P5N-E SLI en SATA optical drive

Pagina: 1
Acties:

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste vrienden,

ik heb gister mijn P5N-E SLI aangeschaft en ook twee SATA optische stations (Samsung DVD+/-R/RW S183A Black S-ATA bulk en de Samsung DVD-ROM SHD163A Black S-ATA bulk ) en een SATA HDD (Samsung HD 200GB SATA-2 7200rpm 8MB ).

Toen ik alles aangesloten had, kwam ik bij het volgende probleem.

Mijn BIOS vond alleen mn brander en mijn hdd. De hdd zat op SATA1 en de brander op SATA3.
De lezer zit op SATA2, maar deze vond hij niet.

Tevens gaan de lades niet open en/of dicht. Ook niet wanneer de dataconnectors los zijn.

Ik heb ook de sata data kabels verwisseld en ook de sata voedingen, maar de lezer wordt nooit gevonden. Het blijven alleen de HDD en de brander die de BIOS vind. Toen heb ik maar een IDE lezer erin gezet en toen kon ik mijn OS instaleren.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe (BIOS settings, Jumpers oid)
Alvast bedankt ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:45

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Is je DVD-lezer niet gewoon kapot? :)
M.a.w. als je iets anders aan SATA2 koppelt doet-ie het dan wel en als je je DVD-lezer aan SATA1 of -3 koppelt doet-ie het dan ook niet?

[ Voor 65% gewijzigd door Mad Marty op 31-01-2007 12:54 . Reden: Verduidelijking ]

Rail Away!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:03

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Mad Marty schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:53:
Is je DVD-lezer niet gewoon kapot?
M.a.w. als je iets anders aan SATA2 koppelt doet-ie het dan wel en als je je DVD-lezer aan SATA1 of -3 koppelt doet-ie het dan ook niet?
Nee, dat maakt niet uit. Hij blijft mijn brander niet vinden, of ik hem nu in SATA1 of 4 stop.

Mijn HDD en Lezer vind hij wel, maar de HDD doet het wel want daar draait mn OS nu op, maar mijn lezer gaat ook niet open of dicht :S

[ Voor 47% gewijzigd door Matis op 31-01-2007 12:56 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 00:57
Als de lade niet open gaat is het geen stroom of kapotte speler, verbinding met het mobo heeft daar nl niks mee te maken en mobo zal een voedingsloze speler niet kunnen herkennen.

• DJ TerraByte
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 19:03
Het is een bekend probleem, dat als je niet netjes Windows installed vanaf de eerste ide poort, (ipv sata / usb) met een standaard optische drive én op de blauwe ide poort...
...dan gaat het mis!

je krijgt een blue screen en je hdd(s) worden niet gevonden, raid of gewoon, maakt nix uit.
Ik heb er een week naar gezocht met dit bord en nu installeerd ie XP als een zonnetje.