Toon posts:

[VPN] Eigen internet verbinding gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak thuis gebruik van een VPN verbinding in Windows XP om op het bedrijfsnetwerk te kunnen werken. Nu is het geval dat mijn PC op het moment dat er een VPN actief is, gebruik maakt van de Internet verbinding van het werk. Ik wil graag dat er gebruik wordt gemaakt van mijn eigen Internet verbinding. Ik heb al een aantal topics gelezen om dit op te lossen.
Ik heb ook het volgende geprobeerd :

- Ga naar de eigenschappen van je VPN verbinding
- kies het tabblad netwerk
- Selecteer TCP/IP en klik op eigenschappen
- klik in het volgende scherm op geavanceerd
- vinkje uit zetten bij "Standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken"

Als ik naar de eigenschappen van mijn VPN ga dan heb ik maar 2 tabbladen: Opties en Geavanceerd. Ik kan geen TCP/IP kiezen.

Hoe kan ik nu toch instellen dat mij PC tijdens de VPN connectie gerbuik maakt van mijn eigen Internet verbinding.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03
Je moet het zoeken in je routing table.

Route Add....

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 06:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Waarom wil je zo graag een eigen internetverbinding?

p2p samen met vpn werkt vaak niet echt "lekker" bijvoorbeeld.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Coach4All schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:05:
Waarom wil je zo graag een eigen internetverbinding?

p2p samen met vpn werkt vaak niet echt "lekker" bijvoorbeeld.
Hij bedoelt dat de gateway van het bedrijfsnetwerk gebruikt wordt, terwijl hij voor Internet (tijdens een VPN verbinding) gewoon zijn eigen gateway wil gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:12:
[...]

Hij bedoelt dat de gateway van het bedrijfsnetwerk gebruikt wordt, terwijl hij voor Internet (tijdens een VPN verbinding) gewoon zijn eigen gateway wil gebruiken.
Ja klopt. De makkelijk manier (eigenschappen VPN verbinding) is bij mij niet mogelijk.

Wat wordt er bedoeld met Routing Table?

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
volgens mij kun je dit zo oplossen:

eigenschappen van de VPN verbinding -> netwerk -> eigenschappen -> tcp-ip -> eigenschappen -> geavanceerd -> 'standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken' uitvinken

Verwijderd

Topicstarter
DeeJayV schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:19:
volgens mij kun je dit zo oplossen:

eigenschappen van de VPN verbinding -> netwerk -> eigenschappen -> tcp-ip -> eigenschappen -> geavanceerd -> 'standaard-gateway in het externe netwerk gebruiken' uitvinken
Even goed lezen 8)7 , zie mijn vorige post

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:31:
[...]

Even goed lezen 8)7 , zie mijn vorige post
|:( ook goeiemorgen, ik neem nog maar n bak koffie :P

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Van welke VPN client maak je gebruik ?
Is de pc van je werkgever (eventuele rechten) ?

Welke opties heb je in de twee tabbladen die je wel hebt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:49
Nou, ik zat ook met dit probleem en de oplossing van DeeJayV heb ik net gedaan, werkt perfect! :)

Kan je je vpn-verbinding niet eens opnieuw aanmaken om te zien of je dan wel alle opties hebt?

Verwijderd

Zou je met dit soort vragen niet beter naar je systeembeheerder gaan?

• matthijsberg
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03 11:06
Sommige VPN clients blokkeren bewust al het verkeer tussen de PC en het inernet. Al het verkeer moet door de tunnel. De reden hiervoor is dat jou PC niet als achterdeur wordt gebruikt om het bedrijfsnetwerk binnen te komen. Het is dus maar de vraag of je systeembeheerder hier wel aan mee wil werken. Het heeft dus echt een goede reden!

(persoonlijk zou ik er niet vrolijk van worden als mijn thuisgebruikers zitten te P2P (of erger) en en er een verbinding met het zakelijke LAN open staat. Je hebt geen idee wat ze binnen halen).

Verwijderd

Topicstarter
matthijsberg schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:44:
Sommige VPN clients blokkeren bewust al het verkeer tussen de PC en het inernet. Al het verkeer moet door de tunnel. De reden hiervoor is dat jou PC niet als achterdeur wordt gebruikt om het bedrijfsnetwerk binnen te komen. Het is dus maar de vraag of je systeembeheerder hier wel aan mee wil werken. Het heeft dus echt een goede reden!

(persoonlijk zou ik er niet vrolijk van worden als mijn thuisgebruikers zitten te P2P (of erger) en en er een verbinding met het zakelijke LAN open staat. Je hebt geen idee wat ze binnen halen).
Ik heb het even nagevraagd en dit is inderdaad de reden.

Het probleem is eigenlijk vooral dat de Internet verbinding van de zaak verschrikkelijk traag is, daarom wilde ik de eigen gateway gebruiken. Maar ik heb begrepen dat de snelheid binnekort opgeschroefd gaat worden.

In ieder geval bedankt voor alle reply's.
Pagina: 1