[ATI-Overlay-Vista] Geen Video overlay mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 23:31

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Ik draai tegenwoordig Windows Vista en nou lukt het niet meer om hier een video overlay voor elkaar te krijgen met men x800 xl.
Heb nu net de nieuwste catalyst drivers 7.1 geinstalleerd, maar nog steeds is in het CCC onder Video/All Settings men 'Clone Mode shows overlay:' grijs en kan ik dus niks selecteren.
Zijn er mensen die dit wel werkend hebben of is dit nog een probleem van ATI?

[ Voor 31% gewijzigd door FRoSTy op 31-01-2007 14:43 ]

onbereikbaar.nl

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

FRoSTy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:52:
Ben vergeten om een topictitel achter men blokhaken te zetten moet eigenlijk nog achter 'Geen Video overlay mogelijk' :)
fixed, maakt voortaan voor dat soort dingen gebruik van Topic Report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif.
Dat houdt je post schoon en valt mij veel eerder op :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Niemand die dit probleem kent? Ik google me uit de naad maar kan nergens iets over mijn probleem vinden.

onbereikbaar.nl

Verwijderd

Heb ook hetzelfde probleem. Kan in clone mode zowiezo alleen maar 1024x768 draaien...heel irritant. Heb nog geen oplossing gevonden.

ps. heb zelf een ati 9700 in mijn lappie :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 17:39 ]

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:38:
Heb ook hetzelfde probleem. Kan in clone mode zowiezo alleen maar 1024x768 draaien...heel irritant. Heb nog geen oplossing gevonden.

ps. heb zelf een ati 9700 in mijn lappie :)
Idd 1024x768 in clone mode, echt ruk. En al helemaal ruk is dat zonder overlay er nu weer scheuren in het videobeeld zitten bij snelle beelden. Ook kan ik men vriendin niet meer achter een filmpje zetten als ik aan het werk ben :)

onbereikbaar.nl

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-07 19:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk dat dit onder Vista niet meer eenvoudig gaat werken omdat de standaard Video Overlay sowieso niet vlekkeloos werkt met Aero ingeschakeld.
Blijkbaar is het namelijk niet mogelijk om D3D te renderen en een video-overlay weergeven tegelijk te doen. Video weergeven gebeurt dus in bijvoorbeeld Windows Media Player nu met de Windows Media Renderer, dat is de film op een D3D texture renderen in plaats van in een video overlay.
Maar de huidige videokaartdrivers hebben nog geen ondersteuning om dat als video overlay te detecteren.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

FRoSTy schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:31:
[...]

Idd 1024x768 in clone mode, echt ruk. En al helemaal ruk is dat zonder overlay er nu weer scheuren in het videobeeld zitten bij snelle beelden. Ook kan ik men vriendin niet meer achter een filmpje zetten als ik aan het werk ben :)
Die "scheuren" in het beeld heb ik inderdaad ook last van. Zeer frusterend, hopelijk dat er snel een soort van oplossing voor komt.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Kep wel mensen gehoord met een ATI kaart die de overlay wel werkend hebben. Zelf gebruik ik geen Aero dus daar kan het niet aan liggen. Maar kep gehoord dat je met zoomplayer het voorelkaar kunt krijgen, door bij video render de render op VMR9 te zetten, alleen werkt het bij mij nog steeds niet.

onbereikbaar.nl

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Net Catalyst 7.2 geinstalleerd, nog steeds geen overylay. Dus ik zet men theme settings eens van Vista Basic naar Windows Standard. Start men CCC op en waarrempel ik heb overlay opties :). Maar helaas 5 minuten later, wordt men scherm automatisch van extended desktop naar clone mode gezet. En men overlay opties zijn nu weer verdwenen, wat ik nu ook probeer ze komen niet meer terug :(

onbereikbaar.nl

Verwijderd

Volgens de planning zou dat in 7.3 gefixt moeten zijn. 7.2 stond in het thema van "opengl" en een nieuwe CCC.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 15:10 . Reden: spelling! Shwjorry ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:11
FRoSTy schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:38:
Kep wel mensen gehoord met een ATI kaart die de overlay wel werkend hebben. Zelf gebruik ik geen Aero dus daar kan het niet aan liggen. Maar kep gehoord dat je met zoomplayer het voorelkaar kunt krijgen, door bij video render de render op VMR9 te zetten, alleen werkt het bij mij nog steeds niet.
Bij mij werkt deze methode wel (iig met zoomplayer WMV pro). Standaard stond hij bij mij goed (WMR9 Windowless)

Je moet hem wel op het ander scherm slepen en op full screen zetten (alt enter)

Overigens heb ik wel het probleem dat niet de juiste resoluties voor mijn TV er in zitten. Ze stoppen op 1280x768 terwijl hij ook 13??x768 en 1920x1080i aan moet kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Puc van S. op 28-02-2007 18:28 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:10:
Volgens de planning zou dat in 7.3 gefixt moeten zijn. 7.2 stond in het thema van "opengl" en een nieuwe CCC.
Nou 7.3 geinstalleerd, nog steeds geen overlay :(. Vind het flink klote dat dit niet mogelijk is in Vista, moet ik zeker toch weer XP gaan installeren :(

onbereikbaar.nl

• Matanos
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Beste mensen, had toevallig gisteren ook hetzelfde probleem onder vista met aero in extended desktop... heb zelf een x1650pro kaart met tft scherm op dvi en tv op s-video.
had eerst alle programma's afgesloten, toen naar display properties gegaan, tabblad settings en daar de tv color quality op 32 bits gezet, daarna werkte het prima en kon ik zelf overlay enablen :*)

by the way, tearing wordt veelal veroorzaakt doordat v-sync disabled is.

hoop dat dit iedereen een stukje verder op weg helpt O-)

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Topicstarter
Nou kep gedaan wat je zei maar bij mij stond het allemaal zo en dus nog steeds geen verschil, ook niet met catalyst 7.4. Ik heb maar besloten dat ik weer terug ga naar XP want Vista vind ik tot nu toe en niet alleen met dit maar met nog heel veel andere dingen eigenlijk geen vooruitgang. Dus maar weer terug naar het oude vertrouwde alleswerkende XP. :)

onbereikbaar.nl

Pagina: 1