Toon posts:

MSI K9A RAID Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net nieuwe onderdelen voor mijn PC gekocht

MSI K9A Platinum Socket AM2
Athlon 64 X2 3800+

Ik heb er 2 WD 500GB schijven bij gekocht Zodra ik in het bios de Controller op RAID zet en ik windows XP wil installeren loopt hij vast aan het einde van de TEXT modus met : Windows wordt gestart.

En vervolgens doet hij helemaal niks meer Ook al heb ik nog niet eens met F6 de RAID drivers geinstalleerd. Als ik vervolgens in het bios de kaart op Native IDE zet gaat hij wel verder met de setup :? :?

Ik heb zojuist het nieuwste 1.2 bios van het moederbord geflashed, maar dat hielp geen ene zak En ik wil hoe dan ook wel gebruik maken van de RAID onboard ik heb niet voor niks 2 500GB schijven gekocht :X

Om maximale performance te hebben wou ik ook op deze schijven in RAID config windows XP installeren.

Ook al haal ik alle schijven van de RAID controller af toch hangt hij telkens op hetzelfde punt in de setup :( :(

Iemand een idee? Op Google e.d. is nog geen ene fuck te vinden over dit moederbord. Zou mijn moederbord gewoon rot zijn of zou het een productiefout in de serie zijn?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mag ik aannemen dat je in het RAID-BIOS wél een RAID-ARRAY hebt aangemaakt vóór je wilde installeren?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja uiteraard, maar zelfs zonder schijven op de Raid poorten blijft het probleem bestaan.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hoe ziet de complete configuratie eruit. Wat is oud, wat is nieuw?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Verder zit er niet veel boeiends op het systeem wat van belang kan zijn. Het probleem is duidelijk te herleiden op die bios instelling. De vastloper komt zodra ik de interne sata controller op RAID zet. Dus het heeft daar duidelijk iets mee van doen.

Nu las ik ergens anders op internet dat die raid controller voor windows XP zelfs geen aparte drivers nodig heeft en deze hem standaard al kent. Dus dat zou verklaren waarom de setup ook vast loopt als ik niet met F6 de drivers aangeef.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik zou zeker ook eens het probleem eens zoeken in de oude HD, zo die er is. Wat is er nu voor moeite aan het geven van de specs van de PC? Wil je geholpen worden of niet?

Vooralsnog verdwijn ik tot vanavond laat. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vannavond alles er af slopen behalve de benodigde onderdelen! Je hoort het nog wel dan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Het was een Promise Ultra 133 TX2 PCI kaart die blijkbaar een conflict had met de RAID module van het moederbord!

Bedankt voor het meedenken :)

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Et voila.... een oud onderdeel. :)

Er zijn gevallen hier op GoT te vinden waarbij twee Promise controllers het met elkaar aan de stok kregen maar dat is nu niet meer zo boeiend. Het werkt tenslotte. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1