Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206969

Topicstarter
Hoi, las onderstaand berichtje vanmorgen op het net. Dus als ik het goed begrijp is dat je zonder legale windows XP sleutel, Vista schoon kan installeren?

Toch schone installatie Vista Upgrade mogelijk
Paul Thurrott heeft een truc gevonden waarmee met een Windows Vista Upgrade-dvd toch een schone Vista-installatie gedaan kan worden. De truc bestaat uit zeven stappen en Thurrott heeft gebruik gemaakt van interne documenten van Microsoft om de nieuwe upgrade-restricties van Microsoft te omzeilen.
Donato Ranzato, PCM, 31 januari 2007

ADVERTENTIE

Microsofts nieuwe licentie-eisen voor Vista bepalen dat een gebruiker een Windows Vista Upgrade alleen kan installeren vanuit een gevalideerde kopie van Windows XP. Indien een gebruiker op deze manier XP upgrade naar Vista dan geeft hij wel zijn Windows XP-licentie op. Hij kan dus niet meer terug naar XP wanneer Vista hem niet bevalt.

Om deze strenge beperkingen te omzeilen, gaat u als volgt te werk:

Boot vanaf de Windows Vista Upgrade DVD en start het setup-programma.
Wanneer de productsleutel wordt gevraagd dan moet u deze NIET intypen. Klik op "NEXT/Volgende" en ga verder met de installatie. Nu zal een testversie van Vista worden geïnstalleerd die maar 30 dagen actief is.
Wanneer er om wordt gevraagd dan selecteert u de juiste versie van Vista die u gekocht hebt en gaat u verder met de installatie.
Wanneer de installatie voltooid is en u voor de eerste keer uw nieuwe Vista-desktop ziet dan draait u het installatie-programma nogmaals maar ditmaal vanuit Windows Vista.
Wanneer de set-up nu om de productsleutel vraagt, kunt u het wel gewoon intypen.
Wanneer er gevraagd wordt om een Upgrade- of een Custom (advanced)-installatie te doen dan kiest u voor Custom (advanced) om Vista schoon te installeren. Dit betekent dat u Vista voor een tweede keer installeert.
Wanneer de installatie voor de tweede keer is voltooid dan kunt u Windows Vista normaal activeren. U kunt de Windows.old-folder verwijderen. In deze folder staat alleen informatie die nodig is voor de installatie van Vista.

Bron: DailyTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, ik vraag me af of je op deze manier niet de EULA omzeilt en dus in feite illegaal bezig bent. Upgrade-licenties zijn niet voor niks een stuk goedkoper als volledige versies ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Leuke tip :)

Puur uit interesse, maar heb jij (of iemand anders) dit ook al geprobeerd ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

The Eagle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:47:
Mja, ik vraag me af of je op deze manier niet de EULA omzeilt en dus in feite illegaal bezig bent. Upgrade-licenties zijn niet voor niks een stuk goedkoper als volledige versies ;)
Zeker weten en MS zal hier ook zeker iets op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

DinX

Motormuis

Zie ook:

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5932

Geen idee hoe het met de EULA zit. als er nergens in staat dat je perplicht bent te upgraden vanaf 2000 of XP lijkt het in orde te zijn , Zo'n Vista trial is legaal binnen die 30 dagen, en je upgrade ervan

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Darth Malak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:37:
[...]
Zeker weten en MS zal hier ook zeker iets op vinden.
Dat kan alleen als ze nieuwe media uitbrengen, want tijdens het installatie proces gebruik je de updates NOG niet. Lijkt me ook niet helemaal handig, want met heel niewue SATA hardware zou dat betekenen dat je eerst allerlei drivers moet installeren om XP te installeren, en dan pas vista.

Uiteraard blijft het handig om een goede image te maken als je een upgrade versie uiteindelijk geactiveerd hebt, scheelt tenslotte toch een boel installeer werk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The Eagle schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:47:
AFAIK is dit inderdaad niet legaal. Om te upgraden is er officieel een draaiende en geactiveerde versie van XP nodig.

De tip staat overigens ook al in andere topics.
Zo'n Vista trial is legaal binnen die 30 dagen, en je upgrade ervan
Een "upgrade" naar exact hetzelfde OS kun je niet echt een upgrade noemen imho.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 01-02-2007 10:48 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 14:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben bang dat het leuk gevonden is, maar zeker niet lang gaat werken. Een upgrade vanaf hetzelfde OS als waar je naartoe upgrade lijkt mij geen legale upgrade. Ik ben dus bang dat je Activation key straks gewoon komt te vervallen omdat je niet vanaf een lager OS bent gekomen. Zelfs al zou het je nu gelukt zijn te activeren, dan nog is dat niet definitief. MS heeft namelijk de mogelijkheid ingebouwd om achteraf activaties ook weer ongedaan te maken als ze problemen 'ruiken'. En deze situatie lijkt mij daarop zeer van toepassing.

Ze hoeven helemaal geen nieuwe media uit te brengen om dit te stoppen hoor. Ze kunnen je niet beletten om met een upgrade een schone installatie te doen, maar ze kunnen je wel stoppen bij de activatie. En tja, wat heb je dan nog aan je upgrade key als je niet kunt activeren?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dus je geeft 200 euro uit aan Vista, om het daarna alsnog niet op de legale manier te willen gebruiken?!
Het excuus dat je niet meer "terug" kan naar XP is waardeloos, want daarvoor koop je geen duur OS natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 18:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

RemcoDelft schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:00:
Dus je geeft 200 euro uit aan Vista, om het daarna alsnog niet op de legale manier te willen gebruiken?!
Het excuus dat je niet meer "terug" kan naar XP is waardeloos, want daarvoor koop je geen duur OS natuurlijk.
Die 200 had waarschijnlijk meer moeten zijn omdat er geen legale XP aanwezig is; de retail versie is nog weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Kan je met de Ultimate Retail editie wel op de normale manier een niet gevalideerde Windows XP van VISTA voorzien (upgaden)??

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

En als je die upgrade koopt voor een versie van Windows XP Corporate, die in juni 2007 vervalt... dan ben je na juni 2007 zeker de pineut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Wat als je wel een (legale) XP hebt, kun je dan ook een schone Vista installatie beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Nu online

Zjemm

...

legaal of niet het blijf leuk dat er altijd wel weer van dit soort dingen naar boven komen.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Is een beetje omslachtig, of ik nu eerst een legale windows XP installeer en activeer, of dat ik twee keer een vista installatie doe, ik blijf er te veel tijd aan besteden. :+

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:03
ik heb gelezen (helaas geen link meer) dat dit mogelijk is ja, en bovendien dat MS hier niets aan zou doen! even googlen doet wonderen probeer te zoeken onder: vista upgrade schone installatie oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 20:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TomWinkelmolen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:19:
ik heb gelezen (helaas geen link meer) dat dit mogelijk is ja, en bovendien dat MS hier niets aan zou doen! even googlen doet wonderen probeer te zoeken onder: vista upgrade schone installatie oid
De hele uitleg staat in de topicstart :o

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
waarom wordt deze vraag eigenlijk gestelt als het antwoord al in de topicstart staat?? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
Geheel licentietechnisch gesproken is het natuurlijk niet legaal als je GEEN Windows XP bezit.

Het is uiteraard wel gewoon een legale truuk als je WEL Windows XP bezit, maar liever een verse installatie doet. Een 2e installatie over een zojuist vers geinstalleerde Windows Vista in trial mode is natuurlijk zo goed als een schone install, en dat is wat veel tweakers wel willen. Het enige wat je even moet doen is de Windows.OLD folder wegmikken naderhand :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 06:19
TomWinkelmolen schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:19:
ik heb gelezen (helaas geen link meer) dat dit mogelijk is ja, en bovendien dat MS hier niets aan zou doen!
Wat zou je dan willen dat MS er nu nog aan doet? Er zijn letterlijk tientallen MILJOENEN DVD's geproduceerd erop, met die mogelijkheid er al op. Aangezien je een systeem al installeert VOORDAT je met Internet verbindt en updates krijgt blijft de mogelijkheid uiteraard gewoon bestaan.

Wellicht gaat het veranderen met de volgende DVD productie, waarschijnlijk die met SP1 included.... ergens in 2008 ofzo. Maar Microsoft kan moeilijk al die miljoenen DVD's terughalen en deze "feature" eruit slopen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToWi1989
wat ze er aan willen doen...wat dacht je van een update die er alsnog voor gaat zorgen dat je hetzelfde krijg als wanneer de proefperiode van 30 dagen is afgelopen. net zoiets als WGA (die update vóór sp2) voor XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:05
MS doet er inderdaad ook niets aan..

Lees volgende maar:

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=1858126

Bron: pcmweb

Ze hopen alleen dat de mensen die gebruik maken van deze truc zich wel schuldig voelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Mabili schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:48:

Lees volgende maar:

Ze hopen alleen dat de mensen die gebruik maken van deze truc zich wel schuldig voelen..
Dus ik moet me schuldig gaan voelen omdat ik, als ik hun Vista wil herinstalleren, geen zin heb om eerst een XP installatie te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:30

Standeman

Prutser 1e klasse

Mabili schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:48:

Lees volgende maar:

Ik denk alleen de mensen die geen legale XP licentie hebben. De truc is volgens mij niet legaal als je die niet hebt.. (afaik)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

maartena schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 19:29:
Geheel licentietechnisch gesproken is het natuurlijk niet legaal als je GEEN Windows XP bezit.

Het is uiteraard wel gewoon een legale truuk als je WEL Windows XP bezit, maar liever een verse installatie doet. Een 2e installatie over een zojuist vers geinstalleerde Windows Vista in trial mode is natuurlijk zo goed als een schone install, en dat is wat veel tweakers wel willen. Het enige wat je even moet doen is de Windows.OLD folder wegmikken naderhand :)
In plaats van Vista voor de tweede keer te installeren, kan je ook gewoon (als administrator) via cscript een nieuwe licentiecode invoeren :
cscript C:\windows\system32\slmgr.vbs -ipk <upgrade key> 

en om te activeren:
cscript C:\windows\system32\slmgr.vbs -ato

Of het echt werkt weet ik niet, maar het is allicht het proberen waard. Nog altijd sneller dan opnieuw de setup te runnen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

Wat betreft de vista upgrade had ik nog een vraag.
De upgrade versie zou dus alleen werken vanaf een werkende XP/2000 install.
Maar is de 64 bits install uberhaupt wel te installeren vanaf een 32-bits XP installatie??
Bij de beta was dit niet namelijk niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

job schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:48:
Wat betreft de vista upgrade had ik nog een vraag.
De upgrade versie zou dus alleen werken vanaf een werkende XP/2000 install.
Maar is de 64 bits install uberhaupt wel te installeren vanaf een 32-bits XP installatie??
Bij de beta was dit niet namelijk niet mogelijk.
Dit werkt niet, heb ik al geprobeerd.

Maar kan iemand het verhaal van de TS of van
Pinobigbird schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:45:
[...]

In plaats van Vista voor de tweede keer te installeren, kan je ook gewoon (als administrator) via cscript een nieuwe licentiecode invoeren :

en om te activeren:

Of het echt werkt weet ik niet, maar het is allicht het proberen waard. Nog altijd sneller dan opnieuw de setup te runnen.
^^ bevestigen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Laatst online: 03-03 15:22
En als je een Engelse XP hebt, kan je dat een Nederlandse upgrade van Vista installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 20:05
RedC schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:43:
En als je een Engelse XP hebt, kan je dat een Nederlandse upgrade van Vista installeren?
Volgens mij niet. Maar dat weet ik niet zeker.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

RedC schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:43:
Volgens mij wel. Je kunt namelijk ook dezelfde vista-licentie voor alle talen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Laatst online: 03-03 15:22
Ok dus we hebben 50-50 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:38

Fab1Man

Live life to the fullest

Pinobigbird schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:45:
[...]

en om te activeren:

Huge kick i know, maar kan misschien iemand bevestigen of deze code daadwerkelijk werkt? Ik heb in de afgelopen maand Vista 3x opnieuw moeten installeren (unsigned drivers die het meeste verpestten), en ik begin dat een beetje zat te worden. Dus is het natuurlijk handig voor een mogelijke volgende keer of deze code werkt. Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Die code werkt zeker weten. Wat je kan doen is :

-upk (- Uninstall Product Key (upk ;), dan )
-ipk (- Install product Key (ipk) en dan)
-ato (- Geen idee maar activeert het wel. :) )

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1