Na een uur op verschilende forums rondgezworven hebben, toch maar een vraag hier op T.net:
Ik heb een erg simpele databasetabel:
Tabel 'Producten'
Met de volgende indexes (nodig omdat locatieId t/m plantId foreign keys zijn van lookup tabellen)
Gewoon een recht-toe-rechtaan tabel lijkt me: je hebt een product met een uniek ID. Ieder product heeft een code, een plant, een kleurcode, een locatie, een standaardprijs, een voorraad, een timestamp en een userName (van degene die het product heeft ingevoerd in de db)
Als ik echter EXPLAIN SELECT * from producten doe, krijg ik:
type=all dus, en possible_keys=null. Nogmaals, ik heb al flink lopen zoeken op het internet, maar kan echt niet vinden waar dit aanligt. Als je mijn tabel ziet, zou possible_keys toch gewoon ID, en type gewoon index moeten zijn?
Ik heb een erg simpele databasetabel:
Tabel 'Producten'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| ID int(100) code varchar(20) plantId int(200) verschijningsvormId int(11) kleurcodeId int(11) locatieId int(11) standaardprijs float voorraad int(11) dh_timestamp int(11) dh_userName varchar(100) |
Met de volgende indexes (nodig omdat locatieId t/m plantId foreign keys zijn van lookup tabellen)
code:
1
2
3
4
5
| PRIMARY PRIMARY ID locatieId INDEX verschijningsvormId INDEX kleurcodeId INDEX plantId INDEX |
Gewoon een recht-toe-rechtaan tabel lijkt me: je hebt een product met een uniek ID. Ieder product heeft een code, een plant, een kleurcode, een locatie, een standaardprijs, een voorraad, een timestamp en een userName (van degene die het product heeft ingevoerd in de db)
Als ik echter EXPLAIN SELECT * from producten doe, krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| id 1 select_type SIMPLE table Producten type ALL possible_keys NULL key NULL key_len NULL ref NULL rows 267 |
type=all dus, en possible_keys=null. Nogmaals, ik heb al flink lopen zoeken op het internet, maar kan echt niet vinden waar dit aanligt. Als je mijn tabel ziet, zou possible_keys toch gewoon ID, en type gewoon index moeten zijn?