Contrast / brightness bij nieuwe TV

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:23
ik heb veel gelezen hier dat je deze in het begin laag moest instellen bij nieuwe lcd/plasma tv's. nu zei de monteur die tv kwam brengen en installeren dat dat bij deze nieuwe tv's niet meer hoefde en je de eerste 2 dagen niet aan de instellingen mocht zitten.

ik keek ff naar brightness en contrast settings en brightness stond op 50, maar contrast op 99. ik heb deze gewoon op 50 gezet ook, maar nu is mijn vraag dus wat nou het beste is om te doen?

Facts don't care about your feelings

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

In geval van LCD maakt het niet uit; gewoon instellen zoals jij het mooi vindt (of beter nog, instellen met behulp van een calibratie DVD of THX calibratie, te vinden op elke THX DVD, bijv Finding Nemo in het menu).

Bij plasma moet je wat voorzichtiger zijn. ZEKER niet op 99 laten staan. Aan te raden is om het contrast op 50 a 60 te zetten, en de tv 2 nachten aan laten staan met echte ruis op het scherm (en verder niets in beeld). Dan laat je het fosfor flink werken (maar wel egaal over het gehele scherm) waarna het veel minder gevoelig wordt voor inbranding. Daarna kun je de instellingen zo erin zetten zoals jij het mooi vindt (en dan nog zou ik de eerste pakweg 200 uur het contrast niet boven 50 zetten).

Groetjes, FaceDown.

• YoshiBignose
ok het gaat dus om een plasma tv. terugzetten van 99 naar 50 kan dus geen kwaad?

[ Voor 37% gewijzigd door YoshiBignose op 31-01-2007 09:52 ]

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Nee, dat is juist goed want 99 is veel te hoog voor een nieuwe plasma, tenzij je een permanent RTL4 logo mooi vindt in je linkerbovenhoek ;)

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Lekkere monteur als die dat bij een plasma tv zegt :{

Voor de rest: zie FaceDown

• YoshiBignose
ja van die 18 jarige knulletjes >:) maar bedankt voor de info :)

Pagina: 1