ter verduidelijking

Aan de ene kant de mini jack aansluitingen:

http://home.planet.nl/~pul00050/DSC00197.JPG

Aan de andere kant de tulp aansluitingen:

http://home.planet.nl/~pul00050/DSC00198.JPG

Dit is dus het blokje waarnaar ik op zoek ben. Als iemand me verder kan helpen, alvast bedankt!

• MeMoRy
Ik neem aan dat je op de tulpjes de kabel uit de XBOX aansluit, en op de jacks je boxenset.

Wat het blokje waarschijnlijk doet is het stereosignaal op alle jacks zetten. Daar zit eigenlijk een probleem bij: Voor Front L+R (groen) en Back L+R (zwart) is het gewoon 1:1 (links is tip, rechts is ring). Bij de center en subwoofer is het echter anders. De center moet alleen signalen uitzenden die op links en rechts even hard voorkomen, Elektruur heeft daar een artikeltje voor (1995 alweer? dat is lang geleden...sweet memories...). De subwoofer heeft een optelschakeling voor het geluid van beide kanalen, plus een lowpass-filter.
Dat worden dus twee actieve schakelingen. Aangezien ik geen spanningaansluiting of batterijhouder bij dat doosje zie, denk ik dat die twee dingen gewoon weggelaten zijn...

Je kan denk ik idd een 2*female tulp naar female stereo minijack kopen en daar dan een splittertje op zetten (dus 1*male stereo minijack naar 2* female stereo(let daar vooral op) minijack)

edit: ik zie net dat de 4.1 set interne laagfilter en natuurlijk geen centerspeaker heeft. 1:1 is dus goed...

[ Voor 4% gewijzigd door MeMoRy op 03-02-2007 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de uitleg! Maar het laatste is me nog niet helemaal duidelijk... Ik heb dus een female tulp naar female stereo mini jack nodig, neem ik aan? Dit lijkt simpel genoeg, maar zo'n kabeltje ben ik nog nergens tegengekomen, hoewel ik al in vele elektronica-, audio- en computerzaken ben geweest...

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 20:38

T1psY

Dumo-Technics

ik dacht bij free record shop zo'n kabeltjes zien liggen te hebben...

http://www.dumo-technics.com

• MeMoRy
ander neem je /toch/ verloopjes... dat werkt ook, alleen je signaalkwaliteit gaat wat (ietsiepietsie) achteruit en het is veel duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter. Het gaat om de Game Console Adapter van Logitech.
http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10036
Pagina: 1