Toon posts:

[IMAP] IMAP account backuppen naar een lokale map

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een programma dat meerdere IMAP-accounts automatisch backupped zonder dat ik wat merk of wat dan ook.

Uiteraard heb ik zelf wat zoek werk gedaan en kwam op de volgende programma's uit:
- IMAPSize
- Symphony IMAP Backup

De eerste werkt het beste echter kan deze niet automatisch backuppen zodat ik hier nergens iets aan heb. De tweede kan volgens mij maar één account tegelijk backuppen en vergeet soms mappen mee te syncroniseren die leeg zijn. Allemaal dus niet echt wat ik zoek.

Nu heb ik niet zo heel veel verstand van IMAP maar volgens mij staan deze mappen gewoon los in de homedirectory van de gebruiker.
Ik draai een linux server met courier-imap.

Hoe kan ik het beste deze IMAP-accounten backuppen zodat als mijn server het begeeft ik in een handomdraai de e-mails weer terug kan zetten?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 09:15

Xof

Het zijn gewoon textfiles op je server, dus laat het backuppen door een cronjob en stuur het naar een andere FTP server? (zoals je eigen pc bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:05:
Het zijn gewoon textfiles op je server, dus laat het backuppen door een cronjob en stuur het naar een andere FTP server? (zoals je eigen pc bijvoorbeeld)
Ja aan zoiets dacht ik ook ja...

Ik zag trouwens ook dat outlook een pst bestand aan maakt, ook al gebruik je een IMAP... ik neem aan dat dit dient voor offline werken? Zodat als de server niet beschikbaar is je de e-mail vanaf dat PST bestand kan lezen?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 09:15

Xof

Nee dat lukt niet, het is meestal een tijdelijk bestand. Als ik een mail heb gelezen en dan outlook afsluit en daarna mijn internetverbinding uitzet en daarna outlook weer opstart kan ik het mailtje niet lezen.

Je kunt trouwens wel heel simpel die map kopieren (vanuit outlook dus) en ergens anders plakken en dan download hij alle berichten van de server.

[ Voor 3% gewijzigd door Xof op 31-01-2007 01:12 ]