[Linux] Problemen met toetsenbord + muis onder X

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Hallo,

Ik heb Mandrake 7.2

Ik heb grote problemen, in de console werkt het toesenbord perfect. Maar als ik dan X opstart bevriest het toetsenbord en de muis en kan ik helemaal niks meer doen. Verder gaat als perfect, het klokje loopt gewoon rechtonder en de screensaver start ook na een tijdje. Alleen de muis en het toetsenbord doen helemaal niks.

Het probleem is gekomen sinds ik een paar muizen verwisseld heb. Ik had eerst een seriele muis, die werkte prima, toen heb ik de computer uitgezet, er een PS/2 muis opgezet, heb ik deze in Mousedrake ingesteld en alles werkte perfect. Nu zet ik de computer uit, zet ik de seriele er weer in (want die werkte fijnder), ik stel m in, maar nee hoor helmaal niks, toetsenbord doet niks, muis doet niks. Ik zet de computer uit, stop de PS/2 muis er weer in, stel deze in maar nee hoor, precies hetzelfde probleem :(

Hoe moet ik dit gaan oplossen? Dit is echt heel erg vervelend

Verwijderd

Verwijder /etc/X11 (of /etc/X , weet ik niet zeker meer) en setup X daarna nog eens met XF86Setup, waarschijnlijk kun je dan weer met toetsenbord en muis je X-server configgen.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Het gaat nu al een stuk beter, Mousedrake heeft blijkbaar problemen met de 2.4 kernel want als ik de errors bekijk zegt ie iets van dat ie serial_port blabla niet kan vinden enzo. Als ik handmatig de instellingen aanpas in de xfree86 config file werkt X weer perfect. Alleen is het opstartmenu Auora waarin je van runlevel kunt wisselen enzo doet de muis het nog niet maar dat maakt me toch niet zo veel uit. Als iemand nog tips heeft om de muis daar te laten werken hoor ik het wel.