Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Ontvangen SMS bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:16

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Topicstarter
Goedemorgen/middag,

Mij werd daarstraks de vraag voor gelegt of het mogelijk is om de afzenddata die bij een sms wordt verzonden, is te manipuleren.

Ik hoef dus niet te weten hoe het moet, maar of het mogelijk is.

Daar er hier op kantoor wordt beweerd dat iemand een bepaalde sms heeft ontvangen van een collega maar deze persoon in kwestie zegt zich van geen kwaad bewust te zijn.

Ik heb al wel het een en ander gevonden hierover maar niet echt een sluitend antwoord.
Er was zelfs iemand die beweerde het kon met gewoon de standaard telefoonsuite en dan bewerken met bijvoorbeeld een hex-editor, en dan weer terug uploaden.

Mr. T.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De telefoon kan gehijacked zijn via bluetooth.

• TTommie

TTommie

Topicstarter
Seth_Chaos schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:27:
De telefoon kan gehijacked zijn via bluetooth.
Hmmm, leg eens uit.
Ik begrijp je niet echt. Dan kan die dus sms'jes bewerken ofzo?

Het gaat hier dus echt om de details die erbij zitten, zoals de naam/telnr. en de tijd

Mr. T.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
TTommie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:31:
[...]

Hmmm, leg eens uit.
Ik begrijp je niet echt. Dan kan die dus sms'jes bewerken ofzo?

Het gaat hier dus echt om de details die erbij zitten, zoals de naam/telnr. en de tijd
Nee daarmee verkrijgen ze de volledige functionaliteit van je telefoontoestel. Men kan dan smsjes en telefoongespreken voeren via de betreffende telefoon zonder dat de eigenaar van het toestel daarvan op de hoogte is.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Het kan veel makkelijker..

er is een programma diafaan oproep lite. hiermee kun je smsjes sturen via een modem, naar de diafaan server.

In dit programma kun je gewoon opgeven vanaf welk nummer je wilt sturen, dus je zou de afzender via deze weg kunnen 'faken'.

wij gebruikten dit pakket bij mijn oude werkgever, en je kan er best leuke geintjes uithalen met collega's ;)

• TTommie

TTommie

Topicstarter
Goed,

iedereen bedankt het is mij duidelijk dat het inderdaad wel te faken is.
Rest mij alleen nog de vraag als je de betreffende sms hebt ontvangen kun je hem dan ook nog bewerken?

Dat is dan weer mijn eigen nieuwschierigheid

Mr. T.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
TTommie schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:24:
Goed,

iedereen bedankt het is mij duidelijk dat het inderdaad wel te faken is.
Rest mij alleen nog de vraag als je de betreffende sms hebt ontvangen kun je hem dan ook nog bewerken?

Dat is dan weer mijn eigen nieuwschierigheid
Hangt van de telefoon af. Op de computer kan het zeker wel, maar op sommige telefoons kan het ook. Bij er zijn voor symbian telefoons progs om het te bewerken. :)
Pagina: 1