Toon posts:

[Apache/IIS]: VHost Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een aantal domainnamen en ik host ze op twee machines. Het instellen van virutal hosts gaat helemaal prima met Apache en IIS. Wat ik nu wil, is het aanmaken van subdomainen/vhosts automatiseren met bijvoorbeeld PHP of een Win32 applicatie. Liefst wil ik dit in PHP gaan doen, maar ik weet niet of Apache of IIS een COM kopelling of een module beschikbaar hebben die ik via PHP kan benaderen om Virtual Hosts aan te maken en zo dus domainen en subdomainen te kopellen aan Apache en IIS.

Nu moet ik alles handmatig instellen in de configuratiebestand van Apache. Daarnaast moet ik de server opnieuw opstarten zodat de wijzigingen geacepteerd worden. Is dit niet anders te regelen? Is er een tooltje of script op internet beschikbaar die dit kan doen? Indien iemand dit weet, graag een antwoord geven. Een eventuele kopelling met COM+, DLL of Socket om dit voor elkaar te krijgen is ook acceptabel... Alvast bedankt.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 03:17

Gerco

Professional Newbie

mod_vhost_alias kan een oplossing zijn. Dan heb je dynamische virtual hosts alleen door een directory aan te maken. De server restarten hoeft dan niet meer.

Hoe je dit met IIS kan integreren weet ik niet.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dit ook met een Win32 versie van Apache? (mod_vhost_alias)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 09:47 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:46:
Werkt dit ook met een Win32 versie van Apache? (mod_vhost_alias)
Ik zou zeggen, probeer het eens. ;)

Voor IIS zijn er enkele adminscripts beschikbaar waarmee je dit moet kunnen doen. Dus dan moet je met php exec() een vbscript aftrappen, maar dat is geen probleem lijkt mij :)