For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Flashgeheugen is simpelweg niet geschikt voor veelvuldig overschrijven. Daarbij zal je een harde crash ondervinden als je de USB-stick er uit trekt...
Sneller zul je dus niet zijn met een swapfile op je memory stick
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Kortom: het is bij voorbaat al onmogelijk. En terecht.
correctie: met Windows is het niet mogelijkBalusC schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:23:
Sterker, je kunt een swapfile alléén op een fixed disk localiserenProbeer het voor de grap maar eens op verwisselbare schijven en/of USB sticks.
Kortom: het is bij voorbaat al onmogelijk. En terecht.
Sinds kort dus weer wel, met Vista dus. Readyboost is een vorm van pagen op een USB stickkie. Alleen readyboost geruikt de USB stick alleen voor "random IO". Sequentiele data is nog steeds sneller van de harde schijf af. Flash wint het in acces time maar verliest het in doorvoer, en daarom zal readyboost soms handig zijn en soms niet...Erkens schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:26:
[...]
correctie: met Windows is het niet mogelijk
Zo kwam ik dus op dit kromme idee....maratropa schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:30:
[...]
Sinds kort dus weer wel, met Vista dus.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Met andere woorden de schijf die die drive letter had was uit mijn systeem waardoor de ZIP-drive op die plaats kwam te zitten. Is niet grappig om iedere keer een melding te krijgen dat je schijfruimte vol begint te raken. Daarnaast was het ook nog best langzaam.
dan kun je er dus een swapfile enzo opzetten.
pas later in het bootprocess wordt je windows plug en play.
max speed met usb2 480Mbps staat ongeveer gelijk aan 48MB/s en die snelheid wordt vaak al niet eens gehaald met een hdd via pata.
dus eigenlijk niet eens een heel gek idee dat readyboost.
oftewel voor de eigenwijze personen hier die zeggen dat het niet kan: Het is wel mogelijk...
[ Voor 41% gewijzigd door PipoDeClown op 31-01-2007 18:14 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Je hebt dus een syteem nodig in de kernel die de boel in de gaten houdt en dus Random IO op de USB stick plaatst, en sequentiele IO op de schijven. Dat zit niet in XP, en het zou dus helemaaaaal niet slim zijn om gewoon een pagefile op je usb stick te zetten...
In mijn PC lopen de harde schijven nog op UDMA-33, dus nog trager... Vandaar ook het idee van de USB.PipoDeClown schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:49:max speed met usb2 480Mbps staat ongeveer gelijk aan 48MB/s en die snelheid wordt vaak al niet eens gehaald met een hdd via pata.