Toon posts:

[Vista] Problemen met WPA en wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me kunnnen helpen.

Ik heb een Alcatel ST580 wireless modem/router. Vandaag heb ik ook windows Vista Ultimate geinstalleerd gelukkig enkel op m'n 2e pc. Nu krijg ik met 3 verschillende wireless adapters exect dezelfde foutmelding:

De WPA sleutel zou onjuist zijn voor mijn netwerk.

Zoals al vermeld heb ik 3 wireless adapters geprobeerd; E-tech (PCI), Alcatel (USB) en een Asus (USB).

Ik weet zeker dat de code in orde is, deze heb ik namelijk 1 op 1 overgenomen.

Als ik de verbinnding middels WEP of OPEN configureer doet hij het wel. Ik wil alleen graag gewoon onder WPA doorwerken...

Kan iemand me misschien vertellen wat er mis kan zijn?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit hoort meer onder Netwerken dan Onder WoS. Lees de Policies door van de topics voor de regels.

Vista kan overigens prima met WPA overweg, heeft bij mij prima gewerkt. Je zegt dat als je WEP of OPEN insteld hij het wel doet. Hoe staat de beveiliging in je Router? Als daar geen WPA in staat, dan gaat het zowiezo niet werken. Waar heb je je key in opgeslagen? In een Word document of in een text bestand? Als het in Word is, kopiëer het dan naar notepad, en van daaruit naar je config. Heb je ook je Netwerk naam goed gezet (als je de broadcast uit hebt staan).

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik allemaal gedaan inderdaad, modem staat netjes op WPA/PSK en TKIP, echter komt alsmaar retour dat de sleutel niet juist zou zijn ingegeven.

Webmaster: ik heb mijn vraag in de onjuiste categorie gepost, kan deze worden verplaatst?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Webmasters doen dit niet, moderators wel. Verander je encryptie eens naar WPA/PSK AES. Werkt het dan wel?

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 31-01-2007 20:09 ]

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, en sterker nog ik begin de moed op te geven. Ik heb echt al redelijk wat netwerken ingesteld maar dit is de eerste keer dat het me niet lukken wil.

Wanneer ik de verbinding op WPA/PSK AES zet (in de st580 en in Vista) krijg ik retour dat de beveiligings sleutel niet goed zou zijn.
Hetzelfde wanneer ik hem op TKIP zet.

- Nu dacht ik zelf het volgende: in het modem staat de sleutel ingesteld met hoofdletters (kan dit problemen geven)?
- Of zou het aan de ST580 modem router kunnen liggen?

Ik ben benieuwd....

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WPA is hoofdletter gevoelig. Tevens de netwerknaam is hoofdletter gevoelig. Als mijn netwerkt Wlan zou heten en ik vul wlan in, krijg ik een ander netwerk (toevallig heb ik een netwerk in de omgeving met wlan als naam). Ik heb met mijn eigen netwerk namelijk hetzelfde eens gehad, alles goed ingevuld maar wilde niet verbinden. Toen ik beter keek was ik de eerste hoofdletter vergeten 8)7. Die verbeterd en het werkte direct.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dus ook geprobeerd, ik neem de netwerknaam wel exact over, dus inclusief hoofdletters. Maar dit heeft geen resultaat.

Ik ga nu dus proberen mijn netwerk naam naar kleine letters om te zetten, hetzelfde ga ik doen met de WPA sleutel want deze staat nu met hoofdletters ingesteld. Zodra ik meer weet laat ik het weten, alvast bedankt maar weer.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar blijven de modjes om dit topic te verhuizen?

Heb je zelf een key gemaakt of een laten genereren? De mijne is gegenereerd van een site die ik via google vond, werkt fantastisch. Bovendien weet je zeker dat je alle mogelijk tekens hebt en het maximaal aantal tekens. Ik weet niet of Vista gaat zeuren daarover namelijk. Mijn key is dus 63 tekens.

Commandline FTW

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic gaat niet verhuist worden - het probleem is zo te zien Vista specifiek en staat dus goed in Windows Clients :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf de code gemaakt, alleen werkt het opnieuw niet...

Code welke ik heb geprobeerd is 0123456789 voor WPA
En m'n wlan heb ik de naam wlan gegeven, dit alles helpt echt helemaal niets.

Foutcode uit het Vista logboek is: 0x00048005
Ik heb al gezocht en gevonden, alleen wordt er geen oplossing vermeldt.

Ik vraag me nu af of er iemand is die met een st580 van Alcatel onder vista een verbinding met WPA krijgt.... Het moet bijna aan het modem liggen want met 3 verschiende adapters heb ik exact hetzelfde probleem....

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kan je momenteel alleen maar naar het volgende forum verwijzen waar ze hetzelfde probleem hebben met verschillende kaarten en een 3com router/modem: http://forums.microsoft.c...x?PostID=481371&SiteID=17

Ik heb het idee dat de Alcatel modem/router dezelfde hardware gebruikt als de 3com en dat Vista niet overweg kan met die hardware voor verbinden. Misschien dat een firmware update het probleem oplost? Mijn Wireless router ging op z'n bek omdat mijn laptop erop ging verbinden, na de update was alles normaal.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link, ik had hem zelf ook al gevonden en nagekeken. Helaas geen oplossing.

Verder denk ik ook dat het probleem in de Router zit, het ellendige is alleen dat er ook geen updates voor te vinden zijn (heb de laatste software er al in zitten).

Al met al hoop ik echt dat er nog iemand is met een idee, voor de zekerheid zal ik ook proberen Alcatel te mailen. Eens kijken wat ze te zeggen hebben..... (Als ze al reageren)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 15:59 ]

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2025

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb het ook gehad.

Gewoon naar WEP gaan, zit denk ik niets anders op. Ik kreeg het ook niet aan de praat.
En WEP is natuurlijk ook een goede sleutel.

Everything Can Help!

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik weet dat dit topic reeds wat ouder is, maar ik zit met hetzelfde probeem. Ook een ST580 en Vista (Home Premium).

Ik heb een upgrade van XP naar Vista gedaan en onder XP werkte mijn wireless prima met WPA.
In Vista krijg ik steeds de melding dat de beveiligingskey fout is. (en er is niets veranderd aan de settings)
Een andere pc nog werkend met XP werkt wel perfect op exact dezelfde WPA key....

Die key is copy/paste via notepad overgenomen uit mijn router, dus kan niet fout zijn (toch :? )

Heeft iemand al een oplossing voor dit WPA probleem?
Anders ga ik vanavond mijn verbinding maar op WEP proberen.

Update:
WEP 64 bits werkt idd wel gewoon

[ Voor 4% gewijzigd door ErHa op 27-03-2007 14:42 ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Pagina: 1