Toon posts:

Geen beeld (A8N5X)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 3500+ AMD Athlon skt. 939 op een A8N5X moederbord geduwd. Samen met een ramreepje van 512 MB (kingston) en een 6800GTX. Bij opstarten van de PC krijg ik geen beeld, hoewel de videokaart wel gaat draaien (ledjes gaan aan, ventilator draait, etc).

Vervolgens heb ik een 6200LE in de kast geduwd, met eenzelfder resultaat, geen beeld.

Ik denk: het zal aan het Moederbord liggen, dus ik pak er een ander zelfde moederbord bij (A8N5X) en ik maak weer eenzelfder setup; Weer geen beeld.

Vergeet ik iets, is er een jumper die ik om moet zetten, herkent iemand dit probleem? In de manual heb ik tot noch toe ook niets kunnen vinden.

PS: Ik heb tevens al 2 andere ramreepjes geprobeerd, geen resultaat. De videokaarten draaien wél in een A8N-SLI deluxe moederbord, dus de videokaarten kunnen ook niet kapot zijn. Getuige het feit dat het 2 nieuwe moederborden zijn, lijkt de kans me klein dat deze ook kapot zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 13:41 ]

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Heb je de RAM reepjes wel in de juiste slots??? Als je er 1 gebruiks moet die meestal in het 2e slot.
Werkt het dan nog niet, probeer dan de andere slots ook eens. En reset je bios es.

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

doet je beeldscherm het wel?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43

• nowell

nowell

Que Pasa!?

kun je wel om lachen.... maar je weet het nooit.

Patient: "Dokter... als ik hier druk doet het pijn, als ik hier druk doet het pijn en als ik hier druk doet het ook pijn."
Dokter: "ik zie het al... vinger gebroken."

[ Voor 33% gewijzigd door nowell op 31-01-2007 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ook 2 verschillende beeldschermen geprobeerd.

En het ram-reepje zit in het juiste slot, Dimm_B1, zoals in de manual staat. Maar ook Dimm_A1 geeft geen beeld, en beide ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
:D :D _O- Het is misschien WEL handig de P4-stekker aan te sluiten :/

Dat zijn van die typische dingen die je vergeet als je al 19 uur ( ! ) staat te assembleren (31 systemen gedaan, 10 to go.... )
Allemaal bedankt voor de geboden hulp _/-\o_

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat doet het bord als je er een PCI kaartje in drukt?
Maakt het bord wel piepjes of blijft het volledig stil?
Eventueel al een andere PSU geprobeerd?

Wat ik toevallig vond: [informatie] Asus A8N5X vs PSU-probleem. Nou is dit een probleem waarbij de boel niet eens aan wilde, dus wel iets anders dan hier. Maar wat wel belangrijk is dat Asus blijkbaar een slechte reeks van deze moederborden heeft uitgespuugt. Nou wil ik niet zeggen dat beide borden een defect hebben maar houdt het in je achterhoofd.

[Edit]
Oh boy... een P4 stekker... Mja opgelost dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 31-01-2007 13:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:53:
:D :D _O- Het is misschien WEL handig de P4-stekker aan te sluiten :/

Dat zijn van die typische dingen die je vergeet als je al 19 uur ( ! ) staat te assembleren (31 systemen gedaan, 10 to go.... )
Allemaal bedankt voor de geboden hulp _/-\o_
Begint het systeem dan niet te piepen als die stekker er niet in zit?

Verwijderd

Topicstarter
nowell schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:56:
[...]

Begint het systeem dan niet te piepen als die stekker er niet in zit?
Blijkbaar niet, toch vreemd want mijn A8N-SLI begint te loeien als een gek als er ook maar een draadje met een diameter van 1mm² loszit :+
Pagina: 1