Ik heb en intel mac mini. Als ik deze aanzet hoor ik de ingebouwde speaker. Ook als ik de digitale audio uitgang heb aangesloten aan mijn receiver. Echter al het geluid wat wordt afgespeeld gaat vervolgens naar de receiver. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om ook geluid via de ingebouwde speaker af te spelen wanneer ik bijvoorbeeld nieuwe e-mail ontvang, terwijl muziek etc gewoon via de digitale uitgang gaat. Google heeft me niet verder geholpen. Ik lees daar alleen berichten dat wanneer je een stekker in de uitgang steekt het geluid door een schakeling altijd via de uitgang gaat. Dit zou volgens mij ook betekenen dat het opstart-geluid via de uitgang zou moeten gaan. Aangezien ik dat opstart-geluid wel uit de speaker hoor komen lijkt het dat het wel mogelijk moet zijn. Heeft iemand een idee hoe en of het mogelijk is?
In je Sound Preferences zou je in moeten kunnen stellen dat alert sounds via een ander apparaat gaan dan de rest van het geluid. Ik heb het zelf inderdaad zo ingesteld staan dat ik de opstart-boing via de interne speakers krijg, maar muziek via de digitale output gaat.
Overigens staat de digitale uitgang volgens mij altijd aan, ongeacht of je het output device hierop instelt.
Overigens staat de digitale uitgang volgens mij altijd aan, ongeacht of je het output device hierop instelt.
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
In Sound prefs heb ik bij de tab uitvoer alleen digitale uitvoer over de poort ingebouwde uitgang. Ik kan nergens interne speakers selecteren.
In de tab Geluidseffecten staan de effecten op digitale uitvoer, maar ik kan dit niet veranderen.
In de tab Geluidseffecten staan de effecten op digitale uitvoer, maar ik kan dit niet veranderen.
[ Voor 25% gewijzigd door Arro op 31-01-2007 13:54 ]
Anoniem: 90787
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik gebruik ook de digitale uitvoer, maar wil soms ook gewoon de iMac speakers gebruiken. Dit kan alleen door de optische uitgang uit te pluggen, ik ben benieuwd of ook software matig te regelen is...
Anoniem: 251735
@AntiChris
Hoe kan je het opstart geluid door een andere dan de interne speakers instellen? Volgens mij is dit niet mogelijk!
Hoe kan je het opstart geluid door een andere dan de interne speakers instellen? Volgens mij is dit niet mogelijk!