Monitor zonder startpulse (voor de knutselaar)

Pagina: 1
Acties:

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Heb hier een hele oude machine staan (geen windows), welke nog prima werkt.
Nu is de monitor overleden, en nieuwe monitoren werken niet op deze machine.
Hedendaagse monitoren krijgen een pulse van de pc waardoor ze uit de slaapstand komen en beeld geven, echter mijn machine geeft deze pulse niet.

Ik heb dus een monitor nodig die deze puls niet nodig heeft, of...
Een kabel, schakelaar o.i.d. die deze pulse geeft.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Heb al heel wat uren gegoogled, ook diverse vga pinouts gevonden, maar nog niet de goede hiervoor...

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Cheezus

Luiaard

Een startpuls?

Hedendaagse monitoren werken prima met een RGB +H/Vsync signaal. Extra datalijnen in de VGA connector zijn meer om de pc te laten weten wat voor monitor er aan hangt e.d. maar niet noodzakelijk.

Als je huidige 'machine' (wat meer specs?) dus maar een RGB en Horizontale/Vertikale synchronisatie geeft zul je hier prima een monitor aan op moeten kunnen sluiten..

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Tja specs...

Het gaat om een digital microvax, ingebouwd in een meetmachine.
Heeft 2x 9 pins vga output. heb een 9 naar 15 pins converter er tussen gezet en dit werkt met oudere monitoren prima. Bij nieuwere monitoren blijft de powerled oranje, lijkt geen opstart signaal te krijgen...

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47

Cheezus

Luiaard

Pin-out van 15 pins en 9 pins vga:
Afbeeldingslocatie: http://www.infonewsindia.com/pinout/svgamonitor.gif

Als die converter de goede pins connect zou het gewoon moeten werken hoor. Dat een monitor standby blijft staan betekend dat meestal dat hij geen synchronisatie signaal ziet of snapt. Ik zou eerst eens kijken of deze signalen kloppen.