Toon posts:

Vista fout tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik de volgende foutmelding bij het installeren van vista:

Link

Deze foutmelding krijg ik niet als ik xp wil installeren, dus ik denk niet dat het aan mijn hardware ligt. Ik heb ook al memtest gebruikt om mijn geheugen te testen en powermax voor mijn hardescijf, maar daar kreeg ik geen fouten.

Dit zijn de specs:
P4P800 deluxe
P4 S478 2.8
Twinmos 512MB
ATI 9600 XT
Maxtor diamondmax 9 120GB

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-03 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens de Windows XP en 2000 BSOD guide betreft het toch echt je geheugen of je HDD. Hoe lang heb je memtest laten draaien :? nachtje ofzo? Als dat maar 1 pass was, mag je het nog een paar keer doen ;)
Verder kun je eens kijken naar je IDE / SATA config. Alles goed aangesloten? Ik heb dit zelf wel eens gehad bij de install van XP waarbij een HDD niet helemaal lekker aangesloten was. Kan dan gewoon niet snel genoeg naar disk geschreven worden. Check in dat kader ook even je DMA-instellingen in je BIOS :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-03 11:17
Ergens harware foutje waarschijnlijk. Ik zou je geheugen eerst eens proberen. Maar probeer het een voor een uit te sluiten als dit kan.

Ik heb dit ook ooit eens gehad met een xp installatie waar de drivers al in werden gezet tijdens de installatie zelf. Dus zou eventueel ook gewoon een probleem kunnen zijn met een stuurprogramma.

Is de harware wel compatible met Vista?

[ Voor 51% gewijzigd door keesheid op 30-01-2007 23:03 . Reden: Completeren ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-03 01:14
off topic: 512 MB met vista :?

http://specs.tweak.to/16567

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ja, is dat zo gek? Zijn systeem voldoet gewoon aan de minimale eisen.
Minimale eisen Windows Vista:
Processor: Minimaal 800 MHz
Geheugen: 512 megabyte
Graphics: Geschikt voor DirectX 9
dezejongeman schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:20:
het kan maar is apsoliet niet aan te raden die arrow interfaceuit scheelt al heel wat. maar wat voor voeding heb is die niet overleden zodra de pc veel stroom vraagt. zet xp erop en burn in test van sys kijken of je ook andere vage reacties krijgt.

succes
Kun je die reactie ook in correct Nederlands typen? Jouw reply bevat tientallen fouten, zowel met spelling als met gramatica. Niemand hoeft hier op GoT 100% perfect Nederlands te posten, maar jouw reply is wel voor een zeer slecht niveau.

[ Voor 45% gewijzigd door Han op 30-01-2007 23:22 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
het kan maar is apsoliet niet aan te raden die arrow interfaceuit scheelt al heel wat. maar wat voor voeding heb is die niet overleden zodra de pc veel stroom vraagt. zet xp erop en burn in test van sys kijken of je ook andere vage reacties krijgt.

succes

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

dezejongeman schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:20:
[...]

succes
dezejongeman,Ik weet niet hoe oud je bent, maar je kennis van de nederlandse taal is niet al te best. Het lijkt me dan ook beter om niet meer te posten op dit forum. :X :X

[ Voor 4% gewijzigd door punica op 30-01-2007 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat xp wel geinstalleerd kan worden, maar ja ik ga het ff proberen met een andere geheugen module.

Verwijderd

ik heb precies het zelfde probleem als jou(Tarik) maar ik zie ook dat we de zelfde moederborden hebben dus ik denk dat het daar aan light.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 18:28:
ik heb precies het zelfde probleem als jou(Tarik) maar ik zie ook dat we de zelfde moederborden hebben dus ik denk dat het daar aan light.
ligt schrijft u zonder h
en het is btw: het zelfde moederbord

;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 18:32 ]

Pagina: 1