versterker voor B&W DM2000 boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.301 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een paar maanden terug van mijn grootvader 2 B&W DM2000's geërfd. Nu ga ik binnenkort samenwonen met mijn vriendin en kan ik ze eindelijk ergens zetten. In mijn kamer van 5mx4m staan boxen van 32x40x80cm namelijk nogal in de weg :)
Bij mijn grootvader stonden die boxen natuurlijk op een versterker aangesloten maar spijtig genoeg was de voedingskabel doorgebrand (volgens mijn moeder :? ) en heeft ze die weggesmeten voor ik kon nakijken wat dat voor iets was (merk, type, specificaties, etc).

Nu is mijn vraag wat voor versterker ik daar moet aansluiten? Ik ken er zelf niet veel van en vraag mij vooral af hoe sterk die versterker moet zijn. Ze dateren uit 1985 dus mijn gevoel zegt dat ze redelijk wat wattage mogen hebben maar verder reikt mijn kennis niet. Ze zouden voornamelijk gebruikt worden icm met een Marantz CD-67 mkII cdspeler (die stond er oorspronkelijk ook op aangesloten) en mijn mediacenter voor mp3/flac (epia mini pctje).
Aangezien er bij een verhuis redelijk wat kosten zijn, is er ook de vraag of ik wel moet investeren in een versterker? Zijn die boxen (in perfecte staat voor zover ik dat kan zien) dat nog wel waard? Koop ik het best een oude 2de handsversterker uit die tijd of is een nieuwe geen probleem (of zelfs beter)? Ook vraag ik mij af of er geen goedkope, eenvoudige twee-kanaalsversterkers (ik heb toch maar twee boxen) bestaan die voor de rest niets kunnen. Ik gebruik momenteel nl een Creative DDTS-100 waar alles op aangesloten is (xbox, tv, pc, 2de pc) en dan zou ik dat eventueel er ook op kunnen aansluiten? Of is dat wat te symplistisch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik schat de dm2000 op zo'n 125-175W RMS. en B&W kenende, vraagt zoiets ook wel een versterker vermogen van 100wRMS.
Ik heb zelf de 602s2, en die vraag ook al aardig wat.

Versterkers die voor mij niet voldoen: (alleen lage volumes, bij hoog snel clipping)
- Luxman L2, 30w rms > deze kon het eigenlijk wel aan, maar echt hard kon ie nooit.
- Luxman L30 35w rms
- TEAC versterker van 80w rms

Versterker die wel voldoet:
Luxman a383, 150w rms.
Akai 150w rms digital (klinkt alleen minder mooi)

Om deze speakers dus een beetje te laten klinken, en ik ben er van overtuigd dat ze dat nog zeker doen, moet je wel een degelijke versterken kopen.
Aansluiten op die Creative lijkt me dus geen plan, zoeken naar een 2e hands versterker kan ik je wel aanraden.

Ik denk trouwens dat je opa een aardige versterker had staan, gezien de keuze van de rest van z'n spul.

ps. ze brengen 2e hands nog aardig wat op die dingen...:)

[ Voor 3% gewijzigd door DaOverclocker op 31-01-2007 14:17 ]

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 15:49

voodooless

Sound is no voodoo!

Een willekeurige versterker moet prima lukken. Als het budget beperkt is zou ik eens kijken voor een mooie 2e hand amp. Op marktplaats staan nog wel wat leuke Maranzen ofzo.

Wat betreft de waarde van de speakers: als je ff snel wat websites af zoekt, dan vind je dat er nog best veel centen voor worden gegeven. Niet wegdoen dus als ze nog in goede staat zijn :).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet teveel naar vermogens kijken. :)
Een goede harman kardon of marantz van marktplaats hoeft echt niet veel te kosten, en die dingen klinken prima.

edit: snellre tpyen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praat bij zulk spul aub niet over 'boxen'. Behalve als je er kinderen instopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Mijn grootvader leefde als een pater maar als het voor zichzelf was durfde hij nog wel eens wat uitgeven. Het is inderdaad spijtig dat de versterker is weggedaan (een voedingskabel vervangen kan toch niet zo moeilijk zijn?) maar een gegeven paard kijkt men niet in de bek.
Bedankt voor de reacties en ik zal eens rondkijken naar koopjes op ebay en dergelijke :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

DaOverclocker schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:14:
Ik schat de dm2000 op zo'n 125-175W RMS. en B&W kenende, vraagt zoiets ook wel een versterker vermogen van 100wRMS.
Ik heb zelf de 602s2, en die vraag ook al aardig wat.

Versterkers die voor mij niet voldoen: (alleen lage volumes, bij hoog snel clipping)
- Luxman L2, 30w rms > deze kon het eigenlijk wel aan, maar echt hard kon ie nooit.
- Luxman L30 35w rms
- TEAC versterker van 80w rms

Versterker die wel voldoet:
Luxman a383, 150w rms.
Akai 150w rms digital (klinkt alleen minder mooi)

Om deze speakers dus een beetje te laten klinken, en ik ben er van overtuigd dat ze dat nog zeker doen, moet je wel een degelijke versterken kopen.
Aansluiten op die Creative lijkt me dus geen plan, zoeken naar een 2e hands versterker kan ik je wel aanraden.

Ik denk trouwens dat je opa een aardige versterker had staan, gezien de keuze van de rest van z'n spul.

ps. ze brengen 2e hands nog aardig wat op die dingen...:)
Dat heeft niets met wattage te maken. Ik heb die speakers een paar jaar met een AMC CVT3030 gespeeld (2x25watt) en dat speelt echt he-le-maal prima. Met een NAD van 2x40watt (C300) gaat ook perfect, ook op hoge volume's (en nee, ik hoef geen disco te maken, maar speel wel luid). Het verschil tussen 30 en 150 watt is overigens maar iets van 5db ofzo, dus dat zegt echt ongeveer niets.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Naar wat moet ik dan wel kijken? Merk alleen lijkt mij ook niet zaligmakend en als ik van alles dat te koop staat eerst reviews moet beginnen zoeken ben ik de komende 3 jaar nog bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Laat dan je oortjes het werk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DaOverclocker

Overclocker for life...

JvS schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:01:
[...]
Dat heeft niets met wattage te maken.
Oke, misschien zegt het ook wel niets. Misschien dan alleen als je binnen 1 merk aan het kijken bent. Wat ik probeerde duidelijk te maken, is dat deze speakers wel een kwaliteit amp nodig hebben om tot hun recht te komen. Uiteraard kan het ook met een mindere, het is maar net of je het verschil hoort, en of je op hoge volumes gaat draaien. Als je de speakers wilt gebruiken voor een kleine disco, (wat ik wel eens doe....) dan heb je echt een goede amp nodig.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wattage van een versterker zegt hoegenaamd niets! Ik durf te wedden dat ik ze met mijn 10W versterker al aan het zingen krijg. Het is belangrijker dat een versterker stabiel stroom kan leveren ook als de impedantie zakt (als die zakt van 8>4 ohm moet hij 2x zoveel W kunnen leveren om hetzelfde volume te produceren). Je ziet dit aan de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://i6.ebayimg.com/05/i/000/7f/e3/1456_1.JPG
Deze is het he?
Je kunt bij B&W de specs d/l. Ik kon er alleen geen specs uithalen :'(

Zo te zien geen dubbele woofers maar een passieve radiator, waardoor ik vermoed dat de impedantie niet al te laag zal zakken.

Als je hiervoor een goede versterker zoekt zou ik het niet zoeken in merken als Sony Akai, Denon, Onkyo, Marantz ed, maar een Goed engels merk zoals Arcam, Cyrus, Quad, Cambridge, Rotel, Musical Fidelity, Linn, Sphinks, van Medevoort of een ander goed merk met audiofiele kwaliteiten. Deze speakers zijn een goede versterker waard.

Kijk hier eens: Een mooie Quad 33-303 voor €350.
Hier: een Musical Fidelity A3

Wat je ook kunt doen is een voordelige Chinese versterker. Daar hebben we een heel topic over (vervolg op: nieuwe versterker)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
voodooless schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:24:
Laat dan je oortjes het werk doen :)
Dus als ik bij iemand zou gaan luisteren moet ik zelf de speakers meenemen? Daar heb ik toch echt geen zin in. ;)

Ik heb de indruk dat Marantz zeer populair is in Nederland. Op Marktplaats vind je er zo'n 70 tal maar op ebay.be met moeite 2 (als Belg zijnde is marktplaats nogal moeilijk). Ik zal dan maar de lokale krant in het oog houden :)

]eep: Er zit nog een zwarte hoes over maar aangezien er vanonder een plaatje opkleeft met merk, serienummer en type veronderstel ik dat die het zijn. Die manual had ik ook al gevonden maar daar staat niets in.

[ Voor 17% gewijzigd door Horla op 31-01-2007 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marantz is dus juist niet populair want iedereen doet hem weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:44:
Marantz is dus juist niet populair want iedereen doet hem weg :P
Nee hoor, iedereen wil surround hebben en wisselt dus al die mooie stereo amps in voor brakke surround bakken.
Prima versterker van het merk Marantz, verkeert in prima staat maar aangezien wij een home cinema set hebben aangeschaft is deze overcompleet!

[ Voor 33% gewijzigd door voodooless op 31-01-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:35

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Leuke versterkertjes (eigen ervaring):
Philips DFA-888, FA880, FA890 etc.
NAD (met name de monitor series)
Proton (AA-1150/D-1200 of een goede geintegreerde)
Denon (een wat duurder model dan voornamelijk)
Onkyo Integra
Sony ES
etc.

De speakers zijn het wel waard, zoek eens op Marktplaats ofzo binnen je budget, er is een hoop mooi spul gemaakt. Ik zou iig een versterker zoeken die vroeger in de toplijn of hogere prijsklasse zat.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:48:
Nee hoor, iedereen wil surround hebben en wisselt dus al die mooie stereo amps in voor brakke surround bakken.
Onzin! Een audiofiel (iemand die van goede weergave houd) doet zijn stereoversterker niet weg voor surround. Het punt is juist dat Marantz nou net geen audiofiel merk is maar het probeert te zijn (voor Philips).

Aan de TS: Ik heb trouwens mijn post bij het plaatje nog aangevuld....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Die Marantz PM80 staat zeker 10x op marktplaats, was er juist wat informatie over aan het zoeken. Alleen vonden jullie hier in 2002 (http://gathering.tweakers...s/487044///marantz%2Cpm80) 190 euro al geen koopje...

]eep: bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Horla op 31-01-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:59:Onzin! Een audiofiel (iemand die van goede weergave houd) doet zijn stereoversterker niet weg voor surround. Het punt is juist dat Marantz nou net geen audiofiel merk is maar het probeert te zijn (voor Philips).
Onzin! Ik ken ook nog wel wat audiofielen die wel van surround geluid houden, ook als het om muziek gaat. En die personen houden zeer zeker wel van "goede weergave" (wat dat ook mag zijn). Feit is dat er een trend is om een surround set in huis te hebben, en zodoende worden de oude amps dus afgedankt. Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn, maar 200 euro zou ik er niet voor lappen eerlijk gezegd. En wat is dan wel niet "audiofiel"? Definieer dan maar eens? Goede weergave? Wat is dat? Ik durf te wedden dat jij en ik daar een heel andere kijk op hebben... De term is daarom ook niks zeggend en nutteloos.

Verder kun je nu leuk wat "high-end" merken gaan opdreunen, maar ik durf nu al te wedden dat die buiten het budget van de TS liggen.

Kijk anders eens hier: http://www.hear.nl/2dehands/classifieds.php?c_id=19 of op het 2e-hands deel van htforums.

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 31-01-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:59:
[...]

Onzin! Een audiofiel (iemand die van goede weergave houd) doet zijn stereoversterker niet weg voor surround. Het punt is juist dat Marantz nou net geen audiofiel merk is maar het probeert te zijn (voor Philips).

Aan de TS: Ik heb trouwens mijn post bij het plaatje nog aangevuld....
pfff, onzin roepen en er dan overheen gaan met nog grotere achterhaalde audiofiele onzin! . Ik heb in een hifi winkel gewerkt en daar riepen ze ook allemaal hetzelfde. Marantz heeft echt helemaal niets meer met phlips te maken. Een PM-80 is gewoon een mooie versterker. Ga nou niet iemand dure zaken aanpraten, als iemand ook tevreden kan zijn met een 2e handsversterker van 50 euro... Dat gaat namelijk prima werken en heel leuk klinken. Nu doe je alsof die speakers ineens niet klinken als je er geen Arcam aan hangt, terwijl 99% van de mensen niet eens verschil hoort tussen verschillende versterkers (blind, vaak zat getest in de winkel, en dat was geen it's ofzo, maar een echte hifi winkel).

Daarnaast is 99,9% van wat op marktplaats staat van normale consumenten die gewoon die versterker wegdoen omdat ze een 5.1 kopen.

Horla: Koop gewoon een lekkere simpele versterker, dan doen ze het leuk. Dit soort topics hebben totaal geen zin. Zoals je ziet, roept de ene audiofiel "neem absoluut geen sony en denon!!!" om vervolgens door nummer twee wel die twee merken aangeraden te krijgen. ga of luisteren naar die dingen, of ga niet zo enorm zitten wikken en wegen. van elke versterker ga je namelijk negatieve en tegenstrijdige berichten vinden...

Je hebt die dingen gekregen en je wilt er gewoon mooie muziek uit krijgen. Koop dan gewoon lekker een simpele versterker. Een nieuwe NAD of rotel van de simpelste soort zal prima werken, ik denk dat een simpele pioneer of sony van 120 euro het voor jou ook prima zal doen. Een 2e hands is ook een goed idee. Die PM-80 bijvoorbeeld is gewoon een goed, populair model. Klankverschillen tussen versterkers zitten hem overigens in hele kleine details. Ga er dus niet te moeilijk over denken. Later kan je het altijd weer vervangen.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 31-01-2007 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klankverschillen tussen versterkers zitten hem overigens in hele kleine details.
mag ik dan weer even zeggen dat dat weer dikke onzin is?
Ok, Marantz heeft dan weliswaar niks met Philips te maken behalve vanwege inkoop, maar het blijft gewoon een wannabee.

Verder kun je zeker het beste een 2e hands versterker kopen, en voor €100 kun je daar geen buil aan vallen. Maar dan moet de versterker wel stabiel zijn als het een kleintje is, anders jaag je juist je tweeters naar de eeuwige jachtvelden. Beter een te zware versterker dan een te kleine. Dan koop ik liever een Rotel oid. (NAD, al vind ik die niet degelijk).
(Edit: oh, daar zijn we het dus wel over eens. Ik zag pas bij de 2e x lezen)
als iemand ook tevreden kan zijn met een 2e handsversterker van 50 euro... Dat gaat namelijk prima werken en heel leuk klinken.
Ja, maar je haalt er ook maar een fraktie van de potentie uit. Deze speakers zijn gewoon goede apparatuur wel waard, en zullen verbeteringen in de apparatuur ook zeker kunnen laten horen. Met een redelijke cd-speler en deze speakers weet ik wel wat het zwakke punt wordt als je daar een 2e hands Sony versterker tussenhangt. (Opa draait zich om in z'n graf als ie dat hoort).

Je zult nooit weten wat die speakers kunnen op een versterkertje van €50. Het kàn wel, maar het kan zoveel beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:52:
[...]

Ja, maar je haalt er ook maar een fraktie van de potentie uit. Deze speakers zijn gewoon goede apparatuur wel waard, en zullen verbeteringen in de apparatuur ook zeker kunnen laten horen.
Maar is het het voor de ts wel waard? zal hij het verschil horen?
Met een redelijke cd-speler en deze speakers weet ik wel wat het zwakke punt wordt als je daar een 2e hands Sony versterker tussenhangt. (Opa draait zich om in z'n graf als ie dat hoort).

Je zult nooit weten wat die speakers kunnen op een versterkertje van €50. Het kàn wel, maar het kan zoveel beter.
Zolang het geen prutversterker is, zal het verschil heus wel meevallen. Speakers hebben nou eenmaal een groter effect op het geluid dan een versterker (in de zin van; speakers van 1000euro op een versterker van 100euro zal waarschijnlijk wel beter klinken dan speakers van 100euro op een amp van 1000euro)
Tuurlijk, je haalt niet alles uit de speakers wat erin zit.. maar is de ts "die hard" genoeg om het verschil te horen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ik hoop dat ik nog verschil hoor tussen een versterker van €50 en één van €500 :)
Ik ga morgen eens langsgaan bij de kringloopwinkel waar mijn moeder de versterker naartoe heeft gedaan (blijkbaar toch niet bij het grof vuil gegaan). Als hij daar nog staat, neem ik hem mee. Anders zoek ik een goedkope versterker en vervang die eens ik wat minder grote kosten heb (nooit geweten dat een zetel zo duur was :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Met een redelijke cd-speler en deze speakers weet ik wel wat het zwakke punt wordt als je daar een 2e hands Sony versterker tussenhangt. (Opa draait zich om in z'n graf als ie dat hoort).
Ook weer dikke onzin. Sony heeft echt wel hele goede versterkers gemaakt. Kijk eens wat minder naar merkjes en beoordeel produkten individueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeep je heb nog nooit een pm-80 gehoord zeker.

Het is een uitstekende versterker met meer dan genoeg vernogen.
speelt ook nog in klasse A als je dat wil (2x25 watt)
en dat is meer als genoeg power om de beuren wakker te houden :D

Het was toen der tijd de duurste stereo versterker van marantz geloof door de 1000 gulden.
dus 150 euro lijkt me het max wat je er voor mag geven Horla.
maar zie ze vaker voor 200 vertrekken

een leuke nad,rotel,sony ES,....etc zullen die speakers ook prima laten klinken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Marantz heeft dan weliswaar niks met Philips te maken behalve vanwege inkoop, maar het blijft gewoon een wannabee.
Van dat soort opmerkingen word ik een beetje verdrietig...
Ik gebruik al een aantal jaren een Marantz 5.1 versterkercombinatie (AV9000 pre-tuner en MM9000 eindversterker), en daar is niks 'wannabee' aan. Dit is/was binnen het redelijk betaalbare segment (adviesprijs bij introductie was 6400 gulden, dat heb ik er niet voor betaald) het beste wat ik kon krijgen en kan zich meten met 't beste wat bv. Denon in dit segment kan bieden.

Ik kan 'm niet vergelijken met 'echte' high end (als een Mark Levinson van een halve ton of zo), maar vergeleken met m'n vorige versterkers (Luxman LV-105 en Aura (=B&W) VA-100) doet 'ie 't in stereo meer dan uitstekend. En dat waren ook niet echt beroerde versterkers... ;)

In stereo sturen ze overigens 2 mooie maar oude T+A TMR80 speakers aan (redelijk kleine 3-weg transmissielijn staanders). In 5.1 komen er nog 2 kleine Infinity Reference 1i boekenplankluidsprekers bij en een BNS center.

Qua klankkleur kun je Marantz en Luxman overigens beter in je 'britse' rijtje zetten, want ze lijken meer op mooie versterkers van NAD, Mission, Musical Fidelity, etc. dan op Denon, Rotel, Onkyo, Akai en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:14

DJ Vincento

1422055

Ik gebruik zelf een Onkyo versterker, maar ik heb ook niet zulke speakers. ( Mijn speakers zijn beter :P :P )

Die B&W's staan wel bekend als zeer goede speakers, die zeker een goede versterker verdienen. Als ik jouw was zou ik (tweedehands !!) kijken naar een NAD of Rotel, die merken staan behoorlijk bekend dat ze zeer stabiele versterkers bouwen. Kwa klankleur moet je zlef luisteren welke je beter vind klinken met je speakers, maar die merken die ik opnoemde kunnen ze zeker wel aansturen.

Watt's, of te wel vermogen moet je NIET naar kijken, dat is de grootste verkoop truc die er is, net zoals het woordje 'digital'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Ik heb een Rotel RB 1080 op het oog. Nu staat er in die ad dat hij die weg doet "wegens upgrade van eindversterker". Moet ik die in combinatie met een voorversterker gebruiken of is dat niet noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ehm, dat is wel nodig ja. Anders heb je geen volumeknop en bronkeuze zegmaar ;). Zoek anders eens op "eindversterker" dan snap je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn leuke speakertjes, voor de rest niks mis mee. Denk dat TS gewoon op zoek moet gaan naar een leuke receiver, merk maakt verder niet uit als het maar krachtig aangestuurd kan worden om de speakertjes tot zijn recht te laten komen.

Vergeet niet, het zijn speakers uit 1985 en zijn niet echt ontwikkeld voor digitale weergave maar komen leuk mee alszijnde vinyl/cd speakers, was destijds de overgang. Hedendaagse speakers zijn meer afgestemd op digitale verwerking en de laatste generatie's versterkers. Persoonlijk zou ik zelf een wat oudere type versterker uitzoeken uit die periode die in goede staat verkeerd en goed is onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=27418043,noline]]eep schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:52[/message

Zelfs de inkoop heeft Marantz al flinke tijd alweer niks met Philips te maken. Sinds Marantz samen is gegaan met Denon (Denon & Marantz Holding beter bekend als D&M Holding) zijn er geen banden meer met Philips.

Verder zeg je dat Marantz niet mee kan komen met merken als Rotel? Maar met alle respect Marantz heeft naast de SR lijn die vanaf de 8001 en hoger goed kunnen concurreren met de Rotel telgen. Tevens heeft Marantz de Premium lijn die zonder compromis wordt gemaakt, en die staan op een hoog niveau! En tja dan het leuke, je noemt het woord high-end. Wat is in jou ogen High-End? Als ik mijn definitie van High-End pak dan valt Rotel er ook buiten, dan zal je het bij merken moeten gaan zoeken als Classe, ML, Tag Mclaren, Primare etc. etc.

Rotel is leuk maar toch niet bijster goed als je zelf doet geloven. Wil niet zeggen dat die slecht is, maar je schildert Rotel af als een subliem stabiel merk wat op eenzame hoogte staat. En dat is nu eenmaal niet het geval.

Maar goed genoeg discussie over het Marantz butt merk of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:17:Vergeet niet, het zijn speakers uit 1985 en zijn niet echt ontwikkeld voor digitale weergave maar komen leuk mee alszijnde vinyl/cd speakers, was destijds de overgang. Hedendaagse speakers zijn meer afgestemd op digitale verwerking en de laatste generatie's versterkers.
Hoe pas je een speaker aan op digitale bronnen dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:17:

Vergeet niet, het zijn speakers uit 1985 en zijn niet echt ontwikkeld voor digitale weergave maar komen leuk mee alszijnde vinyl/cd speakers, was destijds de overgang. Hedendaagse speakers zijn meer afgestemd op digitale verwerking en de laatste generatie's versterkers. Persoonlijk zou ik zelf een wat oudere type versterker uitzoeken uit die periode die in goede staat verkeerd en goed is onderhouden :)
Wtf? :X. Hoe is een speaker digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zijn leuke speakertjes, voor de rest niks mis mee. Denk dat TS gewoon op zoek moet gaan naar een leuke receiver, merk maakt verder niet uit als het maar krachtig aangestuurd kan worden om de speakertjes tot zijn recht te laten komen.

Kan je mij zeggen hoe een speaker toegespits moet zijn op het digitale tijdperk? Geluid is namelijk geluid en het geluid wordt geleverd in versterkte vorm door een versterker die "ANALOOG" de speakers aanstuurt.

Een speaker kent een bepaald frequentie bereik maar of dit nu voor muziek is of voor DVD (surround) maakt geen donder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:14

DJ Vincento

1422055

Wat een bullshit! Ik heb zelf een paar speakers uit begin jaren tachtig aan een moderne onkyo versterker hangen (eind jaren 90) en dat gaat perfect. Geen een van de componenten klaagt dat tie niet van digitale bronnen houd. CD-speler klinkt perfect via die speakers, net zo als een lekker stukje vinyl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
ok, ik denk dat ik het risico ga nemen en voor de chinese hifi ga gaan. Ik heb een aantal advertenties gezien waar de "Consonance A100II super" werd aangeboden (prijs tussen de €340 en de €380, http://www.opera-consonance.com/products/a100iisuper.htm). De enige reden dat ik twijfel is het feit dat ik daar absoluut niets van terug vind. Consonance is geen probleem, de droplet is precies van hoge kwaliteit en de CD-120 ook maar iets vinden over de A100II Super is blijkbaar onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso zijn er diverse merken geweest met digitale luidsprekers, Philips en Canton, om er enkele te noemen. Oude speakers uit de jaren '80 op hedendaagse speakers, of visaversa zal heus wel klinken maar zijn niet qua ontwikkeling op elkaar afgstemd, veelal heeft te maken met de verandering van de grondstoffen in de speakers en de filtering. Zo ook voor de versterkers.

Misschien heb ik het verkeerd uitgelegd, maar de technieken van toen en nu zijn gewoon totaal anders en dat heeft wel degelijk effect op het geluid, tis maar net hoe je je er mee bezig houd.

Om maar een ander voorbeeld te noemen, destijds had JBL huiskamers speakers die rustig 135db kon leveren, gezien regelgeving moet alles voor huiskamer gebruik onder de 100db zitten tegenwoordig.

Maar goed, PA sound systems stemmen gelukkig wel meer af op gebruik van vinyl en cd, 2 geluidsdragers die totaal anders reageren op versterkers en speakers. En nee, het huiskamer spul, ondanks dat sommige merken een mooi geluid weten te produceren, is heel wat afgevlakter dan destijds. Zonder een sub is het vrijwel niet meer om aan te horen, alsof stereo ineens niet meer normaal kan worden geproduceerd via 2 speakers.

Maar goed, ik hoop dat ik mezelf zo wat duidelijker heb gemaakt, op voorgaande reactie's :+

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2886

Een voorbeeld dat goeie reviewers ook nog steeds speakers testen met vinyl, aangezien er nog steeds een hoop mensen zijn met zowel een vinyl als cd collectie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt helemaal niks duidelijker gemaakt wat mij betreft! Wat is er dan precies zo anders aan "digitale" speakers :? Natuurlijk zijn de grondstoffen en filter nu anders. Techniek heeft immers niet stilgestaan. Maar met analoog of digitaal heeft dan helemaal niks te maken.

Verder zijn er meer dat zat revieuwers die ook vinyl testen. Die gast van hifi.nl is heus geen uitzondering.

Een goede speaker klinkt altijd goed, ongeacht wat je hem voorschotelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voodooless schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:20:
Een goede speaker klinkt altijd goed, ongeacht wat je hem voorschotelt.
Smaken verschillen, zo ook inzichten, dus erover twisten heeft geen zin. Maar niet iedere versterker of geluidsbron reageert even lekker met elkaar en dan praat ik niet wat het specifieke oor waarneemt. Als wat jij beweert zo zou zijn hadden we maar 1 versterker nodig en 1 speaker en is de rest overbodig, zo ook de ruimte's waar het spul staat te draaien.

Maar goed, ik hoop dat TS wat bevredigends heeft kunnen vinden voor zijn speakers, daar ging het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sail2015
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-01-2023
Sansui AU-719(nieuwe elco's),Denon PMA-700 ,misschien ook wel de Sansui AU-505(ook met nieuwe elco's). :)
Philips richt zich al jaren op hightech apparatuur; ziekenhuis apparatuur(beademhalingsapparatuur enz.).

Philips of dochterondernemingen van Philips; zijn wereldleider daarin, geloof ik.

Geen consumenten-electronica meer; staat wel Philips op, maar is gewoon uit China(niet dat dat altijd slecht is, overigens). ;w

[ Voor 60% gewijzigd door sail2015 op 10-01-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 00:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat ie na 14 jaar wel onderhand een versterker gevonden heeft :+

Bij deze meteen genomineerd voor grootste oude koe van het jaar. Laat die maar liever in de sloot liggenvoortan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Dit topic laten we inderdaad rusten.

@The Eagle alleen een TR was afdoende geweest.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.