Toon posts:

WAP54Gv3 koppelen aan Zyxel Prestige 2602-H

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoeken op internet en binnen dit forum heeft veel informatie opgeleverd met betrekking tot problemen met een WAP54G. Helaas sluit deze informatie niet aan op de exacte problemen die ik ondervind. Daarom hoop ik dat iemand hier nog nieuwe ideeen heeft om mijn probleem op te lossen. Alvast excuses voor de uitgebreide post.

Mijn hardware:
Tiscali ADSL aansluiting
Zyxel Prestige 2602-H Router
Linksys WAP54Gv3 AP
Sitecom Wireless NIC WL-117

Mijn harware situatie:
Tiscali ADSL aansluiting > Zyxel Prestige > Linksys WAP54G > Sitecom Wireless NIC

Mijn software situatie:
Zyxel Prestige 2602-H Firmware 3.40
Linksys WAP54G Firmware 3.05
Sitecom Wireless NIC WL-117 Self installing (geen officiele Sitecom driver beschikbaar)

Interne netwerk gegevens:
Zyxel ip: 192.168.1.254, subnet: 255.255.255.0, geconfigureerd voor DHCP
WAP54G ip: 192.168.1.35, subnet: 255.255.255.0, gateway: 192.168.1.254, toegewezen via DHCP
Sitecom ip: 192.168.1.34, subnet: 255.255.255.0, gateway 192.168.1.254, toegewezen via DHCP

Mijn probleem:
Op willekeurige momenten, echter altijd als ik via een game (bijv. HL2, AA) probeer te verbinden naar een server, verlies ik verbinding met het internet (uren achtereen browsen levert geen problemen op). Na verlies van de verbinding met het internet heb ik volgende geconstateerd:
- NIC geeft aan nog verbonden te zijn met WAP54G
- kan vanaf PC de WAP54G nog pingen
- kan vanaf PC de Zyxel niet meer pingen
- Zowel NIC, AP en Router lampjes geven aan verbonden te zijn

Extra:
- Gameservers waarnaar ik probeer te verbinden gebruiken poort in range 27000 - 28000
- Herstellen van de verbinding op de PC verhelpt in de meeste gevallen het probleem
- Als herstellen van de verbinding op de PC niet helpt, kan ik door uit-aan zetten WAP54G of Zyxel probleem verhelpen

Wat heb ik geprobeerd:
- DHCP op Zyxel instellen voor vast IP per MAC address
- NAT inschakelen op Zyxel voor poort in range 27000 - 28000 en doorsturen naar 192.168.1.34
- Encryptie uitschakelen op WAP54G
- Firewall uitschakelen op WAP54G
- MAC filtering uitschakelen op WAP54G

Mijn vraag:
Waarom gaat mijn internet verbinding (of volgens mij de verbinding tussen de WAP54G en de Zyxel) verloren als ik probeer te verbinden naar een gameserver?

• humulus_l
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:02:
Zoeken op internet en binnen dit forum heeft veel informatie opgeleverd met betrekking tot problemen met een WAP54G. Helaas sluit deze informatie niet aan op de exacte problemen die ik ondervind. Daarom hoop ik dat iemand hier nog nieuwe ideeen heeft om mijn probleem op te lossen. Alvast excuses voor de uitgebreide post.

Mijn hardware:
Tiscali ADSL aansluiting
Zyxel Prestige 2602-H Router
Linksys WAP54Gv3 AP
Sitecom Wireless NIC WL-117
...

Mijn vraag:
Waarom gaat mijn internet verbinding (of volgens mij de verbinding tussen de WAP54G en de Zyxel) verloren als ik probeer te verbinden naar een gameserver?
Heb je de laatste firmware op het Zyxel modem? Ik had ook last van regelmatige uitval van Internet, maar upgrade naar ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.7)b4 | 7/07/2006 (verkrijgbaar bij de Tiscali helpdesk) verhielp veel.

Als je een andere computer aansluit op het modem, met een RJ45 kabeltje, kun je die dan ook nog pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik was in de veronderstelling dat ik beschikte over de laatste firmware voor mijn Zyxel, maar het schijnt inderdaad dat ik de versie van 13-7-2006 niet heb geinstalleerd (foutje mjinerzijds). Tiscali geeft aan dat deze versie inderdaad veschikt over een verbeterede aansturing van wireless (Verbeterde aansturing Wireless (hierbij is alleen WPA2 beveiligingsmodus vervallen)). Ik zal vanavond de laatste firmware installeren en kijken of de problemen zijn verholpen.

Of ik een andere pc die ik rechtreeks wired aansluit op de Zyxel nog kan pingen, heb ik niet getest.

Bedankt voor de tip.

[edit]
Ik heb net een bericht van Linksys ontvangen dat zij inmiddels een beta versie van een nieuwe firmware beschikbaar hebben gesteld (LinksysWAP54G-Cisco-EU-EN-3.08.02) die dit probleem ook schijnt te verhelpen. Ik zal deze update tevens installeren en kijken of het heeft geholpen. Resultaten zal ik morgen aan deze thread toevoegen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zowel de Zyxel als de Linksys voorzien van de allerlaatste firmware. Gisteravond uitgebreid getest en ik krijg het probleem niet meer gereproduceerd. Het lijkt er dus op dat de problemen zijn verholpen.

Ik gebruik nu voor de Zyxel de firmware van 7-7-2006 en voor de Linksys de Beta firmware LinksysWAP54G-Cisco-EU-EN-3.08.02.

Verwijderd

Hallo,

ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem en zoek de firmware van linksys maar ik vind het niet op de
nederlandse site van linksys? heb je misschien nog een link?

Verwijderd

Topicstarter
De firmware is niet beschikbaar op de linksys website. Ik heb een email gestuurd naar de support afdeling van linksys en kreeg toen een link (met gebruikersnaam en wachtwoord) toegestuurd waar ik de firmware kan downloaden. Deze link was echter tijdelijk en werkt inmiddels niet meer. Ik raad je aan om linksys te mailen en te vragen om betreffende firmware (LinksysWAP54G-Cisco-EU-EN-3.08.02). Hou er wel rekening mee dat het firmware is voor de WAP54G V3 (je hebt 3 versies).
Pagina: 1