Toon posts:

Realtek HD audio drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist mijn pc opnieuw geintalleerd, en ik heb er al de nodige problemen mee gehad (heb adrock moederboard :( ), en nu kan ik de drivers van mijn geluidskaart niet installeren. Windows herkent hem wel, hij installeert ze ook gewoon, maar aan het einde zegt de setup "Cannot install this hardware", en voor de rest niks. Het betreft de realtek hd audio drivers, en ik heb bijna alle mogelijke versies al geprobeerd, maar niks werkt.

Als iemand een oplossing heeft hoor ik het graag, ik mis mijn geluid best erg :P

Roxzz

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 18:00
heb je de drivers van de asrock website afgehaald.. het zou kunnen dat je de drivers vanaf die website moet hebben.
daarnaast meot je even kijken welk moederbord je hebt. het kan zijn dat je helemaal geen realtek HD chippie hebt en dan doen de hd drivers het neit en moet je de normale drivers hebben

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je je chipsetdrivers wel geïnstalleerd?
Heb je wel Realtek HD audio?
Heb je al geprobeerd met Drivercleaner (tegenwoordig payware..) je drivers weg te mieteren, en ze vervolgens in safe mode te installeren?
Heb je je Realtek wel aan staan in je BIOS?
En hoe zit het met de standaard drivers die je via Windows kunt installeren bij nieuwe hardware?

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 31-01-2007 14:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Chipset drivers heb ik geloof ik geinstalleerd, waren de INF drivers toch? die op de cd van het moederboard staat.
Kheb zeker een realtek HD audio.
Kheb hem aan staan in de bios.

Windows herkent hem wel, maar als ik de drivers wil installeren kan dat gewoon niet :S, via de setup van de asrock site/cd lukt het niet, en via windows ook niet :S

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:14:
Chipset drivers heb ik geloof ik geinstalleerd, waren de INF drivers toch? die op de cd van het moederboard staat.
Yep, vaak kun je op de site van je moederbord-fabrikant wel nieuwere vinden trouwens ;)
Windows herkent hem wel, maar als ik de drivers wil installeren kan dat gewoon niet :S, via de setup van de asrock site/cd lukt het niet, en via windows ook niet :S
Vergeet m'n andere stappen niet, die met drivercleaner en veilige modus enzo ;)

Verwijderd

Topicstarter
hier de link naar een screenshot als ik de drivers probeer te installeren, hopelijk verduidelijkt dit het probleem een beetje

http://members.home.nl/roxz/audio.JPG

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:19:
[...]
Yep, vaak kun je op de site van je moederbord-fabrikant wel nieuwere vinden trouwens ;)

[...]

Vergeet m'n andere stappen niet, die met drivercleaner en veilige modus enzo ;)
kheb de nieuwe INF drivers al geinstalled van de site, was nodig voor mijn videokaartdrivers.
Ik zal zo eens proberen in veilige modus.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 21:19

tweakerbee

dus..?

Heb je dit nog op kunnen lossen? Loop nu zelf tegen een dergelijk probleem aan namelijk.

edit:
Het is duidelijk te laat. We leven in 2008...

Post is niet al te oud, kicken mag nog wel toch? O-)

[ Voor 16% gewijzigd door tweakerbee op 20-02-2008 01:32 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Niet al te oud"? Yeah right, het is ruim een jaar oud :z

Los daarvan, zowel de originele topicstart als de schop geven veel te weinig info mbt specs (exact welke Realtek HD chip/codec? welk OS? welke drivers geprobeerd?), dus dit gaat sowieso nergens heen. Deze oude koe gaat voor eeuwig de sloot in. Mocht je er echt niet uitkomen, dan mag je wel een topic openen, maar hou even rekening met de zaken die in de FAQ van dit subforum en in ** Vista drivers mini-FAQ + beleid ** staan mbt de info die nodig is, en de dingen die je zelf kunt proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.