[Vista / XP] Snelheid windows animatie (traag)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zit wat met vista te spelen, en kom weer bij wat ik al eerder met XP had; die grafische fratsen zijn leuk, maar als ze je productieviteit remmen, dan gaan ze snel uit.

Een van de grootste mankementen vind ik het feit dat het "faden" en animeren van de windows in XP en nu ook in Vista voor mijn gevoel te langzaam is. Ik vind het animeren in Vista best cool, maar als ik een geminimaliseerde window aanklik dan duurt het TE LANG voordat deze open is.

Nu kun je deze animatie helemaal uit zetten, wat niet mijn bedoeling is.

Is er een mogelijkheid om deze te versnellen? Ik heb flink zitten googlen maar ik kan het gewoon niet vinden... Ook kan ik wel de registry sleutel vinden die het animeren aan of uit zet ( minAnimate ), maar zou er geen zijn om de snelheid aan te passen? Misschien 3d part software? Je kan zo veel aanpassen, en dit niet...

(Edit, oja, de performance van aero is gewoon goed op deze pc, dus het licht niet aan trage hardware)

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 31-01-2007 15:19 ]

specs

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 19:01
Voor XP: Kijk onder windows powertoys en dan naar TweakUI. Daarin zitten een paar opties om de windows vensters sneller of langzamer te laten verschijnen. Voor Vista weet ik het niet.

"That was left handed..." - JJH

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jouke74 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:18:
Voor XP: Kijk onder windows powertoys en dan naar TweakUI. Daarin zitten een paar opties om de windows vensters sneller of langzamer te laten verschijnen. Voor Vista weet ik het niet.
Thanx, ik heb hem er even opgezet, maar volgens mij zit er geen optie in om de animatie snelheid aan te passen?

specs

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 01:05
Die optie bestaat ook niet. Geheel uit of aan, dat zijn de opties. :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zijn het echt alleen menuutjes die traag faden? Of gaat het slepen van vensters misschien ook traag? En scrollen in de webbrowser? Dan lijkt het er nl. op dat er geen goede videokaartdriver is geinstalleerd. Ik heb deze verschijnselen ook wel eens gehad toen mn Ati drivers na het opnieuw opstarten niet geinitialiseerd werden.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-03 19:01
Sorry, was in de war met een ander programma dat de desktop "overneemt". 8)7

"That was left handed..." - JJH

Pagina: 1