[Kixtart] Moet kixtart ook inloggen?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb een Windows 95 pc, en die moet inloggen op een server 2003 domein (AD domein), en ik krijg dit niet aan de praat. Vervolgens moet er bij het aanmelden automatisch een drive worden gemapt naar mijn userfiles dir van de active directory (dus je mijn documenten op het netwerk)

Nu heb ik de tip gekregen dat ik Kixtart moet gebruiken, maar het is me nu even onduidelijk of je dit ook moet gebruiken voor het inloggen op het domein, want dit lukt me nu niet.

- Het domein heet "testomgeving" (zonder extensie), maar w95 maakt er testomgeving.loc van, en dit kan niet. Dan moet het locAL worden, met AL erachter. Ook noemt windows 95 het een NT domein, en het is een 2003 AD domein. Hoe moet ik dit instellen?
- Moet ik hier omheenwerken door in te loggen met kixtart of zo?

Ik ben de weg nu even helemaal kwijt, kan iemand me wat opheldering geven ?

Groeten
Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Dark Wanderer schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:17:
Hallo,

Ik heb een Windows 95 pc, en die moet inloggen op een server 2003 domein (AD domein), en ik krijg dit niet aan de praat.
Heb je dit al draaien?
http://www.microsoft.com/...nloads/other/adclient.asp
Vervolgens moet er bij het aanmelden automatisch een drive worden gemapt naar mijn userfiles dir van de active directory (dus je mijn documenten op het netwerk)
Gewoon een .bat file maken voor in je 'opstarten map' met een net use x: \\serverunc\share
Nu heb ik de tip gekregen dat ik Kixtart moet gebruiken, maar het is me nu even onduidelijk of je dit ook moet gebruiken voor het inloggen op het domein, want dit lukt me nu niet.
Kixtart is een soort scriptingtaal dat wat meer kan dan het standaard DOS uit Win95.
Het is best handig. Zo gebruik ik het om bijv. bij het inloggen een Kixtart te laten draaien die checked of de printers nog goed geinstalleerd staan.
Zo kun je ook met Kixtart een drive mappen zoals jij al zegt. Alleen zou ik dit gewoon lekker met 'net use' doen wat al in Windows zit (bat file maken dus!).
- Het domein heet "testomgeving" (zonder extensie), maar w95 maakt er testomgeving.loc van, en dit kan niet. Dan moet het locAL worden, met AL erachter. Ook noemt windows 95 het een NT domein, en het is een 2003 AD domein. Hoe moet ik dit instellen?
Ik denk dat dit door het oude van Win95 komt wat weinig DNS integratie kent en dus op de NetBIOS gaat hangen wat weer max. 15 chars aankan voor een naam. Doe eens die dsclient.exe proberen die ik boven al eerder gaf in de ms.com link :) Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar het zou misschien kunnen helpen.
- Moet ik hier omheenwerken door in te loggen met kixtart of zo?
Nee dus :) Kixtart moet je een beetje vergeten, dat heeft niets met op het domein komen te maken. Meer voor na de inlog, dat er dan een kixtart script gaat draaien.
Ik ben de weg nu even helemaal kwijt, kan iemand me wat opheldering geven ?
Bij deze, vraag maar raak als je nog vragen hebt.
Groeten
Marco
doeg he :+

edit:
Btw, het lijkt me het _meest verstandig_ als je gewoon een nieuwe PC neerzet. Dit is echt geen doen , je gaat meer problemen krijgen met Win95 in een 2003 AD.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 31-01-2007 11:34 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:32
Om met de Win95 PC aan te melden op een Win2k3 AD heb je neem ik aan wel de DSClient geïnstalleerd?
Dat Windows 95 het verder een NT Domain noemt is niet zo gek. Het is uitgebracht ten tijden van Windows NT en "kent" dus in principe geen Windows 2000 &+.

Ten aanzien van Kix: Kix zelf is een script interpretor. Je voert dmv kix dus een script uit. Maar dat kan ook gewoon middels een Batch file. Kix zelf hoeft niet aan te loggen. Maar als je een drive wilt mappen, dan moet de user zich wel bij het domein aanmelden (rechtstreeks doordat de PC en gebruiker lid zijn van het domein, of door net use /user met een domein account te gebruiken).

Maar uit je vragen kan ik opmaken dat het geen kwaad kan als je je er nog even verder in verdiept. (en dan bedoel ik in login scripts, scripts in het algemeen en ook in AD domeinen en lid maken van PC's).

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Dark Wanderer
Jah tell me about it dat ik een ander OS moet kiezen, maar het is een stageopdracht waarin ik een 95 machine op een 2003 active directory moet aanmelden. Daarom doe ik zo moeilijk, en ik MOET kix gebruiken, voordat ik doormag naar W95SE :P (das de volgende ronde).

Ik heb dsclient.exe gedownload, maar als ik deze probeer te openen in 95, dan gaat ie lopen huilen van OS not supported!

Moet ik dan een andere versie hebben van dsclient.exe of zo ? Want ik kan nergens een andere versie vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dark Wanderer op 31-01-2007 12:33 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Toen je dsclient.exe aan het downloaden was, heb je de tijd genomen om de systeemvereisten door te lezen? Daar staat bevobbeld dat je minimaal Internet Explorer 4.01 moet draaien. Heb je die geinstalleerd?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Dark Wanderer
Brahiewahiewa schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:23:
Toen je dsclient.exe aan het downloaden was, heb je de tijd genomen om de systeemvereisten door te lezen? Daar staat bevobbeld dat je minimaal Internet Explorer 4.01 moet draaien. Heb je die geinstalleerd?
* Dark Wanderer zit zich in een een hoekje te schamen...

Nee dus, nu werkt t
Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Wanderer op 31-01-2007 13:45 ]

Pagina: 1