Toon posts:

Opzeggen Chello (net te laat)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag mijn Chello Light abonnement op willen zeggen maar ik ben 2 weken te laat met dit aan hun aan te geven. Hiervoor had ik Chello classic en op 16 februari 2006 had ik deze om laten zetten naar een Chello Light abonnement. Nu gaat er bij zo'n wijziging van het abonnement dus een nieuw jaarcontract in. Dit jaarcontract had ik dus 2 weken geleden op moeten zeggen want nu zit ik dus nog een jaar aan hun zooi vast. Kan ik hier nog onderuit komen. Kom op zeg, 2 weken te laat over een heel jaar... kunnen ze dit zomaar maken of kan ik dit nog aanvechten?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Tja, het welbekende algemene voorwaarden verhaal.... Je kunt er denk ik niet onderuit komen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:45
Heb je ze al gebeld of neem je meteen aan dat het niet meer kan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:55:
Heb je ze al gebeld of neem je meteen aan dat het niet meer kan ?
yep, als het 1 dag over tijd was geweest dan had het misschien nog wel gekund...

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-12 21:00
Of je liegt gewoon. Doen zij ook, dus moreel geen enkel bezwaar.

Gewoon bellen, van ik heb dan en dan opgezegd maar tot op hede nog geen bevestiging ontvangen.
Grote kans dat ze het alsnog verwerken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:54

lier

MikroTik nerd

Had begrepen dat ze wettelijk dit willen verbieden om contracten met een jaar te verlengen. Misschien alleen nog maar een voorstel, maar in principe wel de moeite waard om even uit te zoeken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Dikke pech, wordt dus weer een jaar Chello. Daar kan je voor geen mogelijkheid onderuit komen met jouw huidige contract.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Helaas pindakaas. Je hebt nu eenmaal een contract. Daar moet je je aan houden.
Niet UPC de schuld geven van iets wat je zelf vergeet.

Money for nothin' and your chicks for free

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heel vervelend, maar dit is inmiddels een veelbehandeld onderwerp en je gaat er waarschijnlijk niet onderuit komen. Je weet het nooit zeker, maar dit topic gaat je er in elk geval niet mee helpen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:08:
Helaas pindakaas. Je hebt nu eenmaal een contract. Daar moet je je aan houden.
Niet UPC de schuld geven van iets wat je zelf vergeet.
Tja, natuurlijk is het m'n eigen schuld maar naar 2 weken veel storingen gehad te hebben -en nu weer- is de maat vol. Nu kan ik dus hopen dat de storing langer dan 6 weken gaat duren voordat ik het contract kan ontbinden... jammer dat ik de tijd van de storingen van het hele jaar door niet bij elkaar mag optellen hey anders was ik er allang vanaf geweest. Ik heb de laatste 2 weken dus veel storingen gehad. Ik had bij de eerste dag storing dus m'n contract moeten opzeggen dan was ik nog net op tijd geweest.

Verwijderd

Netjes bellen vragen of je het mogelijk is om het contract te ontbinden of anders opzeggen en vragen of je een deel van het geld kan terug krijgen?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Was het niet zo dat je, wanneer je verhuist naar een locatie buiten het gebied van UPC/Chello, je kostenloos onder hun dienstverlening uit kon?

Is niet helemaal eerlijk, maar als het werkt...

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
real-doc schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:42:
Was het niet zo dat je, wanneer je verhuist naar een locatie buiten het gebied van UPC/Chello, je kostenloos onder hun dienstverlening uit kon?

Is niet helemaal eerlijk, maar als het werkt...
Helaas gaat dit niet werken.
Bijna elke provider eist een naast een schriftelijke opzegging een uitreksel van het GBA van de gemeente waar je heen bent verhuisd waarop je nieuwe adres staat vermeldt waar je staat ingeschreven.

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:03
Wat grappig..
Ik heb vorig jaar februari ook de vorm gewijzigd van classic naar light.

Ben er bijna vanaf gelukkig. Nog een paar daagjes.

Ik heb alles in mijn macht gedaan om van het contract af te komen.
Na 4 maanden heb ik opgegeven. Maar misschien zijn ze dit jaar wat coulanter. Je weet het nooit.

Idd, het enige wat je kan doen is je een weekje inschrijven bij je oma in zuid, zuid brabant...

[ Voor 14% gewijzigd door Raymond P op 31-01-2007 15:54 ]

- knip -

• apollo432
  • Laatst online: 25-11 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:54:
Ik zou graag mijn Chello Light abonnement op willen zeggen maar ik ben 2 weken te laat met dit aan hun aan te geven. Hiervoor had ik Chello classic en op 16 februari 2006 had ik deze om laten zetten naar een Chello Light abonnement. Nu gaat er bij zo'n wijziging van het abonnement dus een nieuw jaarcontract in. Dit jaarcontract had ik dus 2 weken geleden op moeten zeggen want nu zit ik dus nog een jaar aan hun zooi vast. Kan ik hier nog onderuit komen. Kom op zeg, 2 weken te laat over een heel jaar... kunnen ze dit zomaar maken of kan ik dit nog aanvechten?
Niet voor het 1 of ander, maar op 16 febr. is je jaarcontract ingegaan. Als dat jaarcontract afgelopen is, over 2 weken dus, kun je dit contract maandelijks opzeggen (mits je dus na die 16e febr. 2006 geen nieuw contract bent aangegaan). Oftewel, na een jaarcontract kunnen ze je nooit nog een keer aan een jaarcontract houden (ook al word ie stilzwijgend met een jaar verlengd).

Volgens mij is het bij iedere provider mogelijk maandelijks op te zeggen na een jaarcontract.

Bij Chello kan dat zelfs telefonisch. Zo is het bij mij wel gegaan, na een paar jaar Chello classic gehad te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door apollo432 op 31-01-2007 23:08 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
ARTIKEL 20 DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
20.2 De Klant kan de Overeenkomst alleen met instemming van UPC binnen de in artikel 20.1 genoemde Initiële Contractsperiode beëindigen. Indien de Klant de Overeenkomst beëindigt, hetzij binnen de Initiële Contractsperiode met instemming van UPC, hetzij binnen de desbetreffende Verlengingsperiode met inachtneming van het bepaalde in artikel 20.1, dan wel UPC de Overeenkomst beëindigt op grond van artikel 21 van de Algemene Voorwaarden voor de levering van internetdiensten, is UPC gerechtigd de abonnementsvergoedingen voor de resterende periode, en – voor zover het een beëindiging binnen de Initiële Contractsperiode betreft, eventuele, nog niet eerder in rekening gebrachte installatie- of aansluitkosten voor deze Overeenkomst – bij de Klant in rekening te brengen tegen de alsdan geldende prijzen en tarieven.
20.3 Indien een Klant gedurende een Contractsperiode (als bedoeld in dit artikel) overstapt naar een andere chello Service, geldt, tenzij schriftelijk anders overeengekomen, voor deze andere Service een nieuwe Initiële Contractsperiode en is het bepaalde in lid 1 en lid 2 van dit artikel daarop onverkort van toepassing. UPC is gerechtigd kosten in rekening te brengen voor de overstap naar een andere chello Service.
20.4 In afwijking van het bepaalde in artikel 20.1, kan UPC de Klant toestemming verlenen om per telefoon of e-mail tot opzegging over te gaan, waarbij de opzegtermijn gaat lopen op de datum van dagtekening van de schriftelijke bevestiging door UPC.

ARTIKEL 21 OPSCHORTING, BEËINDIGING
21.1 UPC kan – onverminderd de overige haar toekomende rechten - de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk opschorten of onmiddellijk beëindigen zonder dat daaruit enige aansprakelijkheid of schadeplichtigheid voortvloeit:
- indien de Klant handelt in strijd met deze Algemene Voorwaarden of op enige andere wijze enige verplichting jegens UPC niet, niet geheel of niet tijdig nakomt, tenzij de ernst van de niet-nakoming ontbinding niet rechtvaardigt;
- in geval van een verzoek op grond van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen, (voorlopige) surseance van betaling, (aanvraag van) faillissement of onder curatelestelling van de Klant of indien onder de Klant executoriaal beslag is gelegd
en het beslag niet na dertig (30) dagen is opgeheven; waarbij de Klant verplicht is UPC terstond van de beslaglegging op de hoogte te stellen;
- indien het netwerk, het telecommunicatieverkeer, de computersystemen van UPC of derden hinder ondervinden als gevolg van de wijze waarop de Klant gebruik maakt van de chello Service;
- indien de Klant geen toegang verleent tot de Locatie ten behoeve van controle, onderhoud, reparatie of vervanging;
- indien de Klant verhuist naar een plaats buiten het verzorgingsgebied van UPC;
- indien de machtiging tot automatische incasso wordt ingetrokken;
- indien bij UPC gerede twijfel bestaat of de Klant na intrekking van de machtiging tot automatische incasso aan zijn
betalingsverplichting kan blijven voldoen;
- indien de Klant niet op het eerste verzoek van UPC zekerheid stelt tot nakoming van zijn of haar verplichtingen.
21.2 Opschorting ingevolge het vorige lid laat onverlet dat de Klant verplicht blijft de vergoedingen genoemd in artikel 3.2 aan UPC te voldoen.

Probeer anders te melden dat je niet meer kan voldoen aan de betalingsplichtingen, en anders krijg je veel problemen met deurwaarders en andere zaken en je dat graag niet wilt. Dan is er een mogelijkheid tot beindigen van Chello uit.

Of de automatische incasso stop zetten, maar kan je gelijk ook geen tv meer krijgen :). Heb je wel een mooie modem >:).

* Termi is blij dat ie van UPC af is, en heerlijk ADSL heeft :).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Waarover moet hij liegen?
Doen zij ook, dus moreel geen enkel bezwaar.
Waar liegt UPC over?
apollo432 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:06:
[...]

Niet voor het 1 of ander, maar op 16 febr. is je jaarcontract ingegaan. Als dat jaarcontract afgelopen is, over 2 weken dus, kun je dit contract maandelijks opzeggen (mits je dus na die 16e febr. 2006 geen nieuw contract bent aangegaan).
Nee, het contract wordt steeds weer met een jaarcontract verlengd. Het contract loopt nu dus tot 16 februari 2008 en hij zal uiterlijk 16 januari 2008 moeten aangeven dat hij het contract wil beëindigen. Zie de AV hierboven.

Waarom wil je het abonnement opzeggen als ik mag vragen? Zijn er problemen die niet op te lossen zijn?

• apollo432
Bijn goed.

Gedurende het eerste contactjaar kun je niet tussentijds opzeggen, maar daarna als het jaarcontract stilzwijgend verleng wordt kun je maandelijks opzeggen.

Ga me nu niet vertellen dat dat niet zo is, ik heb zelf Chello Classic gehad (overigens zonder problemen e.d., ben toen overgestapt op ADSL wat goedkoper en sneller was)) en dit contract is tussentijds opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand.

Mocht dit niet meer zo zijn hebben ze het 1 en ander veranderd.

Anders even naar Chello bellen of de algemene voorwaarden even raadplegen.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Reptile209

- gers -

apollo432: heb je de AV in de post van Termi niet bekeken? Het relevante deel zegt
20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de "Initiële Contractsperiode"), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de "Verlengingsperiode(n)"). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
Let op de dikgedrukte stukjes :) Ofwel: Verlenging met één jaar, opzeggen uiterlijk een maand voor het verstrijken van dat jaar.

Zo scherp als een voetbal!

• apollo432
Reptile209 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:21:
apollo432: heb je de AV in de post van Termi niet bekeken? Het relevante deel zegt
[...]

Let op de dikgedrukte stukjes :) Ofwel: Verlenging met één jaar, opzeggen uiterlijk een maand voor het verstrijken van dat jaar.
Goed, daarom zei ik ook:

Mocht dit niet meer zo zijn hebben ze het 1 en ander veranderd

Ik heb me niet verdiept in de Algemene Voorwaarden van Chello. Ik spreek alleen uit ervaring dat bij mij na het jaarcontract het Chello abonnement op te zeggen was met een maandelijkse opzeggingstermijn.

Dan zal het wel veranderd zijn.

Maar informeren bij Chello hoe het nu precies zit kan natuurlijk nooit kwaad.

Verwijderd

Ik vind het sowieso altijd dubieuze voorwaarden. Ik heb het hebben van zo'n voorwaarde ook strikt mee laten wegen in het kiezen van mijn internetprovider (al zijn er nog maar erg weinig providers die zulke onzin uit hun contract laten). Een contractperiode is logisch, maar dat stilzwijgend verlengen met eenzelfde periode is echt smerig. Kun je een beetje voor tig van contracten bij gaan houden wanneer die dingen verlopen. Van mij zou dat best wettelijk aangepakt mogen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 09:43 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:42:
Een contractperiode is logisch, maar dat stilzwijgend verlengen met eenzelfde periode is echt smerig. Kun je een beetje voor tig van contracten bij gaan houden wanneer die dingen verlopen. Van mij zou dat best wettelijk aangepakt mogen worden.
Hoe zou jij het dan doen? Alle honderdduizenden abonnees elk jaar weer vragen of ze misschien hun abonnement willen verlengen? Chello heeft meer dan een half miljoen abonnees, dus gemiddeld zou je dan dagelijks zo'n 1400 klanten bijlangs moeten gaan. Lijkt me geen optie, toch?

Wat dan? Een abonnement jaarlijks stilzwijgend beeindigen? Dan heb je dagelijks op zijn minst honderden mensen aan de lijn: "Mijn internet doet 't niet!" "Ja meneer, we hebben uw abonnement stilzwijgend beeindigd, want u heeft niet aangegeven dat u het wil behouden." Dat werkt ook niet.

Met andere woorden: stilzwijgend verlengen werkt nou eenmaal het beste. Dat is voor zowel UPC het makkelijkst, als voor 99% van de klanten die toch niet van plan is om op te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 03-02-2007 16:56 ]

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 23:04

rick77

... get to the point!

Stilzwijgend verlengen is zeker logisch, maar niet met 12 maanden (da's het punt). De Tweede Kamer is er mee bezig (geweest) om dit aan te pakken, maar of er al iets over besloten is weet ik niet.

• apollo432
rick77 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:14:
Stilzwijgend verlengen is zeker logisch, maar niet met 12 maanden (da's het punt).
Juist, helemaal mee eens.

Dat ze het eerste jaar 12 maanden aanhouden kan ik me nog iets bij voorstellen, maar dat je er daarna (het 2e jaar) weer 12 maanden aan vast zit, vind ik niks.

Ik heb alles nog eens opgezocht:

Ik heb vanaf het begin Chello gehad, dat was oktober 2000. Eind juni 2005 heb ik adsl van Tiscali aangevraagd. Na de bevestiging ervan heb ik het Chello abonnement telefonisch opgezegd. Dit contract is eind juli 2005 beëindigd en heb hiervan netjes een schrijven gehad. ik heb van Chello ook netjes een retourdoos gehad voor het terugsturen van het modem en adapter.

Dit betekent dus gewoon dat Chello bij mij een opzeggingstermijn van een maand heeft gehanteerd.

• cjdmax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Reptile209 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 07:21:
[...]

Wat apollo432 zegt kan kloppen hoor. Ongeveer 2-3 jaar geleden had UPC namelijk wel degelijk andere contractvoorwaarden (1 jaar initiele contractduur - daarna maandelijks opzeggen), tot ze op een gegeven moment dat veranderd hadden. De helpdesk wist dat natuurlijk niet (right...), en dus een hoop verbaal touwgetrek gehad met de helpdeskdame die van haar scriptje oplas, en ik die oplas vanuit de door hun verstrekt papieren contractvoorwaarden :)

Blijf weg van UPC; Technisch niet geheel in orde, slechte service.

• apollo432
cjdmax schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:31:
[...]

Blijf weg van UPC; Technisch niet geheel in orde, slechte service.
Daar kan ik helaas niet over oordelen.

In die bijna 5 jaar dat ik Chello heb gehad is het niet 1 keer voorgekomen (ja ja, ik ben 1 van de zeer weinigen) dat mijn internet vebinding weg viel of helemaal geen internet had.

Voor mij was het technisch wel in orde en de service, tja ik heb de helpdesk toen nooit nodig gehad, dus het service gedeelte.........

Ik ben overgestapt op Tiscali adsl omdat het 20 euro per maand goedkoper was en de snelheid van Tiscali was ook nog eens vele malen hoger. Bovendien zat bij het Tiscali abo ook telefonie dus mijn KPN abo kon ik ook omzetten naar het goedkoopste abo.

Ik ben geen dief van m'n eigen portemonnee, dus de keuze was snel gemaakt.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:42:
Kun je een beetje voor tig van contracten bij gaan houden wanneer die dingen verlopen.
Waarom? Dat staat heel mooi geschreven op desbetreffende contract, hoef je dus niets voor bij te houden.

Wil jij _nu_ van een bepaald contract af, dan zeg je het _nu_ op, er is geen enkele reden waarom je met opzeggen zou wachten tot de opzegtermijn bijna is verstreken.
Goed, vervolgens moet je nog wel de rest van de contractduur uitzitten (of net welke termijn er is afgesproken).

Wil je per se eens in de zoveel tijd er eens goed voor gaan zitten en van ieder contract kijken of je het wilt (laten) verlengen dan moet je dat vooral doen, maar het verlopen van de opzegtermijn is geen reden voor het op willen zeggen. Dar moet je dan dus ook vooral niet op gaan zitten wachten :)

Wel ben ik het er mee eens dat men de factuur zou moeten versturen (ruim) voordat de opzegtermijn verloopt, nu is het (in de gevallen waarin dat soort dingen je opvallen) een schop na :P "Je bent te laat, kijk, dit kost het je:" :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

ik ben geen jurist ofzo, maar ik vraag me af wat de rechtsgeldigheid is van dat je 1 maand voor het aflopen van het contract moet aangeven dat je het contract niet wil verlengen.

feitelijk eindigt het contract op 16 februari 2007. todan zit je er zeker aan vast, maar UPC bedenkt nu dat je al op 16 januari 2007 moet bedenken of je het contract wilt beeindigen. dus eigenlijk loopt het contract al af op 16 januari 2007 omdat je daarna niet meer kunt kiezen en je dus tot 2008 er aan vast zit.

vraag me af wat het wetboek hier over te zeggen heeft. want een bedrijf kan wel van alles in zijn voorwaarden zetten maar dit wil nog niet zeggen dat jij je daar aan hoeft te houden.

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Wanneer in de algemene voorwaarden staat dat je:
- Een jaar contract aangaat
- Na dat jaar stilzwijgend het contract met een jaar wordt verlengd
- Je een maand opzegtermijn hebt om op te kunnen zeggen

Dan geldt dus dat je voor het einde van de 11e maand van het contract moet opzeggen. Doe je dit niet dan worden er op de 1e dag van de 12e maand aan het eind van de contractsperiode 12 maanden bijgeplakt, wat weer inhoudt dat je tot en met het einde van de 23e maand kunt beeindigen.

UPC bedenkt dat overigens niet ter plekke: dit staat al sinds als ik me niet vergis sinds januari 2005 in de algemene voorwaarden, iets waarvan je op de hoogte kon zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door plankie op 03-02-2007 23:13 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Raymond P schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:52:
...
Idd, het enige wat je kan doen is je een weekje inschrijven bij je oma in zuid, zuid brabant...
Of in enschede ;)

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:18:
[...]
Waarom? Dat staat heel mooi geschreven op desbetreffende contract, hoef je dus niets voor bij te houden.

Wil jij _nu_ van een bepaald contract af, dan zeg je het _nu_ op, er is geen enkele reden waarom je met opzeggen zou wachten tot de opzegtermijn bijna is verstreken.
Goed, vervolgens moet je nog wel de rest van de contractduur uitzitten (of net welke termijn er is afgesproken).

Wil je per se eens in de zoveel tijd er eens goed voor gaan zitten en van ieder contract kijken of je het wilt (laten) verlengen dan moet je dat vooral doen, maar het verlopen van de opzegtermijn is geen reden voor het op willen zeggen. Dar moet je dan dus ook vooral niet op gaan zitten wachten :)

Wel ben ik het er mee eens dat men de factuur zou moeten versturen (ruim) voordat de opzegtermijn verloopt, nu is het (in de gevallen waarin dat soort dingen je opvallen) een schop na :P "Je bent te laat, kijk, dit kost het je:" :+
Het verlopen van de opzegtermijn is met een stilzwijgende verlenging van 12 maanden wél een reden om na te gaan of je er nog mee verder wil. Als je het namelijk wat later bedenkt, zit je er nog 7,8, 9, 10 of 11 maanden aan vast en dat vind ik persoonlijk een enorm lange tijd. Je kunt dus beter tegen het eind van een contractperiode goed bij jezelf nagaan of je het nog echt wel 12 maanden lang opnieuw wilt hebben. Je kunt er daarna namelijk niet meer binnen een maand of 2 maanden vanaf.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Je leest niet goed :) Ik zeg niet dat het binnenkort verlopen van je opzegtermijn geen reden zou kunnen zijn om er even bij stil te staan dat je contract binnenkort verlengd wordt, ik zeg dat het opzegtermijn geen reden is om op te zeggen.

Redenen om op te zeggen zijn slechte service, te duur product, groener gras bij de buren etc. De opzegtermijn is op geen enkele manier betrokken bij het antwoord op de vraag of je door wilt gaan.
Heb je echter besloten dat je er mee wilt stoppen moet je gewoon op dat moment opzeggen, en niet gaan wachten tot de opzegtermijn (al dan niet bijna) is verstreken.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:03
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:30:
Heb je echter besloten dat je er mee wilt stoppen moet je gewoon op dat moment opzeggen, en niet gaan wachten tot de opzegtermijn (al dan niet bijna) is verstreken.
Yup, je hebt helemaal gelijk.

Zoals eerder gepost heeft UPC het zelfde geflikt met mij.
Daarna heb ik dus ook een maand later, aangetekend de opzeg brief toegestuurd.

Mijn Chello zou aflopen op 15 Februari 2007.
Inmiddels zit ik al bijna twee weken zonder internet :)

Dat categoriseer ik dus onder de vuile streken van UPC.

Bij elkaar heb ik 2 jaar een abbonement gehad bij hun.
Waarin twee keer Internet eruit heeft gelegen, langer dan een week.
Een van die keren heeft bijna twee maanden geduurt, die gewoon betaald moesten worden.

Zoals een mede Tweaker al vertelt; Ver weg blijven van UPC!

- knip -

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
apollo432 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:06:
Volgens mij is het bij iedere provider mogelijk maandelijks op te zeggen na een jaarcontract.
* We Are Borg mompelt iets over Planet :X

Verder niks toe te voegen, krijg al jeuk als ik lees "het is maar X op een heel jaar". Maar ergens moet de lijn worden getrokken ;)

Dat het wellicht niet handig is dat je er daarna weer een jaar aan vast zit: helemaal mee eens, maar dat is een andere discussie. Kamer is er zelfs mee bezig dacht ik.

Advies: proberen te bellen, eerlijk zijn, kijken of ze je willen helpen. Nee?, das erg klote, gelijk aangetekende brief de deur uit dat je wilt opzeggen, kan je het niet meer vergeten ;)

[ Voor 31% gewijzigd door We Are Borg op 11-02-2007 09:04 ]

Pagina: 1