Fan met uitschakelbare LEDS

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:02
Hallo

Ik ga na lang twijfelen tussen de Antec SLK3000B en de Aerocool ExtremEngine 3T voor mijn nieuwe systeem een Aerocool ExtremEngine 3T aanschaffen

Er zit 1 nadeel aan die kast vind ik en dat is de 140mm ventilator aan de voorkant waar een blauw schijnsel vanaf komt. Zie hier

Ik wil dan ook een ander 140mm ventilator plaatsen om daarvan af te zijn. Het liefst zou ik een Fan plaatsen waarvan je de leds aan/uit kunt zetten. Bestaan deze? Ik heb al met google en de got search gezocht maar ben niet iets tegen gekomen die mijn vraag beantwoordt.

Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Appie Heijn op 31-01-2007 00:27 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vaak loopt er gewoon een draaidje naar alle LED's, en met een klein beetje gepruts is daar vast wel een schakelaar aan te koppelen. Of anders knip je de draadjes gewoon door :P

• Appie Heijn
Kawaii schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:20:
Vaak loopt er gewoon een draaidje naar alle LED's, en met een klein beetje gepruts is daar vast wel een schakelaar aan te koppelen. Of anders knip je de draadjes gewoon door :P
Dat is een goeie maar ik wil het wel een beetje professioneel er uit laten zien. Mss is er wel een 3,5" bracket waar een aan/uitschakelaar op zit. Heb inmiddels wel een 14cm fan gevonden van aerocool waar geen leds in zitten :)

Ik zou het alleen wel leuk vinden als ik ze aan/uit kon zetten als ik ga slapen. Overdag heb ik er helemaal geen bezwaar tegen dat er een mooie blauwe gloed uit komt :)

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Appie Heijn schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:30:
[...]

Dat is een goeie maar ik wil het wel een beetje professioneel er uit laten zien. Mss is er wel een 3,5" bracket waar een aan/uitschakelaar op zit. Heb inmiddels wel een 14cm fan gevonden van aerocool waar geen leds in zitten :)

Ik zou het alleen wel leuk vinden als ik ze aan/uit kon zetten als ik ga slapen. Overdag heb ik er helemaal geen bezwaar tegen dat er een mooie blauwe gloed uit komt :)
Draad doorknippen, verlengen met een schakelaar en met een krimpkous dichtmaken. Dan gaatje in de 3.5 inch bracket en daar de schakelaar in zetten, easy as that en met een mooie schakelaar redelijk professioneel te doen :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Appie Heijn
LED-Maniak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:43:
[...]

Draad doorknippen, verlengen met een schakelaar en met een krimpkous dichtmaken. Dan gaatje in de 3.5 inch bracket en daar de schakelaar in zetten, easy as that en met een mooie schakelaar redelijk professioneel te doen :)
Ik ga me er eens even in verdiepen wat de mogelijk heden zijn. Ergens een adresje waar je die schakelaars vandaan kunt halen?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Appie Heijn schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:04:
[...]

Ik ga me er eens even in verdiepen wat de mogelijk heden zijn. Ergens een adresje waar je die schakelaars vandaan kunt halen?
Bij casemod winkels(dus vrijwel elke webshop). Daarnaast hebben plaatselijke electronica boeren ze ook volop liggen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Appie Heijn
LED-Maniak schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 01:11:
[...]

Bij casemod winkels(dus vrijwel elke webshop). Daarnaast hebben plaatselijke electronica boeren ze ook volop liggen.
Zal eens kijken :)
offtopic:
welterusten ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Appie Heijn op 31-01-2007 01:30 ]

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Je kunt het beste gewoon een handje schakelaartjes uitzoeken bij de een winkel in de buurt. Het is meestal duurder om via internet te bestellen als je enkel wat schakelaartjes nodig hebt. Ik heb zelf ook ongeveer hetzelfde idee uitgevoerd. Alleen schakel ik er een paar CCFL's mee. Je kunt gewoon een klepje dat standaard klepje van je kast ervoor gebruiken.

Zoek voor je gaat knippen in je draden even uit of de ledjes in serie of parallel geschakeld zijn. Anders schakel je niet alle ledjes tegelijk.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
zoek eerst uit of die optie misschien al niet standaard geintegreerd is in die fan van je, maar gewoon nog niet angezet.

je zoekt dus naar een 4de pinnetje op het printje van de fan die verbonden is met GND of 12 volt , en als je die 4de pin loshangt dan geen licht en als je er 12 of 0 volt op aansluit wel licht, het was in ieder geval ook zo bij mijn sharkoon fans.

met fans met een flexibele print rond de fan is het in ieder geval alleen een kwestie van een van de twee voedingskabels los te solderen en daar een schakelaar met draadje op te maken.

ik heb zon dingen al meermaals gedaan...

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1