Bevestiging overlijden moederbord...

Pagina: 1
Acties:

• jesselyn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 20:58
Hoi allemaal,

hier mijn eerste topic op GoT.

Ik wil even jullie als lijkschouwer gebruiken :9 . Het zit namelijk zo. Mijn processor draaide al een tijdje op een minder snelheid dan hij hoorde te draaien. Het ding is 4 jaar oud. Als ik hem hoger zette liep mijn pc vast en werkte het geheel niet meer.

Nu gebruik ik die pc altijd snachts om films naar dvd te zetten. Nu werd ik vanochtend wakker en na een nachtje omzetten was hij vast gelopen. Ik proberen hem aan te zetten. Werkt niet. Kaal systeem gemaakt -> HD / DVDS los -> geheugen naar minimum -> pci kaartjes eruit enz... -> start nog niet. Enkel is dat de fans gaan draaien en er geen geluid noch beeld komt.

Mijn conclusie is: moederbord of processor overleden of beide... Ik wil graag weten wat er nu precies aan de hand is met jullie hulp voordat ik naar de winkel ren om een nieuw moederbord of processor te halen...

Alvast bedankt voor reacties.

Jesselyn

PS: is het goed voor je systeem om een lang zwaar proces met taakbeheer meer processortijd te geven->zeer hoog tot real-time?

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:55

Ravefiend

Carpe diem!

1. Wat voor type moederbord / CPU?
2. Condensator(s) op het moederbord dit stuk zijn (as in 'bol staan')?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Nu gebruik ik die pc altijd snachts om films naar dvd te zetten
Als in converteren ? Dat zou dus langdurig 100% CPU beteken en zou idd. een doorgevikte CPU kunnen zijn, b.v. doordat de koeling niet afdoende was. Indien je mobo geen bolle elco's heeft, is het denk ik je CPU. Gaat de CPU fan wel draaien als je de PC aanzet ?

[ Voor 1% gewijzigd door SKiLLa op 31-01-2007 14:47 . Reden: hele stomme typo ;) ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• jesselyn
SKiLLa schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:44:
[...]

Als in converteren ? Dat zou dus langdurig 100% CPU beteken en zou idd. een doorgevikte CPU kunnen zijn, b.v. doordat de koeling niet afdoende was. Indien je mobo geen bolle elco's heeft, is het denk ik je CPU. Gaat de CPU fan wel draaien als je de PC aanzet ?
Jep converteren...

Wat zijn bolle elco''s...

Moederbord: K7S5A Pro
Procesoor: AMD Atlohn XP 2000+ (ja ik weet het niet.. niet echt geschikt voor converteren)

Alle fans gaan draaien..

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-05 14:29
Als je niet weet wat een elco is kan je dit makkelijk opzoeken op google. Kijk bij afbeeldingen en je ziet meteen wat een elco is.

Ik geloof zelfs dat er meerdere mensen last hadden van bolle elco's hier op het forum met hetzelfde moederbord maar dat zoek ik nog even na.

[ Voor 50% gewijzigd door andreict op 31-01-2007 14:56 ]

• jesselyn
andreict schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:55:
Als je niet weet wat een elco is kan je dit makkelijk opzoeken op google. Kijk bij afbeeldingen en je ziet meteen wat een elco is.

Ik geloof zelfs dat er meerdere mensen last hadden van bolle elco's hier op het forum met hetzelfde moederbord maar dat zoek ik nog even na.
Kheb ff naar mn elco's gekeken... ze zien er nog goed uit.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
zit je cpu koelblok vol met stof?

draai je met de stock koeler of met welke koeler draai je dan?

draait je fan nog soepel (geen geratel ofzo)

ik vraag je dit allemaal omdat het bij een socket A systeem meer waarschijnlijk is dat de processor dood is dan het moederbord. de stand hier is bij processor VS mobo : 6-2 dus 6 dode procs en 2 dode mobos (en een van die mobo's was slachtoffer van een misflash)

bij intel is het net omgekeerd, daar gaan de socket 478 processoren lang mee, maar de moederborden doen het iets minder.

Out of the box? What box? There is no box.

• jesselyn
ik draai met de stock koeler..
Het koelblok zat wel vol met wat stof.. heb ik schoongemaakt...geen resultaat

Verder draait de fan nog goed en soepel zonder geretal. Ik denk ook wel dat het aan de processor ligt..

Het ding staat al 4 jaar lang te branden.. niet aan 1 stuk door dan...

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Heb je de kennis om het koelblok en de processor van je moederbord af te halen?
Een processor die gestorven is aan oververhitting laat daar duidelijke kenmerken van zien.
Als je bijv. zwarte plekjes ziet op of rond de core dan weet je dat dat z'n einde is.

• jesselyn
Nog nooit gedaan.. wel veel aan hardware gesleuteld.. ik wil het wel proberen... denk ook wel dat het me lukt.. Wil dan wel eerst al het andere geprobeerd hebben als dat kan....

• jesselyn
ok heb hem al los gehaald:).... heb het koelblok en de processor losgehaald...

het lijkt mee een kwestie van de koelpasta... op het koelblok zit vrijwel niets.. op de processor een hard vierkantje.. met verder er nix om heen... verder zitten er op de bovenkant, bij de gouden puntjes af en toe zwarte puntjes.. (is dit de core die doorgebrand is)

• psycix
  • Laatst online: 15-04-2024
kun je er miss een pic van posten?

• jesselyn
mmm nee.. waar ik dat latijd mee deed was mn pc... laptop dus niet;).. maar heb er koelpasta pgedaan ... geen effect....

Met de processor ben ik ff langs de computerzaak gegaan..Wilden natuurlijk meteen mn kast hebben, maar de zwarte puntjes waarom normaal volgens hen... en op andere fotos van processors komen ze ook voor..

Dat is het probleem du sniet....

verder iemand suggesties?
Pagina: 1