[Modem] kan ik een tweede PC aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 01:05
Ik heb een ADSL modem met zowel een ethernet- als een USB-aansluitmogelijkheid.
Ik heb 2 computers, waarvan 1 computer op de ethernetaansluiting is aangesloten.
Kan ik nou de tweede computer op de USB-aansluiting aansluiten? En kunnen dan beide computers tegelijkertijd van internet gebruik maken?

Of bestaat de kans dat ik de modem hiermee beschadig?

Aangezien deze vraag betrekking heeft op het hardware deel van mijn internetaansluiting, dacht ik dat hij in overige hardware thuis hoort. Zo niet, dan verneem ik dat graag!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het hoort in netwerken. En als er een router in je modem zit gaat het met USB werken.

Anders moet je een router aan je modem hangen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:45

Zerora

Ik Henk 'm!

Waarom vragen als je het ook kan uitproberen :)

Steek de 2e Pc eens in die USB en kijk wat er gebeurd. Als het niet werkt merk je dat vanzelf wel.

[ Voor 52% gewijzigd door Zerora op 31-01-2007 13:41 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Als eerste zou ik je aanraden om voortaan als je zo'n vraag post, het merk en type (eventueel met link naar de fabricant) erbij te zetten zodat iedereen weet waar we het over hebben.

Dit gaat zeer waarschijnlijk niet zomaar werken.
Bij een standaard (adsl/kabel) breedband abonnement krijg je maar 1 extren IPadres. Zou het al werken met het modem om de ethernetaansluiting tegelijkertijd met de usb aansluiting te gebruiken, krijg je geen 2e IP adres van je provider.

Ik vermoed dat de usb aansluiting sowieso niet tegelijkertijd met de ethernet aansluiting actief kan zijn.

Wat je WEL kan doen, is om (als je modem tevens een router is) een switch aan te sluiten op de LAN poort en vervolgens je 2 pc's op de switch aan te sluiten.

Als je modem geen rotuer heeft ingebouwd, kan je een router met ingebouwde switch op je modem aansluiten en vervolgens de 2 pc's op de router aansluiten.

De kosten vallen heel erg mee. Een losse 5 pooorts switch is al voor ongeveer 15 euro te koop. Een router met 4 poorts switch kost ongeveer 25-30 euro. Kijk anders eens op marktplaats voor 2e hands spul. Er zijn aanbieders die voor minder dan de helft hun overbodige spul verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 13:58 ]