Foutmelding bij Excel: PCL XL error

Pagina: 1
Acties:
  • 685 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik net helemaal klaar met mijn excel werkblad en ben ik er eindelijk tevreden mee. Krijg ik opeens allemaal foutmeldingen.

Als ik het afdrukvoorbeeld wil zien, krijg ik een foutmelding
Als ik wil printen dan wordt de volgende tekst afgedrukt:

PCL XL error

Subsystem: KERNEL

Error: IllegalTag

Operator: 0x1b

Position: 14012

Komt iemand dit bekend voor??
De foutmelding is ontstaan sinds vanochtend, en sindsdien heb ik het document 'afgemaakt' door vaak de functie 'Voorwaardelijke opmaak' te gebruiken. Maar kan me niet voorstellen dat dit er iets mee te maken heeft.

Groetjes Anna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Het heeft met je printer(drivers) te maken. Een herstart van je computer en printer kan nog wel eens helpen, anders nieuwe drivers installeren.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goh zeg, zal eens kijken of dat helpt, drivers opnieuw installeren, want dat andere (herstarten) had ik al geprobeerd.
Het heeft dus in ieder geval niks te maken met een te 'ingewikkeld' bestand van Excel, begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 11:02

vinnie1908

Appel != peer

PCL = de printertaal, dus de fout zal daar vandaan komen, er komt een illegal-TAG mee. Nou kan ik me niet voorstellen dat dit uit Excel zou komen (al zal ik niets bijvoorbaat wegschrappen)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke type printer?
Ben je nog wat tegen gekomen op google?

Probeer de PCL5e drivers eens, ipv de PCL XL (is eigenlijk PCL6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:03:
Goh zeg, zal eens kijken of dat helpt, drivers opnieuw installeren, want dat andere (herstarten) had ik al geprobeerd.
Het heeft dus in ieder geval niks te maken met een te 'ingewikkeld' bestand van Excel, begrijp ik.
Daar kán het mee te maken hebben maar waarschijnlijk is het niet. Als je namelijk PCL XL error intikt in google zie je nogal wat meldingen van dit soort fouten bij HP printers. Je kunt het ook zelf uitproberen door hetzelde document op een andere printer af te drukken of andere documenten naar de bokkende printer.

Waarschijnlijk is dit topic beter op zijn plek in 'overige hardware', maar je geeft te weinig informatie om hem daarheen te verplaatsen. Tips voor een goede topicstart op GoT kun je in de Registratievoorwaarden / korte FAQ lezen. Probeer iig voldoende voorinformatie te geven (hardware, omstandigheden, wat je zelf gevonden hebt mbv Google, manuals, de search hier etc) zodat anderen een duidelijk en compleet beeld krijgen van het probleem wat je aan wilt kaarten.

edit:
Open op verzoek TS om de oplossing te kunnen plaatsen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Lustucru op 31-01-2007 22:30 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1