sd fout geformateerd

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik heb hier voor een pda een 512mb sdkaartje van SanDisk. Deze werd in de pda plotseling, hij had eerder complete werkende tomtom kaarten opgeslagen, nog maar herkend als een opslagkaart van 56kb. De ingebouwde kaartlezer van mijn laptop zag het hele kaartje niet meer, windowsmelding: "Plaats een schijf of ander geschikt medium in station G:". (een ander 2GB kaartje van Transcend doet hij totaal niet moeilijk over, uitgesloten dat de kaartlezer kapot is dus).

Vandaar dat ik op het idee kwam om het kaartje vanaf de pda te proberen te formateren, na een format op de standaard instellingen van het programma bleek dat het kaartje nogsteeds slechts 56kb groot was. Hierop ben ik met de instellingen gaan knoeien (beetje dom, ik weet het), en heb ik het volgens mij ingesteld op FAT12 met clustergrootte van 512kb. Nu is het kaartje echter op zowel de pda als op de laptop niet meer te bereiken.

Hier op het forum en op google heb ik geen dergelijke problemen gevonden, misschien iemand die me uit de brand kan helpen?

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kaartje wissen met bv. Flash Memory Toolkit en dan formatteren (met dit programma of gewoon in Windows).

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Ik kan het kaartje niet meer benaderen, hier heb ik eerst een oplossing voor nodig. Ik kan zien dat windows wel iets merkt dat er een sd kaart in het slot wordt gestoken, aangezien er een zandlopertje verschijnt voor ongeveer een seconde. Deze zie je niet als er een dummycard in het slot word gestoken.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is de kaart zichtbaar in Disk Manager? (Settings -> Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management)

• SandaX

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Topicstarter
Hier is hij niet zichtbaar.