Toon posts:

[MCE2005/Vista] Output signaal van mediacenter*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb rondgezocht op het forum om antwoord te vinden op mijn vragen maar kan tot nu toe niks vinden, vandaar een nieuwe topic.

Ik heb nog nooit gestoeid met MCE maar wat ik zo lees over de mogelijkheden wil ik er toch gebruik van gaan maken. Ik heb echter totaal geen verstand van bekabeling en de manieren om het beste kwaliteit beeld en geluid op mn LCD scherm te krijgen.

Ik krijg binnenkort digitale televisie van Tele2. Ik heb begrepen dat ik een tv tuner kaart moet aanschaffen. Mijn vragen gaan over het volgende:

De MCE wil ik ook als dvd speler gebruiken. Als ik een film in de MCE afspeel, gaat het signaal naar de LCD tv via de tv kaart of via de vga kaart? Heb ik hierin een keuze?

Is de beeldkwaliteit van een dvd film die vanaf de MCE wordt afgespeeld gelijk aan de kwaliteit van een normale dvd speler?

Is de set top box van Tele2 compatible met MCE? (heb m nog niet binnen, weet dus ook niet welke dit is) Zo ja, hoe wordt deze aangesloten op de MCE? En hoe krijg ik mijn 5.1 speakers en receiver aangesloten op de geluidskaart?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grtz,
Kovic

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:15:
Hallo allemaal,

Ik heb rondgezocht op het forum om antwoord te vinden op mijn vragen maar kan tot nu toe niks vinden, vandaar een nieuwe topic.
Lijkt me sterk.
Ik krijg binnenkort digitale televisie van Tele2. Ik heb begrepen dat ik een tv tuner kaart moet aanschaffen.
Je moet niks hoor ;)
Het is wel handig als je inderdaad timeshifting wil doen (dus opnames).
Info is wel degelijk te vinden als je zoekt op DVB + MCE.
De MCE wil ik ook als dvd speler gebruiken. Als ik een film in de MCE afspeel, gaat het signaal naar de LCD tv via de tv kaart of via de vga kaart? Heb ik hierin een keuze?
TVkaart is een inputbron.
Lijkt me weinig nut hebben om je TV dan daaraan te hangen, nietwaar?
Is de beeldkwaliteit van een dvd film die vanaf de MCE wordt afgespeeld gelijk aan de kwaliteit van een normale dvd speler?
als je goede kwaliteit DVDdecoder software geinstalleerd hebt, dan, ja.
Het is een software oplossing, net als PowerDVD op je normale XP doos.
Is de set top box van Tele2 compatible met MCE? (heb m nog niet binnen, weet dus ook niet welke dit is) Zo ja, hoe wordt deze aangesloten op de MCE?
Ik verwijs weer naar eerdere topics want die zijn er (in tegenstelling tot jouw suggestie) wel degelijk.
En hoe krijg ik mijn 5.1 speakers en receiver aangesloten op de geluidskaart?
Door de stekkers erin te steken? duh :P

Ps: wat doet dat Vista uberhaupt in je topictitel? Bang dat ie anders niet gelezen wordt ? :P

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 01-02-2007 13:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:41:
[...]

Lijkt me sterk.

[...]

Je moet niks hoor ;)
Het is wel handig als je inderdaad timeshifting wil doen (dus opnames).
Info is wel degelijk te vinden als je zoekt op DVB + MCE.

[...]

TVkaart is een inputbron.
Lijkt me weinig nut hebben om je TV dan daaraan te hangen, nietwaar?

[...]

als je goede kwaliteit DVDdecoder software geinstalleerd hebt, dan, ja.
Het is een software oplossing, net als PowerDVD op je normale XP doos.

[...]

Ik verwijs weer naar eerdere topics want die zijn er (in tegenstelling tot jouw suggestie) wel degelijk.

[...]

Door de stekkers erin te steken? duh :P

Ps: wat doet dat Vista uberhaupt in je topictitel? Bang dat ie anders niet gelezen wordt ? :P
Bedankt voor je antwoord alt-92, alleen jammer van de toon in sommige antwoorden...
Als je goed gelezen zou hebben zou je weten dat ik weinig verstand heb van bekabeling en al de verschillende benamingen daarvoor, maakt het dus ook lastig om een juiste zoekterm te formuleren.....

Vista staat in mijn topictitel omdat in bijvoorbeeld VISTA home premium er ook een media center functionaliteit ingebakken is en ik beide wil uitproberen.... Topic werd ondanks de titel niet gelezen tot mijn kick:) heb ook per abuis mijn vraag niet verwerkt in de titel...

Kan je mij DVDdecoder software aanbevelen?
En het aansluiten van de 5.1 bedoelde ik meer met een receiver ertussen dan direct op speakers van de geluidskaart af.

Nogmaals bedankt voor je antwoorden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:02:
[...]

Bedankt voor je antwoord alt-92, alleen jammer van de toon in sommige antwoorden...
Als je goed gelezen zou hebben zou je weten dat ik weinig verstand heb van bekabeling en al de verschillende benamingen daarvoor, maakt het dus ook lastig om een juiste zoekterm te formuleren.....
Daarom gaf ik je ook wat zoektermen mee :)
En dat heeft ook niks met bekabeling te maken eerlijk gezegd ;) < zie de knipoog
Vista staat in mijn topictitel omdat in bijvoorbeeld VISTA home premium er ook een media center functionaliteit ingebakken is en ik beide wil uitproberen.... Topic werd ondanks de titel niet gelezen tot mijn kick:) heb ook per abuis mijn vraag niet verwerkt in de titel...
Ah, ok.
Dat was niet echt af te leiden uit de rest van je verhaal namelijk :)
Kan je mij DVDdecoder software aanbevelen?
Zoek op MediaCenter Ervaringen en tips topic, dan moet je wel wat kunnen vinden.
De één vind NVidia PureVideo de bom, bij mij loopt een PowerDVD 3 perfect.

Your guess is as good as mine :)
En het aansluiten van de 5.1 bedoelde ik meer met een receiver ertussen dan direct op speakers van de geluidskaart af.
Misschien kun je ook eens een kijkje nemen in het Audio/Video subforum voor wat ideeen?

Ik heb hier de output van m'n MCE naar m'n versterker laten lopen, maar da's geen 5.1 natuurlijk.
Heb je waarschijnlijk een andere aansluiting voor nodig, wellicht dat je daarover iets kan vinden bij AV.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 01-02-2007 23:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device