Toon posts:

Verticale alignment bij acces 2007 textbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine database gemaakt met daarin Spaanse zinnen en hun vertalingen. Deze wil ik dubbelzijdig uitprinten op kleine 10,5 x 7 kaartjes (ben eindelijk weer wat gemotiveerd om de taal weer wat op te halen :) ).

Ik heb een formulier gemaakt van dat formaat met een textbox. Deze heeft hetzelfde formaat als het kaartje en deze wil ik dus horizontaal én verticaal gecentreerd hebben, zodat de zin altijd mooi in het midden staat. Bij Excel is dit geen probleem, maar bij access kan ik alleen maar de horizontale alignment vinden. De hulpfunctie geeft ook geen uitkomst en ik heb bij het zoeken niets gevonden.

Is het mogelijk om ook binnen formulieren de tekstvelden verticaal te laten centreren?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Volgens mij niet, je kan wat spelen met je top margin (handmatig) of met een stukje VBA de lineheight opvragen en dan de top margin daarop afstemmen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een poos gezocht. Het is inderdaad standaard mogelijk dit te doen bij access. http://www.lebans.com/verticaljustification.htm is een site met daarop een voorbeeld om het in VB te berekenen met de top marge. Het is wat geklooi, maar het werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Na een poosje te laten liggen ben ik er weer aan begonnen. Met een vb scriptje heb ik het voor elkaar dat de regel verticaal in het midden komen te staan bij de formulieren. Elke keer als je naar een andere record gaat wordt opnieuw de marge berekend.

Echter, als ik naar de print preview ga wordt de laatse berekende marge gebruikt. Ook al ga ik naar een andere record (andere pagina dus).

Is er een manier in VB om elke keer voor het printen een soort refresh per record te doen, of zou ik iets moeten maken dat achter elkaar een record opent, print en afsluit, zodat de marges weer opnieuw berekend worden.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-07 08:05

Boss

+1 Overgewaardeerd

Anders doe je een mailmerge naar Word, waar je de zinnen in een tabel wel makkelijk kan centreren.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.