TV-out "Geen video weergave op TV, wel op PC"

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Hallo,

Het is een beetje lastig om een goed onderwerp te vinden voor dit probleem, hopelijk heb ik het een beetje goed beschreven.

Het probleem,...
Ik heb een nvidia videokaart met TV-out en deze aangesloten op de TV. Goed beeld gaat verder perfect geen problemen mee verder. Kan DVD afspelen op zowel PC als TV tegelijk.

Nu is het zo dat als ik sommige videobestanden, die ik open in windows media player dat ik een zwartscherm krijg op mijn TV, de omlijning van windows mediaplayer wordt wel weergegeven maar de video die moet worden afgespeeld niet. Je ziet ook de voortgangsbalk vooruit gaan. 8)7
De video die wordt afgespeeld wordt dus wel op de PC afgespeeld maar niet op de TV. :?

Ik heb al een andere videoplayer gebruikt alleen dat wou niet werken. Ook heb ik verschillende codecs geprobeerd alleen dat wou ook niet helpen. De Nvidia website/forum en google heb ik al tientalle keren gelezen alleen kon niks vinden :(

Komt iemand dit probleem bekend voor :? laat even wat horen, anders zijn tips ook welkom _/-\o_

Groet,

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bekend probleem. Heeft te maken met je overlay-instellingen in Mediaplayer en van je videokaart. Hoe ze precies moeten staan weet ik niet; wel weet ik dat als je daarmee gaat experimenteren je het probleem waarschijnlijk vrij snel opgelost zult hebben :)

Edit: Overigens is dit meer een vraag voor het subforum Videoplanken & Beeldkanonnen
Zie daar de De grote tv-out FAQ - zwart beeld

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 31-01-2007 15:12 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 22:56
Probeer eens je tv als hoofdscherm in te stellen, bij Instellingen van het Beeldscherm.
Rechtermuisknop op bureaublad, eigenschappen. Dan tabje instellingen. Klik nu op het beeldschermpje van je tv (2) en vink het vakje "Dit apparaat als hoodmonitor gebruiken" aan.

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/2654/24061352xk2.th.jpg

Natuurlijk wel weer terugzetten als je een videobestandje op je pc wil bekijken he.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Zoals The Eagle al zegt, dit is gewoon een FAQ vraag uit Videoplanken & Beeldkanonnen .

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Dit topic is gesloten.