Ik ben toe aan een nieuwe computer, wat ik nu heb staan (volgens mij staat het nog in mn signature, god wat ben ik hier lang niet geweest
) begint nu echt te veel gebreken te vertonen. Ik heb ongeveer 1000 euro om te besteden.
Ik wil er redelijk op kunnen gamen, fantastisch hoeft het ook niet te zijn, als ik de wat nieuwere games maar kan spelen
. Ik heb het volgende tot nu toe samen gesteld:
Kast: Antec Midi Tower NSK4000 New Sol. ATX No PSU (zilver/zwart)
De kast is mij niet heel boeiend, deze zag er goed uit.
Koeling: Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
Ik ben niet van plan over te gaan clocken of andere tafarelen, dus een doorsnee koeler leek mij prima.
MB: Asus P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
Groot fan van Asus moederboarden, en ik heb goede reviews gelezen over deze.
Voeding: Cooler Master Powersupply iGreen 600W SLI/EPS
Hoe blij moet ik hier mee zijn? En wat zou een minimum aan wattage moeten zijn voor dit systeem?
Geheugen: Corsair 2x512MB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
Ja, hier twijfel ik. Zou ik voor 2 GB moeten gaan of 1 GB? Het verschilt nogal in prijs ook.
CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz FSB1066 2MB Box
Snel, sneller, snelst. De 2.4 is mij te duur
.
Opslag: Maxtor 320GB SATA300 16MB FDB, STM3320620AS
Ik heb zeker geen tweede nodig, en het verschil in prijs is zo klein tussen 200 en 320, dit leek me ene prima keus
GPU: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950 Pro 256MB 2xDVI/VIVO
Prima kaartje dacht ik zo.
Nu ben ik vrij lang uit de roelatie geweest wat computers betreft, dus hulp is meer dan welkom. Ik zit te twijfelen over het geheugen, is dit genoeg? Andere adviezen ontvang ik graag
EDIT: hmm.. de signature is kennelijk niet meer wat het was
Ik wil er redelijk op kunnen gamen, fantastisch hoeft het ook niet te zijn, als ik de wat nieuwere games maar kan spelen
Kast: Antec Midi Tower NSK4000 New Sol. ATX No PSU (zilver/zwart)
De kast is mij niet heel boeiend, deze zag er goed uit.
Koeling: Arctic Processor Koeler F7-PRO Intel
Ik ben niet van plan over te gaan clocken of andere tafarelen, dus een doorsnee koeler leek mij prima.
MB: Asus P5B Deluxe iP965, SATA2 RAID, GLAN
Groot fan van Asus moederboarden, en ik heb goede reviews gelezen over deze.
Voeding: Cooler Master Powersupply iGreen 600W SLI/EPS
Hoe blij moet ik hier mee zijn? En wat zou een minimum aan wattage moeten zijn voor dit systeem?
Geheugen: Corsair 2x512MB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
Ja, hier twijfel ik. Zou ik voor 2 GB moeten gaan of 1 GB? Het verschilt nogal in prijs ook.
CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz FSB1066 2MB Box
Snel, sneller, snelst. De 2.4 is mij te duur
Opslag: Maxtor 320GB SATA300 16MB FDB, STM3320620AS
Ik heb zeker geen tweede nodig, en het verschil in prijs is zo klein tussen 200 en 320, dit leek me ene prima keus
GPU: Sapphire Videokaart PCI-e Radeon X1950 Pro 256MB 2xDVI/VIVO
Prima kaartje dacht ik zo.
Nu ben ik vrij lang uit de roelatie geweest wat computers betreft, dus hulp is meer dan welkom. Ik zit te twijfelen over het geheugen, is dit genoeg? Andere adviezen ontvang ik graag
EDIT: hmm.. de signature is kennelijk niet meer wat het was
[ Voor 23% gewijzigd door DrSnuggles op 31-01-2007 14:29 ]
Learn something new every day.