Toon posts:

[XP] Foutmelding 1073660096

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na aankoop van een nieuw systeem wilde ik mijn oude systeem te koop aan bieden, dus harde schijf geformateerd en Windows XP prof (legaal) opnieuw installeren, niet voor de eerste keer in de 3 jaar dat ik dit systeem heb gebruikt. Windows cd erin, booten vanaf cd en even later verschijnt deze foutmelding:

Er is een onverwachte fout <1073660096> opgetreden op regel 1773 in D:\xpsprtm\base\boot\setup\arcdisp.c.

Ik heb het nog geprobeerd met een andere Windows XP cd, maar ik krijg precies dezelfde melding.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit zou wel eens een geheugenfout kunnen zijn. Test het een met behulp van Memtest.
Natuurlijk kun je, in het geval je geheugen uit meerdere modules bestaat, ook een module uit je systeem halen en het nog eens proberen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:55
1. Wat heb je al geprobeerd naast die andere cd?
2. Welke info heb je al op google gevonden?

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1109026792 << Eerste hit op Google

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu met het geheugen bezig, info op google komt inderdaad met een waarschijnlijk geheugen probleem. Ik heb de geheugenmodules verwijderd en weer teruggeplaatst, er zijn 3 geheugensloten aanwezig, in eerste instantie was bank 1 en 2 gevuld en kreeg ik dit probleem, nu heb ik bank 1 en 3 gevuld en ben nu met installeren van XP bezig. Misschien bank 2 niet helemaal lekker, of kan dit niet? In ieder geval lijkt het probleem te zijn opgelost.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:55
Zo zie je maar weer, google werkt ook...

Probeer memtest86 is te draaien op je geheugen. Handleiding kun je via google vinden.